REKLAMA
24.12.2012

Producenci baterii trakcyjnych, łączcie się!

Według specjalistów, do 2017 r. na rynku baterii litowo-jonowych stosowanych w samochodach elektrycznych i hybrydowych utrzyma się 6 do 8 międzynarodowych producentów. Choć w ostatnich dwóch latach powstało wiele nowych firm produkujących baterie trakcyjne to jednak wiele z nich upadło, co potwierdza trend konsolidacji branży.
REKLAMA
Bateria trakcyjna Chevroleta Sparka EVfot. ChevroletLitowo-jonowa bateria trakcyjna Chevroleta Sparka EV

Proces ten w ciągu najbliższych lat może się jeszcze wzmocnić. Powodem tej sytuacji jest silna presja obniżania cen baterii trakcyjnych przy bardzo powolnym wzroście rynku i optymistycznych założeniach, które przyjęto prognozując wzrost udziału rynkowego samochodów elektrycznych i hybrydowych. Powoduje to zmniejszanie marż i zysków producentów baterii, a silna konkurencja wymusza kosztowne inwestowanie w innowacje.

To z kolei jest wynikiem polityki koncernów samochodowych, które wymusiły obniżenie cen baterii trakcyjnych do poziomu około 180-200 euro za kWh. Ten poziom cen niestety nie pozwala na inwestycje w nowe i bardziej efektywne systemy produkcji oraz badania i rozwój w celu tworzenia akumulatorów nowej generacji.

Wielu producentów nie będzie w stanie generować wystarczających dochodów, a proces konsolidacji będzie postępować i za kilka lat na rynku może pozostać tylko kilku największych producentów, wśród których wymienia się wytwórców z Korei i Japonii.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Wirtualny Nowy Przemysł



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.