REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 20
fot. gazeo.pl / Alfa Romeo z LPG, rodem z Francji poprzednie następne
07.10.2013

W Londynie o LPG i tylko o LPG

W Londynie o LPG i tylko o LPG fot. gazeo.pl

Trzy dni, trzy imprezy, jeden temat: LPG. Tak w skrócie można by opisać to, co działo się w brytyjskiej stolicy na początku października. Wydarzenia o tak szerokim spektrum tematycznym branża gazowa jeszcze w swojej historii nie miała!
REKLAMA
Tylko kilkaset metrów dzieliło Światowe Forum od Big Benafot. gazeo.plTylko kilkaset metrów dzieliło Światowe Forum od Big Bena

Forum, Kongres i Konferencja

Połączenie trzech imprez: 26. Światowego Forum LPG (WLPGA), Kongresu Europejskiej Organizacji Gazu Płynnego (AEGPL) oraz Konferencji UKLPG – Brytyjskiej Organizacji Gazu Płynnego sprawiło, że w jednym miejscu spotkali się wszyscy znaczący gracze sektora gazu płynnego na świecie.

Omawiane tematy odzwierciedlały obecne trendy rozwoju branży oraz tematykę, która najczęściej poruszana jest w rozmowach biznesowych.

Połączenie imprez podniosło rangę wydarzenia, które zostało także docenione i uhonorowane poprzez udział w uroczystym otwarciu przedstawiciela rodziny królewskiej.

W forum udział wzięli również zwycięzcy konkursu Napęd Nowej Ery, organizowanego przez Orlen Gaz. Była to główna nagroda dla uczestników zeszłorocznych zmagań.

Centrum Konferencyjne Królowej Elżbiety IIfot. gazeo.plCentrum Konferencyjne Królowej Elżbiety II

Impreza zorganizowana została w znakomitym miejscu – w samym centrum Londynu, dosłownie kilkaset metrów od brytyjskiego parlamentu i słynnego Big Bena, w Centrum Konferencyjnym Królowej Elżbiety II. W ciągu trzech dni zorganizowano dwanaście sesji, w których wzięło udział kilkuset delegatów krajowych organizacji gazu płynnego i firm sektora LPG z całego świata. Na czterech piętrach konferencyjnego centrum ponad sto firm pokazało swoja ofertę.

Przed budynkiem – wszystko na LPG

Abarth z systemem Bigasfot. gazeo.plAbarth z systemem Bigas

Teren przed Centrum Konferencyjnym Królowej Elżbiety II zamieniono w teren ciekawej ekspozycji. Na przykładzie Abartha (bardziej „pikantnego” Fiata 500) pokazano konwersję zasilania na LPG w oparciu o system Bigas. Co ciekawe, w bagażniku znalazł się zbiornik wyprodukowany przez Grodkowskie Zakłady Wyrobów Metalowych z Grodkowa. Zainteresowanie wzbudzało także Porsche Panamera z instalacją Prins VSI-2.0 DI oraz ślicznie przystrojona Alfa Romeo Francuskiej Organizacji LPG, promującej paliwo gazowe.

Uwagę przyciągała także ekspozycja urządzeń, które na co dzień nie kojarzą się z paliwem gazowym: agregatów prądotwórczych, pomp wody, myjek ciśnieniowych oraz kosiarek do trawy. Naturalnym uzupełnieniem tej tematyki były grille, parasole grzewcze, silniki do łodzi motorowych czy silniki wykorzystywane w kogeneracji, eksponowane wewnątrz budynku.

Polskie akcenty

Stoisko firmy AUTO GAZ CENTRUM z Radomiafot. gazeo.plStoisko firmy AUTO GAZ CENTRUM z Radomia

W Londynie były także obecne polskie firmy działające w branży gazu płynnego. Nie było ich jednak zbyt wiele jak na kraj z największą liczba aut na LPG w UE. Auto-Gaz Centrum z Radomia, uczestniczące aktywnie w targach i spotkaniach na całym świecie, pokazało systemy dedykowane zarówno do LPG, jak i CNG. COMPACT, ZENIT PRO i ZENIT PRO DIESEL to podstawa ofertowa tego producenta. Firmowe stoisko stało się miejscem spotkań z kontrahentami i do promowania marki na egzotycznych do tej pory rynkach. W centrum kongresowym nie zabrakło także firmy Elpigaz z Gdańska, niestrudzonej w promowaniu idei zasilania paliwami gazowymi. Zlokalizowane w dobrym miejscu stoisko gościło osoby zainteresowane instalacjami LPG zarówno do silników benzynowych, jak i wysokoprężnych. Dodatkowym atutem firmy w pozyskiwaniu nowych klientów jest bogata oferta zbiorników LPG. Spotkania z klientami przeplatały się z rozmowami z montażystami systemów gazowych (bardzo często Polaków) współpracującymi z Elpigazem.

Stoisko firmy Elpigaz z Gdańskafot. gazeo.plStoisko firmy Elpigaz z Gdańska

Impreza tej rangi skupia także firmy nie zajmujące się bezpośrednio autogazem, lecz działające w innych segmentach. Chemet z Tarnowskich Gór, producent stacjonarnych zbiorników LPG i Milmet z Sosnowca (małe i duże butle na propan-butan) nie narzekały na brak zainteresowania. Wysoka jakość, wypracowana marka i stali odbiorcy to znakomite referencje w trakcie rozmów z nowymi klientami. Swoje stoisko miała także firma Aurex z Raszyna – dostawca gotowych instalacji oraz infrastruktury przemysłowej LPG.

Na targowych korytarzach często słychać było język polski. Mieszkający na wyspach Polacy (głównie mechanicy i montażyści), pracownicy międzynarodowych firm czy przedstawiciele krajowych producentów (m. in. AC z Białegostoku, KME z Łodzi) uważnie zapoznawali się z targową oferta oraz przysłuchiwali się trwającym konferencjom. W Londynie nie zabrakło szefów największych krajowych graczy branży LPG: Orlen Gazu, AmeriGasu i Gaspolu. Polskę reprezentował również dyrektor Polskiej Organizacji Gazu Płynnego.

Autogaz – ważny, lecz nie najważniejszy
Myliłby się ten, który sądzi, że w Londynie królował autogaz. Mimo że stanowi znaczący segment branży, nie jest dominujący. Dlatego też wiele prezentacji prowadzonych było poprzez pryzmat wykorzystania LPG w gospodarstwach domowych. Jednak także ta wiedza jest przydatna w branży autogazu. Szczególnie, gdy ocenia się atrakcyjność i potencjał danego rynku. Brazylia, USA, Indie, Nigeria to tylko część państw, które określić można jako rynki z potencjałem. Dowodem tego była sesja poświęcona wyłącznie Afryce i jej roli w branży LPG. Sporo miejsca poświęcono również globalnemu rynkowi gazu płynnego w kontekście nadchodzących lat oraz zmian w prawodawstwie.

Wrażenia

Sala plenarna 26 Światowego Forum LPGfot. gazeo.plSala plenarna 26 Światowego Forum LPG

Bardzo dobrym pomysłem było jednoczesne przeprowadzenie dwóch najważniejszych sesji: poświęconych sprawom autogazu oraz ogólnie gazowi płynnemu. W ten sposób efektywniej wykorzystano czas oraz rozszerzono tematykę spotkania. Wydaje się, że autogaz, mimo że nie był dominującym tematem w Londynie, znalazł należne mu miejsce w programie imprezy jako niezwykle ważny w sektorze gazu płynnego.

Kilkupiętrowy i skomplikowany architektonicznie budynek centrum konferencyjnego nie był w opinii wystawców i gości najlepszym miejscem do organizacji wystawy. Mimo bardzo dobrej organizacji konferencji oraz sesji plenarnych czy przyzwoitego oznakowania sal, pomysł, aby ekspozycję targową zorganizować na czterech kondygnacjach jednocześnie, zaowocował częstymi problemami z odnalezieniem wystawców i sal oraz  pewien komunikacyjny chaos. Na szczęście pozytywne nastawienie uczestników forum sprawiło, że z uśmiechem przyjmowano te niedogodności.

Ciekawym pomysłem było zorganizowanie zewnętrznej wystawy urządzeń zasilanych LPG. Szkoda tylko, że zabrakło przy tym intensywnej promocji takiej wystawy wśród mieszkańców stolicy Wielkiej Brytanii. Mimo to, z punktu widzenia branży autogazu, tegoroczne spotkanie było udane. Udział przedstawicieli interesujących rynków o dużym potencjale (Brazylia, USA, Indie) zapewnił sporą dawkę wiedzy oraz umożliwił bezpośredni kontakt uczestnikom spotkania.

Niebawem na gazeo.pl przedstawimy Państwu najciekawsze prezentacje, które omawiano w Londynie.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: własne



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.