REKLAMA
03.06.2013

W Niemczech spada emisja dwutlenku węgla

Samochody stają się coraz bardziej nowoczesne, czego miarą jest np. zmniejszająca się emisja dwutlenku węgla. Jest to m.in. związane ze zwiększającym się udziałem samochodów napędzanych alternatywnie.
REKLAMA

W Niemczech ich liczba wzrosła w 2012 r. o ponad 58% osiągając 1,3% udziału w rynku.

Według Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (Kraftfahrt-BundesamtKBA) w 2012 r. zanotowano także spadek emisji CO2 w nowo rejestrowanych samochodach osobowych o 4,3 g/km. Obecnie średnia emisja dwutlenku węgla w nowych samochodach w Niemczech wynosi 141,8 g/km.

Bardzo dobrymi wynikami w zakresie emisji CO2 może pochwalić się Toyota, której średni wynik wynosi 127,3 g/km. Zmniejszył się on o 4% w stosunku do roku poprzedniego, głównie za sprawą modeli hybrydowych. Emisja SeataCitroena wynosi odpowiednio 130133 g/km.

Średnia emisja wymienionych marek mieści się w klasie energetycznej C (emisja CO2 poniżej 140 g/km), co potwierdzają statystyki KBA. Prawie 1/3 kupowanych na rynku niemieckim samochodów (30,6%) spełnia wymagania tej klasy.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: eco-way.ch



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.