REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 7
fot. gazeo.pl / Deszcz to wróg myjni samochodowych, niemniej ekspozycja przed halą była rozległa poprzednie następne
10.10.2016

Stacja i Biznes Przyszłości - targi stulecia

Stacja i Biznes Przyszłości - targi stulecia fot. gazeo.pl

W dniach 5-6 października 2016 r. we wrocławskiej Hali Stulecia odbyła się II edycja targów paliwowych Stacja i Biznes Przyszłości, organizowanych przez firmę Information Market. Impreza bardzo udana, a i obiekt robi mocne wrażenie...
REKLAMA
Hala Stuleciafot. gazeo.plHala Stulecia - "świątynia" imprez targowych i sportowych

Zacznijmy może właśnie od samej lokalizacji. Wbrew pozorom, wzniesione w 1913 r. okazałe centrum wystawowe nie wzięło swojej nazwy od obchodzonej niedawno okrągłej rocznicy istnienia. Obiekt, zbudowany jeszcze w czasach, kiedy Wrocław był miastem niemieckim, już w momencie inauguracji nosił miano Hali Stulecia, a to dlatego, że powstał z okazji setnej rocznicy wygłoszenia przez cesarza Fryderyka Wilhelma III odezwy Do Mojego Ludu. Każdy powód dobry, zwłaszcza jeżeli owocuje powstaniem budynku, który mimo upływu ponad wieku robi wrażenie swoim rozmachem. Zwłaszcza sklepienie potężnej kopuły sprawia, że współczesne konstrukcje tego typu jawią się jako wytwory bardzo zachowawczej inżynierii.

My tu jednak nie o architekturze i budownictwie, ale o biznesie stacyjnym! Tradycyjnie dla imprez tego typu, we Wrocławiu można było znaleźć wszystko, czego potrzebuje zarówno początkujący, jak i doświadczony przedsiębiorca sektora stacji paliw. Możliwość przystąpienia (w roli franczyzobiorcy) do istniejącej sieci punktów dystrybucji paliw? Tak. Wyposażenie stacji w zbiorniki, dystrybutory i armaturę? Oczywiście. Oświetlenie, reklamy, gastronomia? Naturalnie. Myjnie, odkurzacze, kompresory? Do wyboru, do koloru. Jeżeli czegoś zabrakło, to z naszego punktu widzenia jedynie większej liczby firm z sektora LPG.

Butlomat na stoisku AmeriGasfot. gazeo.plButlomat oszczędza czas i pieniądze użytkowników butli domowych. Czy przyjmie się w Polsce?

Honoru branży gazowej bronił AmeriGas, który zaprezentował nowatorskie na polskim rynku rozwiązanie – Butlomat, czyli urządzenie do samoobsługowej wymiany domowych butli gazowych. Terminal sam rozpoznaje typ wymienianej butli i waży ją (można jednak kupić butlę nie mając sztuki na wymianę), udostępnia odpowiedni reduktor i jest odporny na „cwaniakowanie” klientów. Pierwsze Butlomaty pojawią się pod koniec października 2016 r. przy sklepach Kaufland i Stokrotka, docelowo ma ich stanąć w Polsce ok. 150. Atutem takiego rozwiązania ma być bardzo atrakcyjna cena gazu – 29,90 zł za 11 kg LPG.

„Biznes to sport kontaktowy”, jak głosiło hasło strefy networkingu przygotowanej przez organizatora targów – firmę Information Market, wydawcę portalu e-petrol.pl. Był to „neutralny grunt”, na którym potencjalni kontrahenci mogli spotkać się, by przy kawie i herbatniku omówić szczegółowe warunki przyszłej współpracy. Zacieśnianiu więzi służyły także I Piłkarskie Mistrzostwa Branży Paliwowej, które rozegrano przy okazji targów. Spośród ośmiu zgłoszonych drużyn najlepszy okazał się zespół PKM Olkusz, który po rzutach karnych pokonał w finale Agro-As, niejako w rewanżu za porażkę w fazie grupowej.

Targi tego typu nie obywają się bez konferencji i szkoleń, dlatego nie inaczej było we Wrocławiu. 6 października, w drugim dniu imprezy, zorganizowano VI Spotkanie Branży Paliwowej „Polski Rynek Paliw 2016”, natomiast szkolenia przewidziano następujące:

  • Własna stacja przyzakładowa - jak otworzyć i prowadzić z sukcesem?
  • Rozwój kompetencji pracowników i zespołu stacji paliw
  • Wymagania prawno-podatkowe związane z hurtowym zakupem paliw płynnych
  • Jak otworzyć i z sukcesem prowadzić myjnię samochodową?
Strefa networkingu podczas II Targów Stacja i Biznes Przyszłościfot. gazeo.plNic nie zastąpi osobistego kontaktu z przyszłym partnerem biznesowym!

W gruncie rzeczy na takie targi można by przyjechać tylko z chęcią uruchomienia stacji paliw, bez żadnej wiedzy i doświadczenia, a wyjechać uzbrojonym we wszystkie potrzebne informacje i kontakty niezbędne do wystartowania z tego rodzaju biznesem. Ale przecież o to właśnie chodzi!

Organizatorzy oceniają, że w ciągu dwóch dni trwania wydarzenia Halę Stulecia zwiedziło ok. 2000 osób, co jest wynikiem dobrym jak na specjalistyczną imprezę branżową, zwłaszcza odbywającą się poza Warszawą. Nie dopisała pogoda (jesień okazała się nie złota, a deszczowa), ale że o udziale w targach nie decyduje się z reguły w ostatniej chwili, aura nie była raczej czynnikiem wpływającym na frekwencję. Już teraz czekamy na informacje o trzeciej edycji, licząc na większy udział firm z sektora LPG. Szkoda jedynie, że rozwój targów Stacja i Biznes Przyszłości będzie prawdopodobnie oznaczał ich pożegnanie z charakterystyczną, klimatyczną, ale niestety niezbyt przestronną Halą Stulecia...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: relacja własna, materiały wystawców



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.