REKLAMA
26.01.2018

Sprzedaż aut LPG w 2017 r.: Hyundai

W teorii silniki samochodów azjatyckich nie przepadają za LPG. Obecność modeli napędzanych tym paliwem w gamie Hyundaia wydaje się jednak temu przeczyć, nawet jeśli jest to obecność ograniczona. Ile aut na gaz sprzedano w 2017 r.?
REKLAMA
Hyundai i20 LPGfot. Hyundai20 lat temu nikt nie założyłby się o guzik, że Hyundai zacznie kiedykolwiek produkować ładne samochody, a tu proszę - taka niespodzianka!

Ostał mu się jeden...

Gazowa oferta Hyundaia, swego czasu dość bogata, dziś ogranicza się do jednego tylko modelu – i20. W pewnej mierze jest to kwestia coraz powszechniejszego stosowania w gamie silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pomniejszą rolę odgrywa też popularność poszczególnych modeli. Gdyby bowiem popyt na najmniejszego i10 był większy, producent mógłby rozważyć import wersji z fabrycznym systemem LPG, którą oferuje na rynku rodzimym. Od gdybania przechodzimy jednak do konkretnych, namacalnych liczb.

Prawie 13 na 100

W całym roku 2017 sprzedano w Polsce 4504 sztuk Hyundaia i20 we wszystkich wersjach silnikowych. 12,8% z nich, czyli dokładnie 577 egzemplarzy, stanowiły odmiany z instalacjami gazowymi, montowanymi w systemie niemal fabrycznym, tj. w europejskim centrum logistycznym Hyundaia i Kii, na taśmie. Są to układy dedykowane marki BRC (konkretnie Sequent32), opracowane w Polsce przez tarnowski Czakram i łączone z silnikiem MPI (z pośrednim wtryskiem paliwa) o pojemności 1,2 l i mocy 75 lub 84 KM. W roczniku 2018 w ofercie pozostanie tylko ten mocniejszy wariant, a zapotrzebowanie na niego ma szansę dodatkowo wzrosnąć w obliczu wycofania ze sprzedaży modelu i20 z silnikiem Diesla.

Kup z wyprzedaży – większy wybór i niższe ceny

W chwili pisania tekstu auto jest dostępne w ramach wyprzedaży rocznika 2017 (a więc w dwóch wersjach mocy) oraz jako model 2018. Ceny kształtują się następująco:

  • MY 2017, 75 KM: od 44500 zł w wersji Classic do 50000 zł w wersji Fresh;
  • MY 2017, 84 KM: od 50700 zł w wersji Classic Plus do 54600 zł w wersji Elegant;
  • MY 2018, 84 KM: od 57200 zł w wersji Classic Plus do 61300 zł w wersji Comfort.

Odmiana trzydrzwiowa, i20 Coupé, z początkiem roku 2018 również wypada z oferty, przy czym podajemy ten fakt wyłącznie w kategoriach ciekawostki, bowiem w jej przypadku instalacja LPG i tak nie była dostępna.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Hyundai, Czakram



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.