1

Odp: Lexus gs 300

Re: Lexus gs 300

Kamilgs300 napisał/a:

Witam, jestem nowy, zalogowalem sie przed chwila, poczytalem troszke inne tematy, mam Lexusa GS 300 VVTi "98 z sekwencja Elpigaz Stella, przez pierwsze 5 tys km bylo pieknie, pozniej sie zaczely problemy ktore trwaja do dzis, przy maksymalnym obciazeniu auto przelaczalo sie na benzyne, gazownik mnie zapewnial ze tak musi byc, po wielu roznych jego nieudolnych probach wymienilem parownik na scorpion za 220 zl z allegro i juz sie nie przelacza ( za nowy chcial 600zl), czytalem ze do tej instalacji mozna dolozyc inne wtryski i auto bedzie nie do poznania, prosze o opinie kogos kto sie troszke na tym zna, lub moze nawet wiecej niz troszke, bardzo bym prosil o opinie Sebastiana S., Twoja wiedza jest naprawde imponująca ( jeśli mozemy byc na Ty), z gory dziekuje i czekam na odp, pozdrawiam fan marki Lexus.
P.S. Ojciec ma LS 400 i tez ma Elpigaz Stella i tez nie chodzi to zbyt pieknie, ale przejechal juz ponad 100 tys km i teraz wtryski sa do wymiany, moze od razu doradzicie na jakie zmienic


Godne polecenia są magic jety, matrixy, dla krezusów - keihiny. Ja bazuję głównie na Magic jetach i sprawdzają się bardzo dobrze w 95% aut.

Zwróć uwagę na reduktor, to ważny punkt instalacji.

2

Odp: Lexus gs 300

Doceniam oczywiście lojalność wobec firmy, bo taką prezentował ów chłopaczek.
Jednak co do wydajności reduktora AC - w niczym Scorpion ST nie ustępuje mu, a termicznie - jest wyraźnie lepszy i takie pogardliwe śmiechy zdecydowanie są nie na miejscu, bo nie ma mowy o jakiejkolwiek deklasacji, ani zestawianiu parametrów realnych z ksiązkowymi - Scorpion ST przeszedł dziesiątki, jak nie setki testów drogowych różnych wersji i konfiguracji wewnętrznej budowy, zanim trafił do seryjnej produkcji w swojej oficjalnej wersji II. A wiem o tym, bo część tych testów wykonałem osobiście, zaś większość - mój kolega gazownik, również użytkownik tego forum.

Chwalenie się zaś valtekami, przy jednoczesnym dyskredytowaniu magiców jako nadających się do wyrzucenia po 20.000 km, to już jawna głupota, albo brak praktycznej wiedzy i doświadczenia - gdyby to ode mnie zależało, ten monter z AC dostałby chińskie ostrzeżenie, bo robi krzywdę reputacji Staga, jako producenta instalacji LPG.
Żadne bowiem inne wtryskiwacze tak bardzo, jak valteki typ 30 i typ 30 BFC, nie mają szans pożycia dłużej, niż podany przebieg. Magic Jet jest w takim porównaniu o kilka półek wyżej.

Kamil, załóż pojedyncze Magic Jety na bardzo krótkich wężykach, osadź wkrętki przy samych wtryskach Pb, zastosuj dobre filtry fazy lotnej, opierając się o zasadę: max 150 KM na jeden filtr (czyli w Twoim przypadku - dwa filtry), skompensuj listwy zasilające ze sobą dla wyrównania ciśnień. Jeśli chcesz się nadal posługiwać sterownikiem Stella - dla wysterowania Magic Jetów użyj modelu wysterowania przewidzianego dla Matrixów.

3

Odp: Lexus gs 300

Miedz 6mm to już trochę mało na moc  powyżej 200km,scorpion ST spokojnie da rade ale przy max-bucie może dostawać za mało gazu z butli.Poświęć chwile czasu i załóż  MJ bez listwy na krótkich wężykach,poprawi to wyrażnie prace na wolnych obrotach i reakcje na pedał gazu.

4

Odp: Lexus gs 300

Każdy szanujący sie instalator po zmianie wtryskiwaczy czy reduktora powinien przynajmniej sprawdzić całą mapę u nas na warsztacie jest to obligatoryjne po każdej modyfikacji czy wymianie nawet takiego samego elementu na nowy.Nie zawsze wprowadza sie zmiany ale trzeba być pewnym że nie trzeba tych zmian wprowadzać zwłaszcza w trosce o zawory czyli za ubogą mieszankę!A dobór średnicy dysz to podstawa,bez dobrania odpowiedniej średnicy dysz do danej mocy z cylindra nie jesteś w stanie odpowiednio wyregulować instalacji.Mały błąd można nadrobić ciśnieniem albo mnożnikiem ale w bardzo małym zakresie

5

Odp: Lexus gs 300

Dobry wybór. Polecam.