1

Odp: gaz do subaru?

Subaru to automat czy manual ? bo od tego zależy czy podpinać OBD na stałe czy nie? Jeśli ma manualną skrzynię biegów, to można śmiało podpiąć na stałe OBD. Umożliwi to wzbogacanie mieszanki w zależności od odczytów korekt systemu OBD. Regulacja będzie się odbywała automatycznie na podstawie korekt OBD.

2

Odp: gaz do subaru?

Automatycznie to znaczy automatycznie. Jedziesz autem a sterownik na podstawie korekt OBD dobiera odpowiednie parametry i na bieżąco je wprowadza, czyli mapa nie jest sztywna tylko w zależności od obciążenia i warunków jazdy jest na bieżąco korygowana.

3

Odp: gaz do subaru?

I jak jeździ teraz auto z podpiętym OBD na stałe. Proszę zamieścić relację.

4

Odp: gaz do subaru?

goran napisał/a:

Subaru to automat czy manual ? bo od tego zależy czy podpinać OBD na stałe czy nie? Jeśli ma manualną skrzynię biegów, to można śmiało podpiąć na stałe OBD.


Ehm...

A jak ma automat, to OBD nie można podłączyć? Co to za androny?!

5

Odp: gaz do subaru?

W Subaru Forester z automatyczną skrzynia biegów są dwa komputery, jeden od skrzyni drugi od silnika i w przypadku podłączenia na stałe OBD, sterownik gazowy nie połączy się z systemem OBD. Połączenie będzie możliwe tylko za pomocą interfejsu OBD.

6

Odp: gaz do subaru?

Bzdura.

7

Odp: gaz do subaru?

SEQUEL LECHO w Subaru

SebastianS napisał/a:

Bzdura.

Gdybyś jeszcze rozwinął swoją "genialną" myśl, to może inni forumowicze pomyśleli, że się choć trochę znasz. Ale widocznie na tyle cię stać. Zresztą takiej odpowiedzi właśnie od ciebie SebastianS spodziewałem się. Teraz oczywiście będziesz się wywyższał jakie to dobre są instalacje, które ty montujesz. Ale zanim odpowiesz to dobrze przeczytaj poprzednie odpowiedzi i zastanów się dobrze. Nawet dwa razy się zastanów.

8

Odp: gaz do subaru?

Służę uprzejmie. Już rozwijam swoją myśl, żeby wszyscy użytkownicy forum zobaczyli, ze piszesz bzdury i wyciągnęli wnioski, kto się zna, a kto zabiera głos bez sensu.

Bzdurą jest twierdzenie, że w sytuacji kiedy w aucie jest automatyczna skrzynia biegów, niemożliwe jest zrealizowanie stałego połączenia z OBD do sterownika gazu. Obecność autom. skrzyni biegów w niczym nie przeszkadza, jeśli chodzi o uzgodnienie protokołu komunikacji pomiędzy sterownikiem LPG a modułem odpowiedzialnym za komunikację w jednym z protokołów przewidzianych przez standard OBD-II lub EOBD ze strony samochodu. Nie ma znaczenia, czy podłączony zostanie skaner diagnostyczny OBD, czy sterownik LPG, który w tym momencie realizuje w pewnym sensie dokłądnie tą samą funkcję - tj. nawiązuje komunikację i przyjmuje ramki z danymi przesyłanymi przez złącze, lub ew. wysyła ramki z komunikatami w drugą stronę (np. polecenie skasowania błędów).
Róznica polegająca na fakcie że na podstawie odczytanych przez OBD-II informacji, sterownik LPG podejmuje pewne działania, a skaner nie - oczywiście nie ma znaczenia, bo aktywność sterownika LPG odbywa się już całkowicie poza komunikacją z OBD.

Reasumując - gdyby miało - jak pisze goran - nie dać się podłączyć na stałe OBD do sterownika LPG z powodu automatycznej skrzyni biegów, to dokładnie tak samo - nie dałoby się podłączyć w takim aucie skanera OBD.

Tyle. Mam nadzieję, że użytkownicy wyrobili sobie zdanie na temat wątku, oraz zabierających w nim głos...  :mrgreen:

9

Odp: gaz do subaru?

Świetny wykład na temat OBD

Oba wykłady kolegów SeastianaS i manio123, są wyczerpujące i dowodzą że koledzy, świetnie rozumieją teorię. Tylko, że często praktyka ma mało wspólnego z teorią.