REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 28
Iveco Stralis z instalacją LPG na co dzień użytkowane jest w firmie transportowej / Gazeo.pl poprzednie następne
20.07.2011

gazeo na zlocie tuningowanych ciężarówek

gazeo na zlocie tuningowanych ciężarówek  

Po raz kolejny gazeo.pl, przełamując stereotypy, podjęło działania na rzecz dotarcia w sposób niekonwencjonalny do nowych grup potencjalnych użytkowników samochodów zasilanych autogazem. W miniony weekend (15-17 lipca 2011 r.) odbył się się w Opolu zlot tuningowanych ciężarówek - Master Truck, podczas którego na stoisku gazeo.pl po raz pierwszy w Polsce prezentowany był publicznie samochód ciężarowy z systemem DEGAmix - instalacją LPG dedykowaną do silników wysokoprężnych. Zainteresowanie kierowców i przewoźników przeszło najśmielsze oczekiwania.
REKLAMA
Pieknie przyozdobione ciężarówki podziwiane były przez mały i dużych fanów motoryzacjigazeo.plPieknie przyozdobione ciężarówki podziwiane były przez mały i dużych fanów motoryzacji

Zlot

Tegoroczny zlot tuningowanych ciężarówek Master Truck po raz pierwszy odbył się w nowej lokalizacji: na lotnisku opolskiego aeroklubu. Wspaniała, słoneczna pogoda, liczne „truckerskie” atrakcje, konkursy dla publiczności i uczestników zlotu oraz ponad 250 pięknie przyozdobionych ciężarówek stało się skutecznym magnesem, który przyciągnął wielotysięczny tłum zwiedzających. We wstępnej ocenie organizatorów, zlot odwiedziło ponad 50 tysięcy gości. O popularności imprezy świadczyły parokilometrowe korki na drogach dojazdowych oraz nieustanna, kilkusetosobowa kolejka przed wejściem na teren zlotu.

Stoisko gazeo.pl
Zorganizowana przez gazeo.pl strefa autogazu, w której uczestniczyła firma Elpigaz, dopasowana była do piknikowego klimatu imprezy, tematu zlotu oraz nastawiona na potrzeby odwiedzających nas gości. Wyraźnie oznakowana i widoczna z daleka strefa autogazu nieustannie przyciągała nowych zwiedzających. Obok redakcyjnego namiotu znalazły swoje miejsce: ciężarówka zasilana LPG, VW Transporter, również wyposażony w instalację autogazu oraz znany już naszym czytelnikom Seat Leon Cupra, którego zmagania w rajdzie Monte Carlo opisywaliśmy już wcześniej.

Na stoisko Gazeo.pl można było łatwo trafić, dzięki widocznym z daleka flagom.gazeo.plNa stoisko Gazeo.pl można było łatwo trafić, dzięki widocznym z daleka flagom.

Wiele uwagi zwiedzający poświęcali wystawie samochodowych zbiorników LPG, szczególne rozwiązaniom dedykowanym do ciężarówek. Widok wielkich, 250- i 180-litrowych stalowych zbiorników autogazu z mocowaniem do ramy ciężarówki, robił odpowiednie wrażenie, a one same były zwykle pierwszym punktem wizyty na stoisku gazeo.pl. Osoby, które do tej pory nie spotkały się z systemem zasilania silników wysokoprężnych autogazem, miały sposobność obejrzenia filmu gazeo.pl o idei i sposobie działania gazodiesla. Bardziej zainteresowani montażem instalacji LPG w ciężarówkach korzystali z wiedzy obecnych na stoisku gazeo.pl konstruktorów działu technicznego firmy Elpigaz oraz praktycznych porad przedstawicieli dwóch autoryzowanych zakładów montujących już instalacje DEGAmix w ciężarówkach i autobusach. Instalacjami LPG w samochodach ciężarowych zainteresowała się także Inspekcja Transportu Drogowego, która bardzo dokładnie oglądała prezentowany samochód, zwracając uwagę na konieczność posiadania odpowiednich adnotacji w dowodzie rejestracyjnym ciężarówki z instalacją LPG.

Test młotka był okazją do zaimponowania kolegom i sprawdzenia faktycznej wytrzymałości zbiornika LPGgazeo.plTest młotka był okazją do zaimponowania kolegom i sprawdzenia faktycznej wytrzymałości zbiornika LPG

W miarę trwania zlotu, coraz większym powodzeniem cieszył się, wymyślony przez gazeo.pl, „test młotka”. Możliwość osobistego przetestowania wytrzymałości zbiorników LPG poprzez bezlitosne uderzenia młotkiem w stalowy zbiornik LPG oraz blaszany benzynowy stała się okazją do zaciętej rywalizacji nie tylko wśród dzieci. Swoje mięśnie prężyli także dorośli, którzy, dopingowani przez kolegów, wykorzystywali różnorodne techniki uderzeń młotkiem i cały pozostały zapas sił. Efektem ich dwudniowych zmagań był całkowicie zniszczony i zdeformowany zbiornik benzynowy i mocno pokiereszowane, ale zachowujące nadal swoje kształty zbiorniki gazu.

Ciężarówka strefy autogazu

Na stoisku Gazeo.pl królowało Iveco z instalacją autogazugazeo.plNa stoisku gazeo.pl królowało Iveco z instalacją gazową

Najważniejszym elementem stoiska gazeo.pl i firmy Elpigaz był ciągnik siodłowy Iveco Stralis, który wzbogacony został o instalację gazową DEGAmix. Auto na co dzień pracuje w firmie transportowej „Nina” k/Piotrkowa Trybunalskiego. Prezentowane Iveco napędzane jest 450-konnym silnikiem o pojemności ponad 10 litrów, spełniającym najnowszą normę czystości spalin Euro 5. W aucie, w miejscu jednego ze zbiorników ropy, zamontowano duży, 250-litrowy zbiornik LPG. Aby uniknąć kłopotliwego manewrowania podczas tankowania LPG, wlewy gazu zlokalizowano ponad nadkolami, po obu stronach auta. Instalację zamontowano dwa dni przed zlotem, dlatego trasę do Opola uznać można za testową. Mimo jazdy bez ładunku, prowadzący samochód kierowca dostrzegł przyrost mocy, pozwalający na „lżejsze” operowanie padałem gazu i tym samym ograniczenie spalania. Co ciekawe, licząc na spore oszczędności, przewoźnik zdecydował się już na montaż instalacji LPG w kolejnym samochodzie. Po okresie testowym podjęta zostanie decyzja w zakresie montażu instalacji autogazu w pozostałych dwudziestu trzech ciężarówkach marek Iveco i Renault.

Sukces autogazu
Pomysł prezentacji instalacji LPG w trakcie zlotu ciężarówek okazał się strzałem w dziesiątkę! Drastyczne podwyżki cen oleju napędowego i wprowadzony na początku lipca system elektronicznego poboru opłat za korzystanie z dróg przez ciężarówki sprawiły, że przez dwa dni na stoisku gazeo.pl i wokół prezentowanej ciężarówki z instalacją DEGAmix nieustanie gromadzili się kierowcy i przewoźnicy zainteresowani możliwością obniżenia kosztów paliwa. Instalację z zainteresowaniem oglądali również obecni na zlocie przedstawiciele producentów ciężarówek oraz dealerzy. Wiele pytań mieli także zaproszeni przez gazeo.pl dziennikarze motoryzacyjni.

Rozmowy ze zwiedzajacymi, potwierdziły konieczność propagowania wiedzy o gazodieslachgazeo.plRozmowy ze zwiedzajacymi, potwierdziły konieczność propagowania wiedzy o gazodieslach

Miłym zaskoczeniem okazało się podejście do nowego rozwiązania przez samych zainteresowanych. W poszukiwaniu konkretnych oszczędności na bok odłożono stereotypowe uprzedzenia do LPG jako paliwa samochodowego. Przewoźnicy, szukając rzetelnej wiedzy, zadawali dociekliwe pytania techniczne i eksploatacyjne. Poruszono zatem wszystkie aspekty stosowania LPG w silnikach Diesla, nie omijając trudnych spraw czy obiegowych, nie zawsze pochlebnych opinii o LPG.

Grzegorz Jarzyński, prezes firmy Elpigaz, zwrócił uwagę, że udział w zlocie pokazał konieczność nieustannej edukacji o instalacjach autogazu dedykowanych do silników wysokoprężnych, bowiem do tej pory nikt w Polsce nie zajmował się systemami gazodiesla. Brakuje także jakiejkolwiek powszechnie dostępnej literatury fachowej.

W ocenie Roberta Baryły z firmy Diesel Gaz z Piotrkowa Trybunalskiego (zajmującej się montażem systemu DEGAmix), obecność na stoisku Gazeo.pl była znakomitym pomysłem. Według jego szacunków ok. 60% odwiedzających stoisko stanowili przewoźnicy, zaś 20% przeprowadzonych rozmów nazwać można kontaktami biznesowymi. Podobnego zdania był drugi z uczestników strefy autogazu, Sebastian Klaman-Nakielski z firmy Gascar z Chojnic (autoryzowany zakład montażu instalacji DEGAmix), który obecność ciężarówki napędzanej LPG na stoisku Gazeo.pl podczas zlotu nazwał najlepszą formą promocji idei gazodiesla.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: relacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.