Jednakże ostatnimi czasy producenci pojazdów coraz częściej stosują takie rozwiązanie modyfikując przy tym strategie sterowania zespołem wtryskiwaczy.
Można by powiedzieć, że chcą utrudnić życie producentom i montażystom systemów LPG. Jest to jednak tylko efekt uboczny działania konstruktorów benzynowych układów zasilania. Z pewnością ich głównym celem jest jednak obniżenie emisji szkodliwych składników spalin, co wynika z konieczności spełnienia coraz bardziej restrykcyjnych wymagań emisyjnych.
Dwa wtryskiwacze na cylinder, a dokładnie po jednym na każdy zawór dolotowy - bo o to w tym chodzi - mają na celu dokładniejsze rozpylenie benzyny. Ułatwia to tworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej. Efektem takiego rozwiązania jest lepsza sprawność silnika.
To znaczy, że więcej benzyny ulega całkowitemu spaleniu oddając nam energię, a straty w postaci szkodliwych dla środowiska związków powstałych w wyniku niepełnego spalania mieszanki są zminimalizowane.
Żartobliwie można by powiedzieć, że chodzi o koszty (na naszym rynku do niedawna był to pierwszorzędny argument). I tak jest w istocie. Koszt instalacji z czterema wtryskiwaczami jest niższy niż z ośmioma.
Możemy sobie pozwolić na zastosowanie 4 wtryskiwaczy LPG w silniku z ośmioma wtryskiwaczami benzyny, ponieważ dawkujemy paliwo w fazie lotnej i dzięki temu znacznie łatwiej miesza się ono z tlenem zawartym w powietrzu. Pamiętając o tej ogromnej przewadze przygotowaliśmy nowe oprogramowanie dedykowane do silników MPI o dualnym wtrysku pośrednim.
Piotr Podolak, doradca techniczny LPGTECH
Nowe wersje oprogramowania są zawarte w aktualnej wersji GasSetting, która jest dostępna na stronie http://lpgtech.pl/.
Nissan Juke, Hyundai I20 czy Toyota Aygo z "podwójną obsadą" wtryskiwaczy nie są już problemem w adaptacji na zasilanie LPG.
Masz samochód z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny?
Chciałbyś założyć do niego instalację gazową?
Zapytaj o system TECH SYMBIO w warsztacie firmy LPGTECH.
Zobacz stronę producenta:
LPGTECHwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl