REKLAMA
08.05.2015

Skoda Rapid LPG - tańszy system, tańsza jazda

To będzie trochę wiadomość z cyklu „Elvis Presley nadal nie żyje”, ale skoro Skoda przedłuża promocję, to i my przedłużamy pisanie o niej. Instalacje gazowe do Rapida (1,2 MPI i 1,2 TSI) są wciąż dostępne w niższych cenach!
REKLAMA

W ramach serii limitowanej Max nabywcy Rapida mogą liczyć na dodatkowe wyposażenie w niższych cenach oraz tańsze instalacje gazowe marki Landi Renzo. Bez względu na model wybranego silnika (1,2 MPI o mocy 75 KM lub 1,2 TSI o mocy 85 KM), system LPG kosztuje teraz 2600 zł. Rzecz w tym, że instalacje do różnych jednostek napędowych różnie przeceniono, by „znormalizować” ich ceny.

Skoda Rapid Maxfot. SkodaW postaci Rapida Max Skoda chce dać klientom więcej za tą samą cenę

Wersja do silnika 1,2 MPI potaniała o 1750 zł (z poziomu 4350 zł), do 1,2 TSI – aż o 3100 zł (zazwyczaj kosztuje 5700 zł). Wydawałoby się, że bardziej opłaca się zatem wersja z bezpośrednim wtryskiem, bo więcej się oszczędza na samym początku, ale trzeba pamiętać, że silnik TSI nawet po konwersji zużywa niewielkie ilości benzyny w trakcie pracy na LPG (celem ochrony wtryskiwaczy przed uszkodzeniem).

Jeżeli natomiast ktoś zdecyduje się na wersję MPI (której 1,2-litrowy silnik ma tylko trzy cylindry, przez co dość charakterystycznie terkocze), powinien się pospieszyć, bowiem już po 22. tygodniu roku (a więc lada moment) jedynym Rapidem LPG, który pozostanie w ofercie, będzie ten z jednostką TSI. Ma to związek z dostosowaniem silników samochodów marki Skoda do wymogów normy emisji spalin Euro 6. Jakie jeszcze przetasowania w gamie to spowoduje? O tym wkrótce.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.