REKLAMA
25.01.2011

Skoda Octavia Tour II Twin Power - wsiadasz i oszczędzasz

Historia lubi się powtarzać i w tym wypadku to dobrze. Gdy pierwsza generacja Skody Octavii przekształciła się w model Tour po wprowadzeniu nowego modelu, oferowano ją z instalacją gazową gratis. Teraz, gdy auto przeszło gruntowny facelifting, dotychczasowa wersja stała się nowym Tourem. I również ją można kupić w odmianie Twin Power bez dopłaty!

REKLAMA
Octavia Tour IISkodaOctavia Tour II


Kluczową sprawą dla montażu instalacji gazowej jest jej amortyzacja w akceptowalnym czasie. Nie każdy jeździ rocznie więcej niż średnia statystyczna, wynosząca 15 tys. km, a więc wielu kierowców najpierw skrupulatnie liczy, a dopiero potem podejmuje decyzję. Dzięki inicjatywie Skody wszelkie kalkulacje można sobie darować - Octavia Tour II Twin Power opłaca się od pierwszego kilometra.

Korzyść jest nie byle jaka - gdyby system LPG kupować do auta osobno (ale w salonie firmowym), należałoby wyłożyć dodatkową sumę 4299 zł. Jak sugeruje nasz Symulator, na zwrot takiej kwoty trzeba by czekać 22 miesiące. Całkiem rozsądnie, bo przecież nowym samochodem rzadko jeździ się krócej niż trzy lata, ale po co czekać ponad półtora roku, kiedy można po prostu wsiąść i tanio jechać? Od pierwszego uruchomienia silnika, w dodatku z gwarancją importera.

Znów zasięgnęliśmy porady Symulatora i oto wynik: po uwzględnieniu wszystkich dodatkowych wydatków związanych z utrzymaniem samochodu napędzanego autogazem, takich jak koszt benzyny potrzebnej na rozruch i „rozgrzewkę”, droższe coroczne badania

Octavia Tour IISkodaOctavia Tour II


techniczne i przeglądy instalacji co 10 tys. km, w ciągu trzech lat jazdy po 15 tys. km rocznie w kieszeni zostaje ponad 4800 zł. To całkiem poważna ilość pieniędzy, nieprawdaż? Na tyle poważna, że nie sposób wymienić w tym miejscu wszystkich możliwych sposobów jej zagospodarowania. Pewne jest, że wszystkie są przyjemne.

Zamontowany w Octavii Tour II (liftbacku i kombi) system LPG to oczywiście produkt firmy Landi Renzo. Sekwencyjny Omegas współpracuje z „legendarnym”, 102-konnym silnikiem 1,6 MPI, pomagając mu nie tylko oszczędzać pieniądze kierowcy, ale i z większym zapasem spełniać normę emisji spalin Euro 5 oraz emitować mniej dwutlenku węgla (na benzynie, odpowiednio, 166 i 168 g/km). Kupując egzemplarz z wyprzedaży rocznika 2010, właścicielem samochodu z „dużym ładunkiem zdrowego rozsądku” można stać się wydawszy 47100 (liftback) lub 50400 zł (kombi). Tyle kosztuje dobrze wyposażone auto z segmentu B, czyli pokroju Opla Corsy lub Renault Clio, oczywiście bez instalacji gazowej. Wiesz już, gdzie mieści się twój najbliższy salon Skody?


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda Auto Polska



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.