Duże średnice kanałów, którymi przepływa faza gazowa LPG wymagają także elementów ruchomych o dużej średnicy, a tym samym wysokiej masie. Wpływa to niekorzystnie na czasy otwarcia wtryskiwaczy LPG oraz na okres bezawaryjnej eksploatacji. W związku z tym nie można sterować silnikiem tak samo jak przy zasilaniu benzyną.
Wtryskiwacze gazowe są bardzo podatne na zanieczyszczenia wytrącające się z LPG w czasie zmiany stanu skupienia w reduktorze. Przemieszczają się one do dalszej części gazowego układu zasilania w tym do wtryskiwaczy, szczególnie jeśli nie dokonuje się okresowej wymiany filtrów fazy gazowej.
Wszystkie wymienione ograniczenia występują w gazowych w układach zasilania IV generacji, w których LPG jest podawane do silnika w fazie gazowej. Jeśli system bazujący na IV generacji instalacji LPG zostanie użyty do zasilania silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny to lista niedogodności jeszcze się wydłuża.
Zasilana w ten sposób jednostka napędowa musi dodatkowo zużywać pewną ilość benzyny w celu zapewnienia chłodzenia i oczyszczania z produktów spalania końcówek wtryskiwaczy benzynowych. Są one umieszczone w komorach spalania i nie mogą być po prostu wyłączone, jak w tradycyjnych systemach IV generacji do silników z pośrednim wtryskiem benzyny, bo ulegną uszkodzeniu.
DGI - jeden do wszystkich, czyli zalety systemów wtrysku LPG w fazie ciekłej
Opracowane przez DGI systemy zasilania gazowego, oprócz wykorzystania LPG w fazie ciekłej są także instalacjami uniwersalnymi. Dotyczy to obu proponowanych przez firmę systemów.
Pierwszą z nich jest wspomniana na początku instalacja V generacji - DGI LM, która dawkuje LPG w fazie ciekłej do kanałów dolotowych (do silników z pośrednim wtryskiem benzyny).
Drugim proponowanym przez DGI systemem jest instalacja VI generacji (do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny), w której LPG w fazie ciekłej jest wtryskiwane wprost do komór spalania przez wtryskiwacze benzynowe. Dzięki temu silnik z bezpośrednim wtryskiem w czasie pracy na LPG nie zużywa benzyny, pracuje wyłącznie na gazie, ponieważ jego wtryskiwacze są chłodzone przez przepływające przez nie LPG.
Ponadto instalacje wykorzystujące LPG w fazie ciekłej nie są włączane w układ chłodzenia silnika (prostszy montaż i brak możliwości wystąpienia wycieków płynu chłodzącego w czasie użytkowania samochodu).
Systemy wtrysku LPG w fazie ciekłej są także znacznie łatwiejsze do sterowania, ponieważ można regulować wydajność pompy, a tym samym ciśnienie LPG.
Bardzo ważną cechą systemów wykorzystujących LPG w fazie ciekłej jest także obniżenie temperatury dostarczanej do silnika mieszanki gazowo-powietrznej (w przypadku systemów V generacji) oraz obniżenie temperatury wewnątrz komór spalania (instalacje VI generacji). Dzięki temu można w pewnych zakresach uzyskać wzrost parametrów silnika. W ten sposób chronione są także zawory silnika przed, wynikającym z charakterystycznego dla zasilania gazowego przewlekłego procesu spalania, wzrostem ich temperatury.
Silniki zasilane LPG w fazie ciekłej są także bardziej perspektywicznym rozwiązaniem w zakresie możliwości obniżania zawartości szkodliwych składników w spalinach.
Właśnie z tych powodów DGI zajmuje się przede wszystkim rozwojem instalacji V i VI generacji. Jej przedstawiciele podkreślają jednak, że systemy IV generacji znajdą się także w ofercie DGI.
Zobacz stronę producenta:
DGI Autogas Technologywczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl