REKLAMA
24.01.2018

Sprzedaż aut LPG w 2017 r.: Renault/Dacia

Przełom lat to zawsze dobra pora na podsumowania. Jak co roku, zbieramy informacje odnośnie sprzedaży nowych samochodów z fabrycznymi bądź dedykowanymi instalacjami LPG i przedstawiamy marka po marce. Na początek – Dacia i Renault.
REKLAMA
Dacia Dokker Van LPGfot. Dacia0% emocji + 100% funkcji = 100% Dacii!

Dacia jest jedną z marek najwierniej trwających przy LPG – modele napędzane tym paliwem są w jej ofercie od lat, a nowe generacje nie odchodzą od dobrych nawyków poprzedników. Swoją cegiełkę do gamy dorzuca Renault, przynajmniej teoretycznie...

Stworzone do LPG

Dacia nie produkuje może samochodów, które zapierają dech w piersiach i rzucają na kolana, ale pozostaje wierna swojej filozofii jako producent przyzwoitych aut za przyzwoite pieniądze. Kupują je ludzie, dla których prestiż marki to kwestia trzeciorzędna, natomiast wysoko punktuje cena zakupu i koszty eksploatacji. Te ostatnie najłatwiej obniżyć właśnie dzięki instalacji gazowej, dlatego Dacia montuje między przednimi kołami swoich modeli silniki dobrze spisujące się podczas pracy na LPG i oferuje fabryczne systemy zasilania ich „lotnym” paliwem.

SUV-y i dostawczaki górą!

W roku 2017 Dacia sprzedała 5188 egzemplarzy aut napędzanych autogazem, co stanowiło 21,4% całkowitej sprzedaży samochodów tej marki. Oto szczegółowe dane, z podziałem na konkretne modele, w ujęciu bezwzględnym i relatywnym:

  • Dokker dostawczy: 1263 szt. spośród 2363 sprzedanych ogółem (53,45%);
  • Dokker osobowy: 669/2665 (25,1%);
  • Duster: 1897/9648 (19,66%);
  • Logan MCV: 324/1730 (18,73%);
  • Lodgy: 395/2190 (18,04%);
  • Sandero: 592/5081 (11,65%);
  • Logan: 52/526 (9,89%).

Auta, które przyjechały z fabryki już konwertowane biją na głowę adaptacje dealerskie – sprzedaż zestawów dedykowanych do montażu w serwisach wyniosła jedynie 62 egzemplarze.

Mizeria po francusku

A co z Renault? Wyniki są wyraźnie mniej spektakularne – w całym roku 2017 dealerzy sprzedali tylko 4 (słownie: cztery) sztuki Clio z fabrycznymi systemami zasilania gazem, co stanowiło 0,05% całkowitej sprzedaży tego popularnego modelu. Na osłodę można dodać, że oprócz tego dostarczono 56 zestawów dedykowanych do montaży serwisowych (do modeli Clio, Clio Grandtour, Megane i Fluence) ale to również nie jest oszałamiająca liczba. Widać jasno, kto pod względem zaangażowania w rynek LPG nosi spodnie w tej rodzinie...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Renault



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.