REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 6
fot. BRC / Giandomenico Basso i Lorenzo Granai, w zasilanym LPG Fordzie Fiesta R5 LDI, wygrali, rozgrywany na Sardynii, 11 Rajd Włoch. Tym samym umocnili się na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej w Rajdowych Mistrzostw Włoch poprzednie następne
09.06.2014

Zespół BRC wygrywa Rajd Włoch 2014

Zespół BRC wygrywa Rajd Włoch 2014 fot. BRC

Giandomenico Basso i Lorenzo Granai, jadący w barwach BRC Gas Equipment, zasilanym LPG, Fordem Fiestą R5 LDI, wygrali, odbywający się na Sardynii, Rajd Włoch. Była to czwarta eliminacja Rajdowych Mistrzostw Włoch.
REKLAMA

Basso odrobił tym samym straty do pierwszego w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Włoch, Umberto Scandoli, umacniając się na drugiej pozycji. Różnica pomiędzy nimi po Rajdzie Włoch spadła do zaledwie 5 punktów.

Ford Fiesta R5 LDI na LPGfot. BRCGiandomenico Basso i Lorenzo Granai w zasilanym LPG Fordzie Fiesta R5 LDI

Rajd Włoch to bardzo trudna impreza z długimi, szutrowymi odcinkami specjalnymi, a tegoroczna edycja odbywała się w trudnych warunkach atmosferycznych przy bardzo wysokich temperaturach otoczenia.

Rajd rozpoczął się kryterium ulicznym, rozgrywanym w porcie w Cagliari. Próbę tę wygrał Umberto Scandola w Skodzie Fabii. Zasilana LPG Fiesta R5 LDI zapewniła Gidomenico Basso i zespołowi BRC drugie miejsce na tym odcinku przed prowadzącym w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Włoch Paolo Andreuccim w Peugeocie 208.

Następnego dnia Rajdu Włoch, w Alghero, w późnych godzinach wieczornych rozegrano kolejny etap, który wygrał Umberto Scandola, przed Paolo Andreuccim i Giandomenico Basso.

Po usunięciu niewielkich uszkodzeń jakie powstały na drugim etapie, zasilany LPG Ford Fiesta R5 LDI ruszył do decydującego etapu w Monte Lerno. Giadomenico Basso pokonał go w fantastycznym tempie, co zadecydowało o zwycięstwie w tegorocznym Rajdzie Włoch.

Po raz kolejny załoga BRC Gas Equipment udowodniła, że LPG jest znakomitym paliwem silnikowym, także w wyczynowych samochodach sportowych, a instalacja LDI firmy BRC sprawdza się w najbardziej ekstremalnych warunkach jakie panują na rajdach, szczególnie rozgrywanych na nawierzchniach szutrowych.

Klasyfikacja generalna 11 Rajdu Włoch:

  1. Giandomenico Basso – Lorenzo Granai (Ford Fiesta R5 LDI) 1:21,09.2;
  2. Umberto Scandola – Guido D'Amore (Skoda Fabia S2000) – strata 1'32.9;
  3. Paolo Andreucci – Anna Andreussi (Peugeot 208 R5 T16) – strata 2'16.2.

Klasyfikacja generalna Rajdowych Mistrzostw Włoch (CIR – Campionato Italiano Rally):

  1. Umberto Scandola 47;
  2. Giandomenico Basso 42;
  3. Paolo Andreucci 35.

Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: BRC



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.