26

Odp: rover 214

drucik napisał/a:

Nie jestem przekonany czy wiecie, co piszecie, mam wrażenie, że wasze wywody są czysto teoretyczne i niepotwierdzone na konkretnym przykładzie. Sygnały czasu wtrysku w takim sterowniku interpretowane są w dziwaczny sposób a mianowicie: na wolnych obrotach wykonują wzbogacenia przez wydłużenie czasu wtrysku ( sekwencja) a na wysokich przez wzrost częstotliwości impulsów ( wtrysk symultaniczny, czyli grupa).
Moim zdaniem żadna sekwencja tam nie zadziała nawet na złotych wtryskiwaczach tylko wtrysk grupowy.Notabene jak komuś uda się to zrobić na sekwencji to bardzo proszę o finfo.


Na prośbę Bladelo - ustosunkowuję się do powyższego postu.

Drucik, piszesz bzdury. Niezależnie od sposoby realizacji wtrysku (sekwencja, półsekwencja, full grupa) - zwiększanie dawki paliwa odbywa się zawsze na zasadzie zwiększania długości czasu wtrysku, a nie częstotliwości wtrysku w funkcji obrotów. Ta pozostaje ZAWSZE niezmieniona - tj. full grupa i półsekwencja podają wtrysk co obrót wału korbowego (1/2 czasu trwania cyklu pracy silnika), zaś niektóre systemy półsekwencyjne (np. silnik PT 3.6 V8 Audi) i wszystkie sekwencyjne - co dwa obroty wału (raz na cykl pracy silnika w każdy cylinder, w fazie dla niego optymalnej).

Wyjątkiem są układy wtrysku w niektórych mazdach i niektórych lanosach 1.6 16V, gdzie realizowany jest algorytm przełączania z sekwencji na półsekwencję, lub z półsekwnecji na fullgrupę - w zależności od stanu silnika (obroty, obciążenie). Tam zmienia się częstotliwość wtrysku w funkcji obrotów - tzn może wystąpić jeden lub dwa wtryski w dany cylinder w ciągu cyklu 720 stopni OWK.

Wzbogacenie mieszanki o niejako dodatkowe, "poza kolejnością" otwarcia wtryskiwacza, realizowane są w stanach nieustalonych w jednym znanym mi systemie - GM SPI - czyli wtrysku jednopunktowym, używanym w silnikach GM po obu stronach oceanu - w USA Chevy, Pontiac, w Europie Opel Kadett, Corsa, a także polonez GLI.

Także Drucik - coś Ci dzwoni, ale nie wiesz nie tylko w którym kościele, ale nawet czy to na pewno kościół, a nie szkoła, lub pastwisko - tam też słychać dzwonki :-D


Co do rovera i jego silników z rodziny K-16 - nie istnieje żaden problem z zagazowaniem sekwencją - czy to w roverze, czy w polonezie 1.4 GSI. Potwierdzone praktycznie.

27

Odp: rover 214

Przyznam, że nie mierzyłem. Pewnie bym to uczynił, gdybym napotkał jakieś problemy.