1

Odp: DLM - Direct Liqui Max

Witam Wszystkich,

Od zaprzyjaźnionego diagnosty na stacji kontroli pojazdów, z którym omawiałem nurtującą nas sytuację otrzymałem informacje co do zapisu Dziennika Ustaw 2013r.951 z późniejszymi zmianami i tak,:

[B]Załącznik nr 9 - Warunki dodatkowe dla pojazdu przystosowanego do zasilania gazem[/B]

& 3.1. Instalacja zasilana gazem powinna być projektowana na ciśnienie wynoszące:

26 MPa - gazem CNG
[B]3,0 MPa - gazem LPG[/B]
2,7 MPa - gazem LNG

Zapisy powyższej Ustawy zna i posiada każdy diagnosta na Stacji Kontroli Pojazdów gdyż jest to obowiązkowa dokumentacja !

Instalacja DLM firmy Prins pracuje na dużo wyższym ciśnieniu co jest moim niezgodne z zapisem powyższego Dziennika Ustaw i co teoretycznie eliminuje tą instalację z "legalnego" użytku w pojazdach w naszym kraju.

Wynikało by z tego że Diagnosta znający zapisy Dziennika Ustaw oraz ciśnienia na jakich pracuje instalacja DLM firmy Prins podczas przeglądu rejestracyjnego i zgodnie z zapisami Dziennika Ustaw powinien wydać negatywną ocenę stanu technicznego pojazdu.
Diagnosta nieznający instalacji DLM firmy Prins wyda pewnie pozytywną ocenę stanu technicznego pojazdu ponieważ będzie wychodził z założenia że ktoś tą instalację do dowodu wcześniej wbił.

[B]Dodatkowo w Dzienniku Ustawy 2015r. poz 776 ze zmianami mówi:[/B]

[B]Dział V - Szczegółowy sposób sprawdzania prawidłowości przystosowania pojazdu do zasilania gazem podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego pojazdu[/B]

[B]Sposób sprawdzania[/B]
& 3. Kontrola rozmieszczenia i mocowania na pojeździe elementów instalacji zasilania gazem polega na sprawdzeniu:
[B]1) czy odpowiada ona wymaganiom w zakresie, ustalonym w załączniku nr 9 do rozporządzenia o warunkach technicznych[/B]

I wracamy do punktu że jeżeli diagnosta świadomy to auto przeglądu nie powinno przejść - tak przynajmniej rozumiemy zapisy ustawy - a jeżeli diagnosta nieświadomy sposobu funkcjonowania instalacji DLM to ją dopuści do ruchu.

Pytanie co na to "urzędnicy" ???