Temat: STAG XL w Oplu Astra - dławi się na gazie

Witam

Problem ze instalacją na STAG-u XL w Oplu Astra 1.4 (reduktor Lovato, membrany wymieniane niecały rok temu)
Na benzynie auto pracuje poprawnie, natomiast na gazie okresowo dławi się przy dodawaniu gazu, aż do osiągnięcia większych obrotów. Okresowo, bo pracuje normalnie, zgaszę silnik, odpalę za chwilę, i zaczyna się "dusić". Co najgorsze mimo usilnych prób nie udało mi się ustalić jakiejkolwiek reguły pojawienia się tego objawu. Wymieniłem dziś świece, wydawało mi się że problem ustąpił, bo wcześniej dławił się częściej niż rzadziej, ale znów po którymś tam odpaleniu duszenie się pojawiło. Wcześniej próbując dojść co jest przyczyną ruszałem kablami instalacji podczas pracy sinika, bo zdarzyło się kilka razy że STAG 2W przełączył się sam z siebie na benzynę lub dioda zgasła całkowicie - więc podejrzewałem coś z elektryką. I niby wydawało mi się że w jakimś tam położeniu kabli problem ustępuje, ale ani póki co nie znalazłem żadnego uszkodzonego przewodu, ani nie udało mi się dwa razy uzyskać tego samego rezultatu testu na zasadzie "o tutaj jak przytrzymam, to działa"
Na dodatek, mam wątpliwości co do działania samej centralki - nie jestem w stanie połączyć się z laptopem (dostaję komunikat "com3 - błąd połączenia"), a diody na centralce też świecą w dziwny sposób - czerwona świeci się cały czas, zielona mruga w równych odstępach czasu. I to niezależnie od obrotów silnika czy kręcenia śrubą reduktora. Sonda lambda jest nowa, więc problem jest gdzie indziej.
Zatem - co może powodować objawy jak powyżej? Jako że wizyta u mechanika to spory ułamek ceny tego samochodu, staram się jak najwięcej zrobić samemu.
Czy można w jakiś domowy sposób sprawdzić czy zespół centralka - silnik krokowy jest sprawny?

Pozdrawiam

2

Odp: STAG XL w Oplu Astra - dławi się na gazie

sprawdź połączenia masowe, przebicie na przewodach wysokiego napięcia też potrafią robić różne cuda..

3 (edytowany przez reynevan 28.10.2021 18:47:46)

Odp: STAG XL w Oplu Astra - dławi się na gazie

Dzięki, sprawdzę!

Dziś pojeździłem trochę i mam pewne dodatkowe informacje - auto po odpaleniu na zimnym jeździ normalnie, zarówno na pb jak i gazie. Można, jak mi się wydaje, jeździć do woli, i będzie ok - byle nie gasić albo nie przełączać ma benzynę. Takoż dojechałem do celu (temp silnika ok 95stopni), gaz pracuje dobrze - przełączam na pb, i z powrotem na gaz. I problem się pojawia - opóźniona reakcja na gaz, wolne obroty nierówne. Czyli problemy wywołuje sam moment przełączenia na gaz -tak podejrzewałem, bo do tej pory nie przypominam sobie aby zaczął się dławić podczas jazdy. Jeśli jest ok, to jedzie aż do zgaszenia silnika.
I - co chyba najistotniejsze: jako że wyczytałem że podobne objawy są przy pracy na dwóch paliwach jednocześnie zrobiłem przed chwilą eksperyment. Odpaliłem auto, na pb chodzi, na lpg syf i malaria, dusi się, trzęsie, gaśnie. Odłączyłem pompę paliwa pod kanapą i odpaliłem na gazie. Działa. Nie idealnie równo, ale nie gaśnie, i normalnie reaguje na gaz. Zatem chyba mamy winnego.
Czyli - przekaźnik 20A 12V, sam przełącznik STAG 2W, albo któryś kabelek pomiędzy?

4

Odp: STAG XL w Oplu Astra - dławi się na gazie

Może tak być... okablowanie sterownika albo zmarł emulator wtryskiwaczy. Z tego co sie orientuję to jest on w centralce Stag XL

5

Odp: STAG XL w Oplu Astra - dławi się na gazie

Według mnie raczej to okablowanie sterownika.