REKLAMA
23.04.2012

Skoda Citigo - wyceniona i zagazowana

Polski importer Skody opublikował ceny najmłodszego dziecka marki z Mlada Boleslav, miejskiego modelu Citigo. Kosztując poniżej 30 tys. zł, tak jak się spodziewaliśmy, autko może narobić szumu w nieco zastałym segmencie A. Tym bardziej, że od razu podano informację o możliwości montażu instalacji gazowej. Dodajmy, że również bardzo atrakcyjnie wycenionej.
REKLAMA
Skoda Citigo dobrze komponuje się z miejskim krajobrazemfot. SkodaCitigo pali mało, ale po doposażeniu w instalację LPG pali nie tylko mało, ale jeszcze tanio. Tylko brać!

Żeby stać się właścicielem najtańszej odmiany czeskiego (choć ze względu na miejsce produkcji raczej słowackiego) malucha, należy zanieść do salonu Skody kwotę 28990 zł. Za takie pieniądze otrzymuje się Citigo Easy – 3-drzwiowego „golasa” wyposażonego w słabszą, 60-konną odmianę jednolitrowego silnika o trzech cylindrach i niewiele ponadto. Warto jednak nadmienić, że już w tej podstawowej wersji można liczyć na standardowe ESP oraz poduszki powietrzne czołowe i boczne. Dopłacając przynajmniej 1300 zł, kupi się wariant Active, osiągalny już w obydwu konfiguracjach nadwoziowych i silnikowych (troje lub pięcioro „wrót”, 60 lub 75 KM), który do listy wyposażenia dorzuca centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane szyby z przodu, wspomaganie kierownicy i regulowany na wysokość fotel kierowcy. Klimatyzacja (manualna) i radio pojawiają się w standardzie od wersji Ambition wzwyż (cena od 33590 zł). Oczywiście istnieje możliwość doposażenia niższych wersji o niektóre pojedyncze elementy pochodzące z tych droższych.

Aby więc wydatek 1999 zł na klimatyzację do odmiany Active szybciej się zwrócił, Skoda przygotowała – tradycyjnie już we współpracy z firmą Landi Renzo – instalację gazową, która na życzenie zostanie zamontowana w dowolnie wyposażonym egzemplarzu z silnikiem 60-konnym. Cena systemu wynosi 2500 zł, a więc najtańsze Citigo oszczędzające połowę pieniędzy podczas tankowania to wydatek 31490 zł (troje drzwi, wersja Easy). Model pięciodrzwiowy (od wersji Active w górę) kosztuje od 31790 zł, z zasilaniem LPG od 34290 zł. To tylko o 300 zł więcej, niż Fiat życzy sobie za najtańszą Pandę (a to i tak dzięki promocji – standardowo dotychczasowy „wzorzec metra” w klasie ma metkę z kwotą 37990 zł). Fakt, że Fiacik jest mocniejszy (69 zamiast 60 KM), ale opija się benzyną i ma jednostkę napędową, której konstrukcja pamięta czasy, gdy po ziemi chodziły jeszcze mamuty. To daje pewne pojęcie o tym, co będzie się w najbliższym czasie działo na listach sprzedaży modeli z rynkowego segmentu A...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.