Temat: Instalacja do C4 THP

Witam wszystkich. Zamierzam kupić do firmy dwa samochody właśnie Citroen DS4 z silnikami 1.6 na bezposrednim wtrysku benzyny moc 115kw. Będą to auta 4-5 cio letnie. Na portalu jest bardzo wiele informacji na temat tych samochodów i również instalacji  LPG. Świadomie nie poszukuję nic z grupy VW ze względu na krótką żywotność silników natomiast przy Citroenie liczyć muszę się z dużym spalaniem benzyny. Chciałbym zapytać o opinie praktyczne co do instalacji. Opisane są instalacje Landi Reno, BRC i inne a mnie interesuje co na dzień dzisiejszy się montuje i co wytrzymuje próbę czasu. Również w kwestii relacji ceny do jakości. Z góry dziękuję

2

Odp: Instalacja do C4 THP

Moim zdaniem krótka żywotność silników z grupy VW jest nieprawdziwa. Ale decyzja należy do ciebie. Instalacje które wymieniłeś to instalacje które działają w oparciu o udział benzyny. Powinieneś moim zdaniem wziąć pod uwagę instalację z naszego rodzimego podwórka: Stag 400DPi. Duża ilość warsztatów i wsparcie ze strony producenta jest bez wątpienia na plus dla niej. A cena jest również przystępna.

3

Odp: Instalacja do C4 THP

Na dzień dzisiejszy montuje sie juz wszystko, polskie czy włoskie. te silniki akurat THP to juz od dawna są opracowane i juz wiadomo że chodzą dobrze i na gazie nie ma problemu. Na pewno nasze instalacje są tansze i nie ustępują trwałością włoskim, chociaz np BRC ma dobre wtryskiwacze i reduktory ale czy Stag czy Zenit dają radę a w Zenitach teraz są wtryski Herculesy i chodzą spoko ponad 100tys km. Zorientuj się jakie masz w okolicy warsztaty i co oferują.

4

Odp: Instalacja do C4 THP

Witam. Mam kilka warsztatów w pobliżu i proponują instalacje różne. Chciałbym montować polską gdyż samochody będą jeździły po kraju i chodzi o łatwy serwis. Pytanie moje dotyczy tego ile realnie te silniki spalają? Czy serwis jest taki sam jak w innych instalacjach? Jakich przebiegów na gazie mogę się spodziewać?

5

Odp: Instalacja do C4 THP

Myślę, że możesz założyć 25% udział benzyny w spalaniu. Ale może być mniej, wszystko zależy jaka masz technikę jazdy i jak auto będzie użytkowane.

6

Odp: Instalacja do C4 THP

Spalanie ogólnie będzie większe czyli jak spala 10 l pb to będzie spalał 10l lpg plus 2 l pb, akurat te silniki zbyt oszczędne nie są.  I im wieksze obciążenie tym udział benzyny może się zwiększyć ale niekoniecznie, przy spokojnej jeździe bedzie 15% pb przy bardzo ostrej 25.Filtry i przeglądy co 20 tys przy dobrych filtrach i na dobrych wtryskach przelata 100 tys

7

Odp: Instalacja do C4 THP

fachuraodgazu napisał/a:

Spalanie ogólnie będzie większe czyli jak spala 10 l pb to będzie spalał 10l lpg plus 2 l pb, akurat te silniki zbyt oszczędne nie są.  I im wieksze obciążenie tym udział benzyny może się zwiększyć ale niekoniecznie, przy spokojnej jeździe bedzie 15% pb przy bardzo ostrej 25.Filtry i przeglądy co 20 tys przy dobrych filtrach i na dobrych wtryskach przelata 100 tys

Optymistyczne założenie że tylko 2l pb, a przy ostrej jeździe 2,5l...(zakładam że to miałeś na myśli pisząc 25 wink)

8

Odp: Instalacja do C4 THP

Przy takiej mocy jak w 1,6 to wtryskiwacze gazowe dają radę nawet przy pełnym obciążeniu ale zawsze dodaje się trochę benzyny aby nie było za ubogo. kilka takich silników zrobiłem i klient jest zadowolony:)

9

Odp: Instalacja do C4 THP

Witam. Dziękuję za wypowiedzi, wiem że realnie średnio muszę przyjąć 20% spalania benzyny. Wybrałem dwie polskie instalacje dostępne w pobliżu ,mocno promowany Stag i mniej promowany (i nieco tańszy )Zenit Direct. Warunki gwarancji i serwis mam takie same. Czy macie jakieś sugestie co do tych firm?

10

Odp: Instalacja do C4 THP

Postawiłbym na bardziej popularnego Staga.

11

Odp: Instalacja do C4 THP

Raczej porównywalne i podobnie działaja, ze względu na lepsze wtryskiwacze wybrałbym Zenita, czyli trzeba wybrać lepszy warsztat