REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 10
fot. LEHR / Zaburtowe silnik LEHR zasilane LPG poprzednie następne
08.06.2015

Tanie pływanie - zaburtowe silniki LPG firmy LEHR

Tanie pływanie - zaburtowe silniki LPG firmy LEHR fot. LEHR

Wzrastające wymagania emisyjne wymuszają stosowanie paliw gazowych w wielu gałęziach transportu, ostatnio także w żegludze. Troska o środowisko była także bodźcem dla firmy LEHR, która oferuje zaburtowe silniki zasilane LPG.
REKLAMA
Zasilany LPG zaburtowy silnik LEHR i Bernardo Herzer z firmy LEHRfot. LEHRBernardo Herzer, właściciel firmy LEHR, prezentuje zaburtowy silnik zasilany LPG

Bernardo Herzer, założyciel firmy LEHR, produkującej zaburtowe silniki zasilane LPG jest osobą od wielu lat związaną z morzem. Pływając po różnych akwenach obserwował zmiany w środowisku morskim wynikające ze stosowania tradycyjnych paliw żeglugowych.

Chodzi o zanieczyszczenia wynikające z emisji szkodliwych składników spalin powstających ze spalania benzyny i olejów napędowych oraz przedostawania się paliw płynnych  do wody.

Dużym problemem są dwusuwowe silniki zaburtowe o bardzo wysokiej emisji, które zanieczyszczają atmosferę, a możliwość przedostania się do wody mieszanki benzyny i oleju smarującego silnik jest jeszcze groźniejsze.

Zastosowanie paliw gazowych do napędu silników jednostek pływających eliminuje oba niekorzystne zjawiska, poprzez ograniczenie emisji oraz brak możliwości zanieczyszczenia wody paliwem gazowym.

Właśnie troska o środowisko naturalne skłoniła Bernardo Herzera do uruchomienia produkcji małych, zaburtowych silników zasilanych LPG.

Firma LEHR została założona na przedmieściach Los Angeles. Jak wynika z materiałów firmy, właśnie LEHR jako pierwszy na świecie producent, oferuje pełną gamę zaburtowych silników zasilanych LPG.

Wszystkie produkowane przez LEHRa silniki to czterosuwowe jednostki napędowe, wyposażone w elektroniczny zapłon, system smarowania z biodegradowalnym olejem silnikowym oraz układ chłodzenia wodnego z termostatem. Przekładnia także jest smarowana olejem biodegradowalnym.

Silniki z zapasem spełniają przepisy Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) w zakresie emisji. W dowód uznania LEHR otrzymał nagrodę Clean Air Excellence Award, którą przyznaje właśnie Agencja Ochrony Środowiska.

Twist 'n Go - system wymiennych butli z LPG stosowany w zaburtowych silnikach LEHRfot. gazeo.plTwist 'n Go czyli system wymiennych butli z LPG, które jest paliwem silników zaburtowych LEHR

Najmniejsze silniki (2,5 i 5 KM) są jednocylindrowe i wyposażone w układ zasilania Twist 'n Go, wykorzystujący, nakręcaną na złącze, niewielką butlę mieszczącą 16,4 uncji (0,46 kg) LPG. Mieści się ona prawie w całości w wyprofilowanej obudowie silnika.

Oba silniki są wyposażone w opcjonalne złącze pozwalające podłączyć większą butlę. Mniejszy z silników nie ma rewersu, większy (5 KM) umożliwia pracę śruby w przeciwnym kierunku.

Silniki 9,9 i 15 KM to dwucylindrowe jednostki napędowe wyposażone w biegi do przodu, bieg neutralny i rewers. Są one dostępne z rozruchem ręcznym lub elektrycznym. W odróżnieniu od najmniejszych silników, większe mogą być wyposażone w alternator dający 80 W energii elektrycznej, która może być wykorzystana do oświetlenia lub zasilania innych akcesoriów.

Najnowszym silnikiem w ofercie firmy LEHR jest 2-cylindrowa jednostka napędowa o mocy 25 KM.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: LEHR



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.