REKLAMA
16.07.2012

Sposób na gazodiesla

Czy Międzynarodowy Zlot Pojazdów Tuningowanych Master Truck, to dobre miejsce na promowanie systemów autogazu? Czy odmienny od typowych targów klimat sprzyja kontaktom biznesowym i promowaniu wiedzy o LPG? Jak widzą to firmy, które wraz na gazeo.pl wzięły udział w zlocie Master Truck.
REKLAMA

Czy impreza skierowana do fanów tuningu, kierowców i przewoźników jest dobrym miejsce do promowania idei gazodiesla? Według zgodnej opinii naszych partnerów, Master Truck to idealne miejsce do nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientem i budowania świadomości istnienia systemów LPG do diesla. Według Przemysława Leoniaka z firmy Europegas, „zlot Master Truck to przede wszystkim spotkanie wielbicieli ciężarówek, ich pasjonatów, a nie tylko branżowe targi dla pracowników i właścicieli firm działających w sferze autogazu. Pojawienie się na takiej imprezie z ofertą gazodiesla potrafi zmienić nie tylko opinię o produkcie, do którego część odwiedzających podchodziła sceptycznie, ale zbudować pozytywny wizerunek firmy na rynku. Ten wspomniany sceptycyzm bierze się przede wszystkim z niewiedzy i utartych przez lata mitów dotyczących gazu w samochodach. Właśnie dzięki takim działaniom, rozmowom z właścicielami firm czy samymi kierowcami, działamy niczym Pogromcy Mitów z Discovery i otwieramy oczy na nowe możliwości jakie daje instalacja gazowa w samochodach ciężarowych. Ta zmiana nastawienia odbiorców naszego produktu jest wartością dodaną, której nie zastąpią najbardziej wyszukane kampanie reklamowe. Zaryzykuję stwierdzenie, że taki sposób promocji powinien być obowiązkiem każdego producenta instalacji i wspólną inicjatywą całej branży gazowej. Wierzę, że w przyszłym roku uda się to osiągnąć.”

Prezes firmy Elpigaz, Grzegorz Jarzyński (po raz drugi na zlocie Master Truck), zwraca uwagę na wzrost świadomości kierowców i wielki potencjał branży transportowej: „Elpigaz, jako firma która pierwsza wprowadziła na rynek Polski system adaptacji pojazdów ciężarowych do zasilania mieszanką paliwową diesel-LPG, z entuzjazmem obserwuje ogromne zainteresowanie branży transportowej gazowym zasilaniem aut. Świadomość ludzi jest już większa niż chociażby na poprzednim zlocie. Niestety proces dojrzewania jest długi, a od niego właśnie zależy dynamika rozwoju tej branży. Wiele firm podchodzi do tematu z niedowierzaniem - że oszczędności mogą być tak duże. Nie wszystkim kierowcom sie to podoba - wtajemniczeni wiedzą dlaczego. Potencjał rynku gazodiesla jest ogromny, ale jego wykorzystanie wymaga długiego czasu - potrzebnego obu stronom.”

Zmienia się także nastawienie przewoźników. Według Sebastiana Klaman-Nakielskiego (firma Gascar), który montuje instalacje gazodiesla - „nastawienie przewoźników do systemów podwójnego zasilania z roku na rok jest przychylniejsze. W roku 2011 na zlocie tuningowanych ciężarówek, można było zauważyć totalne zaskoczenie na twarzach wielu osób. Wiedza na temat tych systemów była żadna. Przez rok ceny paliw powindowały do góry zmuszając przewoźników do szukania oszczędności. Część z właścicieli skusiła się na montaż instalacji gazowej. Pozwala ona na zaoszczędzenie około 15% sumarycznego zużycia obu paliw. Jest to więc argument wystarczający do tego aby zmienić nastawienie zagorzałych entuzjastów diesli. Jesteśmy jedną z pierwszych firm oferujących montaż gazodiesla w kraju. Rok temu na zlocie przedstawialiśmy nasze democary z systemami podwójnego zasilania. Znalazły się osoby, które skorzystały z naszej oferty. Rok później mieliśmy okazję spotkać ponownie te same osoby ale użytkujące już system gazodiesla. Dzielili się oni swoimi doświadczeniami z innymi potencjalnymi użytkownikami, pomagając nam przekonać tych co nie wierzą w powodzenie przedsięwzięcia.

Andrzej Kołtan właściciel firmy Auto-Mida-Gaz, konkluduje: podstawowymi pytaniami były:

  • jak to działa?
  • ile pali gazu ?
  • jaki ma wpływ na silnik instalacja gazowa i czy aby go nie popsuje?  

Przemysław Leoniak dodaje: „Większość pytań dotyczyła najważniejszej kwestii czyli oszczędności. Z naszych obserwacji wynika, że najbardziej na wyobraźnię działają konkretne liczby stanowiące swego rodzaju motor napędowy do kolejnych pytań. Sporo uwagi poświęciliśmy również kwestiom technicznym, zwłaszcza pytaniom o bezpieczeństwo silnika i czy po zamontowaniu nie zmniejszy się jego żywotność. Niektórzy z zainteresowanych wręcz przecierali oczy ze zdumienia, dowiadując się, że ich ciężarówka nie tylko się szybciej nie zużyje ale dodatkowo w przypadku niektórych elementów silnika czas eksploatacji wydłuży się. Na koniec rozmowy najczęściej padało pytanie ile taka przyjemność kosztuje i gdzie można to zamontować."

Mimo trzech dni spędzonych przy samochodach demonstracyjnych i wielogodzinnym odpowiadaniu na pytania kierowców i przewoźników, obaj montażyści nie żałują czasu spędzonego na zlocie. Klienci albo umawiali się na montaż albo deklarowali chęć inwestycji w autogaz po konsultacjach ze wspólnikami lub rodziną. Wielu szukało niezależnych informacji o tym, jak sprawuje się instalacja gazodiesla w samochodach ciężarowych. Z tego powodu, dużym powodzeniem cieszył się, specjalnie przygotowany, informator gazeo.pl o instalacjach LPG do samochodów ciężarowych, który w przystępny sposób przybliża tematykę gazodiesla i możliwych do uzyskania oszczędności.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: gazeo.pl



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.