REKLAMA
11.07.2013

Silvretta 2013 - triumf Volkswagena

Na początku lipca w austriackim regionie Montafon odbył się rajd Silvretta 2013, w którym na pierwszych dwóch miejscach w uplasowały się Volkswageny e-up! zasilane elektrycznie.
REKLAMA

Volkswageny e-up! zwyciężyły w klasyfikacji generalnej samochodów elektrycznych. Cztery pierwsze miejsca pojazdy Volkswagena zajęły także w klasyfikacji efektywności. Na pierwszym miejscu znalazł się Volkswagen XL1, kolejne trzy miejsca wywalczyły Volkswageny e-up! zasilane elektrycznie, co potwierdza, że nadają się one do eksploatacji w każdych warunkach.

Volkswagen XL1fot. VolkswagenVolkswagen XL1 na mecie rajdu Silvretta 2013

Efektywność energetyczną pojazdów oceniono w drugim dniu rajdu. Volkswagen XL1 zdobył w tej klasyfikacji pierwszą lokatę z wynikiem 0,655 l/100 km, który okazał się dużo niższy niż zużycie podawane przez producenta (0,9 l/100 km). Dwa zespoły Volkswagena startujące w e-up! Uzyskały zużycie energii 9,9 kWh/100 km, co również jest wynikiem poniżej normy ustalonej przez VW (11,7 kWh/100 km). Na czwartym miejscu znalazł się kolejny e-up!.

Trzy kolejne etapy o długościach: 110, 119 i 135 km z różnicą wzniesień sięgającą nawet 2000 m pokazały, że elektryczne pojazdy VW są bardzo efektywne, m.in. dzięki dopracowanemu odzyskowi energii generowanej podczas zjazdów ze wzniesień.

XL1 jest najbardziej zaawansowanym Volkswagenem. Z nadwoziem wykonanym ze wzmocnionego włóknem węglowym tworzywa waży zaledwie 795 kilogramów. Nadwozie jest także znakomicie ukształtowane pod względem aerodynamicznym, osiągając współczynnik Cx na poziomie 0,189.

Volkswageny e-up! korzystają z wielu nowoczesnych rozwiązań, które pozwoliły na uzyskanie obniżenia ich masy. VW e-up! waży zaledwie 1139 kg. Pojazd jest także zoptymalizowany pod względem aerodynamiki oraz używa ogumienia o zmniejszonych oporach toczenia.

Za znakomitą efektywność energetyczną tych pojazdów odpowiedzialne jest także dokładnie przemyślana strategia działania układu odzysku energii oraz właściwe zarządzanie pracą ogrzewania i klimatyzacji.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Volkswagen



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.