REKLAMA
28.02.2009

Terminal Morski w Szczecinie czeka na uruchomienie

Jak już informowaliśmy, zakończyła się budowa Terminala Gazowego Orlen Gaz. Teraz obiekt czeka tylko na oficjalne zezwolenie, po czym praca ruszy w nim pełną parą. Pozytywne skutki jego otwarcia powinniśmy odczuć wszyscy.

REKLAMA
Terminal MorskiOrlen GazTerminal Morski


- Zanim przyjmiemy tu pierwszy gazowiec, musimy otrzymać pozwolenie na użytkowanie. Zasadniczo powinna to być formalność, ale czasem postępowania administracyjne przedłużają się z powodów niezależnych od inwestorów. Liczymy jednak na przychylność urzędów - nie ukrywa prezes ORLEN GAZ Bernard Cichocki. -

Uruchomienie Terminalu Morskiego LPG ORLEN GAZ umożliwi realizowanie dostaw z dowolnego kierunku, zmniejszy podatność rynku na sezonowe wahania cen oraz w dużej mierze pozwoli na dywersyfikację źródeł zaopatrzenia w gaz płynny. Wykorzystamy go również do codziennej działalności operacyjnej. Obsłuży on nie tylko nasze rozlewnie, ale także stacje paliw czy instalacje przemysłowe - dodaje. Jego zdaniem to właśnie szeroki wachlarz możliwości szczecińskiego oddziału przesądzi o jego popularności w branży. Zwłaszcza, że podczas budowy Terminala płocka spółka wykorzystała tylko połowę działki przy ul. Gdańskiej 34, co daje jej duże szanse dalszego rozwoju.
Obiekt wyposażono w szereg zabezpieczeń BHP i przeciwpożarowych, m. in. hydromonitory przeciwpożarowe na wodę i środek pianotwórczy oraz kurtynę wodną. Ponadto, przez 24 godziny na dobę monitoruje go telewizja przemysłowa. Możliwość awarii lub popełnienia błędów w obsłudze zredukowano tym samym do minimum.

Terminal MorskiOrlen GazTerminal Morski


Terminal będzie pracował z dużą wydajnością. Rozładunek gazowca ma zająć do 20 godzin, natomiast napełnianie cystern trwa od 45 minut (autocysterna) do 1,5 godziny (cysterna kolejowa). Zależnie od rodzaju zbiornika, do którego trafi LPG, w ciągu doby Terminal może więc opuszczać od 800 do 1200 ton paliwa.
Oddanie obiektu do użytku ma szansę przyczynić się do dalszego ustabilizowania polskiego rynku gazu płynnego. Gdy zostaną osiągnięte pełne moce przeładunkowe, różnice cen LPG przy dystrybutorach zimą i latem odejdą w niepamięć. Montaż instalacji w samochodzie przestanie być tym samym uzależniony od pory roku. Większa konkurencja między dostawcami powinna zaś zagwarantować, że paliwo będzie tanie i stabilne. Życzymy Terminalowi dużo pracy!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski, Orlen Gaz
źródło: Orlen Gaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.