Temat: Instalacja gazowa Opel Astra G 8V 62kW Z16SE rocznik 2000

Zastanawiam się nad instalacją gazową w moim aucie. Silnik posiada jednopunktowy wtrysk paliwa. Z tego co udało mi się wyczytać na forach jeśli chodzi o instalację LPG do tego typu wtrysku odpowiednia byłaby II generacja. Natomiast pisząc zapytania do kilku gazowników w moim mieście (Gdańsk) otrzymuję propozycję tylko i wyłączenie sekwencyjnej instalacji IV generacji. W tym momencie pojawia się moje pytanie. Czy faktycznie sekwencyjna instalacja jest konieczna bądź o wiele lepiej sprawdzi się przy tym silniku? Czy może najzwyczajniej owe warsztaty próbują zedrzeć ze mnie kasę na instalację z którą mój silnik nie jest w 100% kompatybilny?

Oto proponowane mi ceny przez gazowników w gdańsku:
ul. Do Studzienki 28 Lovato Smart - 2500zł oraz BRC - 3000zł
ul. Kielnieńska 128 AEB KING GAS lub BRC SQ24 - 2800-3000zł
Miszewo 98 Elpigaz PopularLine reduktor Cometa-i wtryskiwacz ROSSO za 2380zł
ul. Bitwy Oliwskiej 36a Lovato 2700zł lub BRC 3100zł

Żaden warsztat nie zaproponował instalacji II gen WHY?

2

Odp: Instalacja gazowa Opel Astra G 8V 62kW Z16SE rocznik 2000

Sprawdź dokładnie jaki masz silnik. Z tego co się orientuję, to Z16SE to wielopunktowy, a jednopunktowy to Z16SZR.

3

Odp: Instalacja gazowa Opel Astra G 8V 62kW Z16SE rocznik 2000

Masz rację to wielopunktowy wtrysk. Mimo to co sądzisz o instalacji podciśnieniowej + emulator wtryskiwaczy do tego silnika?

4

Odp: Instalacja gazowa Opel Astra G 8V 62kW Z16SE rocznik 2000

Oczywiście, można. Ale różnica między instalacją podciśnieniową z emulatorem a sekwencją będzie bardzo niewielka.

5

Odp: Instalacja gazowa Opel Astra G 8V 62kW Z16SE rocznik 2000

II generacja do tego auta będzie lepsza i tańsza w montażu oraz w eksploatacji.
Wiem bo mam astrę x16exl 11 lat na gazie + 6 lat na benzynie razem 17 lat.
Silnik oryginalny. Zalany olejem półsyntetycznym.  Oleju trochę bierze jak to Opel.
Co ciekawe skrzynia biegów nie wytrzymała - dla sceptyków (gaz LPG niszczy najpierw skrzynie biegów)
Przebieg łączny samochodu 560 000km
Przebieg na gazie 440 000km
Koszty eksploatacji to:
regeneracja parownika i regulacja układu - 150 zł - po 270 000 km na gazie
wymiana silnika krokowego 50 zł - po ok 400 000 km na gazie
wymiana parownika 150 zł sam zmieniałem + regulacja 20 zł po 420 000 km na gazie
wymiana filtra fazy ciekłej co jakieś 10 - 20 tys km
wymiana świec (NGK oczywiście) co ok 100 000 km zawsze po pierwszym lub drugim strzale.
Jeszcze ciekawostka dla gazowników co to twierdzą że świece i przewody trzeba często wymieniać
- przewody zapłonowe oryginalne wytrzymały ponad 450 000 km
A i przy ok 400 000 km wymieniłem uszczelkę pod głowicą. (szkoda że nie wymieniłem uszczelniaczy zaworów)

Już sam montaż ii gen u nas to 500 zł w kieszeni w porównaniu do IV gen.

W porównaniu do IV generacji to są groszowe wydatki na takim przebiegu, a wiem co mówię bo to nie jest moje pierwsze i jedyne auto na gazie.

IV generacja to przede wszystkim prawidłowe zestrojenie.
Żona miała omegę x20xel regulacja trwała ok roku już traciłem nadzieję, gazownik nawet wypierał się dwóletniej gwarancji i twierdził że dał tylko rok tak biedny chciał się mnie pozbyć, aż znalazłem kumatego gazownika który to po jednej jeździe zestroił prawidłowo. Niestety Omega po 3 latach poszła dalej ale nie z powodu złej instalacji LPG ale potrzeba było czegoś większego.
Teraz żonka ma Cheviego 5,7 - 255 KM kupiony już z gazem BRC zakładane w Szwajcarii. Nie znam przebiegu instalacji ale padły już parowniki, jest ich 2, wtryski a są najlepsze keihiny niebieskie oryginalne japońskie (gazownik chciał zamienić na nowe innej firmy) więc wysłałem do regeneracji. Podobno jeden kosztuje tyle co cała listwa konkurencji.
No po regeneracji parowników i wtrysków chodził w miarę ładnie aż do ataku mrozów.
Teraz na zimnym wtryski się sklejają i nie chcą wystartować.
Planuję podgrzewacz listwy dołożyć.

Do tego dodam że w IV gen. trzeba przejechać trochę na benzynie ok 3 -5 km aż złapie temperaturę.
W II gen tego nie ma chociaż też widziałem II gen przełączaną czujnikiem temperatury alr to jakaś porażka była i chyba tego nikt już nie montuje.

A i śmiem twierdzić że to nie prawda że IV gen pali tyle samo gazu co benzyny bo to zwyczajnie nieprawda.
Dodatkowo pali sporo benzyny.

Dopiero wtrysk ciekłego gazu bezpośredni do cylindra daje taki efekt że pali tyle samo albo trochę mniej.

6

Odp: Instalacja gazowa Opel Astra G 8V 62kW Z16SE rocznik 2000

groszekP napisał/a:

Co ciekawe skrzynia biegów nie wytrzymała - dla sceptyków (gaz LPG niszczy najpierw skrzynie biegów)

Mylisz się, na samym początku niszczy koło zapasowe(bo trzeba je wyciągnąć) lol

7

Odp: Instalacja gazowa Opel Astra G 8V 62kW Z16SE rocznik 2000

[FONT=inherit][FONT=inherit]Mam taki problem, auto spala duuużo, ok 15/100 - auto astra f 1995 1.4 8v. Wiem tylko tyle że gaz to napewno nie sekwencja, centralka Al-700 Autronic. Problem w tym że chciałem połączyć laptopa z centralką, kupiłem kabel tylko nie mam sterowników.. Jakieś sterowniki zainstalowałem niby kabel zainstalowany a gdy podłączam się do centralki - nic, tak jakby program go nie widział. Program A-Mon (ściągniety z internetu). Można prosić o jakieś porady ? Sterowniki do tego kabla? Kabel na usb. Pozdrawiam i z góry dziękuję smile[/FONT][/FONT]



8

Odp: Instalacja gazowa Opel Astra G 8V 62kW Z16SE rocznik 2000

nie przełącza się na gaz. Jeśli po przekręceniu kluczyka przełączę instalację na benzynę i wyłączę stacyjkę, a następnie ponownie ją włączę i włączę instalację gazową - lampka kontrolna znowu miga z częstotliwością 1 hz i auto samoczynnie przełącza się na gaz w czasie jazy.
______________________________________________
Get free demos for    test-king - pmp certification     exam and mcts exam with     testking ielts    guaranteed success. Our    coloradocollege.edu    best quality prepares you well before appearing in the final exams.    fnu.edu