Pojedynczy wtryskiwacz STAG AC W031 STD jest przeznaczony do samochodowych instalacji gazowych IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie lotnej) i systemów dotryskowych stosowanych w gazowych układach zasilania do silników z wtryskiem bezpośrednim.
Nowe wtryskiwacze STAG mają selekcjonowane wymiarowo tłoczki oraz cylinderki, w których one pracują. Powierzchnie elementów współpracujących mają naniesione powłoki teflonowe, które powodują, że wtryskiwacze pracują prawidłowo w każdych warunkach atmosferycznych (nie są podatne na "klejenie" w niskich temperaturach otoczenia, co jest przypadłością wielu innych wtryskiwaczy LPG). Zastosowane powłoki zmniejszają także tarcie pomiędzy elementami (tłoczkiem i cylinderkiem).
Nowy wtryskiwacz wykorzystuje technologie zastosowane w dotychczas oferowanych wtryskiwaczach STAG, Czyli m.in. efektywnie chłodzone cewki elektromagnetyczne wtryskiwaczy z charakterystycznym ożebrowaniem zwiększającym powierzchnię oddawania ciepła.
W warunkach panujących w komorach silnikowych współczesnych samochodów jest to bardzo ważne. Trzeba bowiem zapewnić deklarowaną przez producenta poprawną pracę wtryskiwaczy STAG AC W031 STD, która jest możliwa w temperaturach od -20 do 120ºC. Dzięki utrzymywaniu odpowiedniej temperatury wtryskiwacze zachowują stabilne parametry pracy.
Cewki elektromagnetyczne nowych wtryskiwaczy STAG są zdolne do wytwarzania odpowiednio dużej siły, co dodatkowo (w połączeniu ze wspomnianymi powłokami na tłoczkach i cylinderkach) zapobiega występowaniu zjawiska "klejenia" w niskich temperaturach otoczenia. Temu zjawisku przeciwdziała także odpowiednio dobrana charakterystyka sprężyny powrotnej zastosowanej do cofania tłoczków (zamykania przepływu LPG) we wtryskiwaczach STAG AC W031 STD.
W ten sposób zbudowane sekcje dawkujące paliwo gazowe mają wydajność 125 l/min. przy ciśnieniu zasilania 1,2 bara. Przy takim ciśnieniu czas otwarcia wtryskiwacza STAG AC W031 STD wynosi 2 ms a zamknięcie następuje w czasie 1 ms.
Podobnie jak inne wtryskiwacze marki STAG, także STAG AC W031 STD jest rozbieralny. Co ważne konstrukcja wtryskiwacza jest tak opracowana, że po ponownym montażu nie jest wymagana jego kalibracja. Czyszczenie tych wtryskiwaczy nie stanowi zatem żadnego problemu. Można także dowolnie zmieniać położenie kątowe cewki względem korpusu wtryskiwaczy (w zakresie 360º, co 90º), co czasami bywa pomocne przy ich montowaniu.
Wtryskiwacze STAG AC W031 STD mają na tyle małe wymiary, że mogą być montowane nawet bezpośrednio na kanałach dolotowych poszczególnych cylindrów silników, które mają być dostosowane do zasilania LPG.
W ten sposób (pojedynczo) montuje się często wtryskiwacze LPG w jednostkach napędowych o większej liczbie cylindrów. W ten sposób można zachować maksymalnie krótkie wężyki doprowadzające paliwo gazowe z wtryskiwaczy do dysz w kanałach dolotowych.
Taki sposób montażu wtryskiwaczy gazowych, szczególnie jeśli miejsce podawania LPG będzie znajdować się jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych powoduje, że silnik na gazie zachowuje dynamikę i reakcję na położenie pedału gazu praktycznie taką sama jak na paliwie bazowym, czyli benzynie.
Firma AC S.A. - producent wtryskiwaczy STAG AC W031 STD deklaruje, że pozycja montażowa nie wpływa na ich właściwą pracę.
Wtryskiwacze STAG AC W031 STD są łączone z wykorzystaniem dedykowanych elementów montażowych. Mogą to być rozdzielacze 2- lub 3-sekcyjne, w których są one montowane bezpośrednio lub za pomocą krótkich wężyków.
Można je także montować z wykorzystaniem trójników i kolanek, które są łączone wężem (przewodem gumowym) o średnicy 12 mm.
Wszystkie elementy montażowe wtryskiwaczy STAG AC W031 STD są takie same jak stosowane do łączenia innych pojedynczych wtryskiwaczy marki STAG (STAG AC W03 i STAG AC W031 BFC).
Elementy montażowe wtryskiwaczy STAG AC W031 STD pozwalają na podłączenie czujnika ciśnienia i temperatury gazu PS-04 Plus. Może on być zamontowany w bezpośredniej bliskości wtryskiwaczy, co zapewnia pomiar temperatury i ciśnienia gazu praktycznie w miejscu jego podawania do kanałów dolotowych silnika. Wtryskiwacze mogą zatem bardzo szybko reagować na zmiany parametrów gazu i korygować dawkę a tym samym skład mieszanki gazowo-powietrznej dostarczanej do komór spalania silnika.
Czujnik ciśnienia i temperatury gazu PS-04 Plus może być ustawiony w odpowiedniej pozycji. Możliwy jest jego obrót względem osi zamocowania o 360 stopni (także po zamontowaniu). Dodatkowo można dobrać pozycję trójnika (względem przewodu gumowego), w którym jest mocowany czujnik i zamocować go w sposób zapewniający mu najlepsze warunki pracy tak aby element pomiarowy znajdował się w górze. Dzięki takiej pozycji ewentualne zanieczyszczenia mogące pojawić się w LPG po jego odparowaniu nie uszkadzają elementu pomiarowego w czujniku.
Wtryskiwacze STAG AC W031 STD wraz ze sterownikami Q-generacji (STAG QBOX, STAG QNEXT i STAG QMAX) oraz sterownikiem STAG GoFAST i STAG 400 DPI, nowoczesnymi reduktorami (STAG R02, STAG R02 Twin, STAG R02 EL czy STAG R01 oraz STAG R03) i elektrozaworem gazowym STAG E-01 tworzą jedne z najbardziej popularnych na rynku zestawów montażowych samochodowych instalacji gazowych.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl