REKLAMA
18.09.2017

Testy RDE z korzyścią dla autogazu

Procedura testowa NEDC odchodzi do lamusa – i słusznie – a w jej miejsce pojawiają się testy zużycia paliwa i emisji spalin w warunkach faktycznej eksploatacji, tzw. Real Driving Emissions. Oznacza to koniec rozbieżności między danymi fabrycznymi a rzeczywistością, ale też dobre wiadomości dla LPG.
REKLAMA

Komisja Europejska ogłosiła, że począwszy od 1 września 2017 r. nowo wprowadzane na rynek samochody muszą przechodzić nowe, bardziej wiarygodne testy zużycia paliwa i emisji spalin w warunkach drogowych (tzw. RDE) oraz, jak dotąd, testy laboratoryjne, ale według poprawionych kryteriów (tzw. WLTP – World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Dopiero po przejściu tak skonstruowanych badań auta będą dopuszczane do ruchu na europejskich drogach.

Nowe badania emisji stanowią kamień milowy w naszych staraniach o czystsze, bardziej zrównoważone samochody na najbliższe lata.

Jyrki Katainen, wiceprzewodniczący Unii Europejskiej, komisarz ds. miejsc pracy, wzrostu, inwestycji i konkurencyjności

Procedura testowa RDEfot. AEGPLKoniec z manipulowaniem wynikami pomiarów emisji spalin? Oby!

AEGPL (Europejska Organizacja Gazu Płynnego) z radością przyjęła wiadomość o wejściu w życie nowych przepisów i wyraziła przekonanie, że nowe procedury będą sprzyjać uwypuklaniu zalet samochodów napędzanych autogazem w kontekście ich wpływu na środowisko. Zalet tych zresztą dowiedziono już dawno, gdy branża LPG na własną rękę, choć przy udziale niezależnych ekspertów, przeprowadziła w warunkach codziennej eksploatacji własne testy samochodów napędzanych autogazem pod kątem ilości emitowanych przez nie spalin. Okazało się, że wydychają one do atmosfery o 90% mniej cząstek stałych i o 98% mniej tlenków węgla niż porównywalne modele z silnikami benzynowymi i dieslowskimi.

Z wyników testów RDE wynika jasno, że autogaz zapewnia wyraźne obniżenie emisji NOX i sadzy w porównaniu z odpowiednikami benzynowymi i z silnikami Diesla. Wybór LPG jako paliwa pozwala obniżyć poziom zanieczyszczenia i realnie chronić ludzkie zdrowie.

Cécile Nourigat, manager ds. autogazu, AEGPL

Więcej na temat metodologii i wyników nowych badań można znaleźć w niniejszych: broszurzefilmie. Po dodatkowe informacje na ten temat można zwrócić się do przedstawiciela AEGPL pod adresem mailowym antonio.costa@aegpl.be.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

AEGPL
źródło: AEGPL



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.