Wszystkie sterowniki samochodowych instalacji gazowych STAG Q-generacji są budowane w oparciu o nowe platformy sprzętowe wyposażone w specjalne 32-bitowe procesory do zastosowań automotive, które są dostosowane do pracy w trudnych warunkach jakie panują w komorach silnikowych samochodów.
Zwiększono także zasoby pamięci, co pozwoliło na zwiększenie mocy obliczeniowych sterowników Q-generacji z dużym zapasem pozwalającym na rozwój tych nowoczesnych produktów w przyszłości.
Dzięki temu można integrować w nich wiele dodatkowych funkcji i komponentów, które dotychczas były oddzielnymi urządzeniami.
Q-generacja ma zatem szansę na dłużej zagościć w ofercie AC S.A., szczególnie, że sterowniki te są dostosowane do aktualizacji oprogramowania.
Nowoczesna platforma sprzętowa nowych sterowników firmy AC pozwoliła na zaimplementowanie zaawansowanych funkcji, do których zaliczają się systemy autoadaptacji OBD i ISA3.
Stworzono je w celu zapewnienia maksymalnej precyzji w dawkowaniu paliwa gazowego do silnika, co jest szczególnie istotne z uwagi na precyzyjne układy kontroli emisji spalin stosowane we współczesnych jednostkach napędowych. Wychwytują one jako błąd każdą niedokładnie odmierzoną przez układ wtryskowy dawkę paliwa.
Włączenie autoadaptacji OBD powoduje, że system zasilania gazowego dawkuje LPG, stosownie do warunków pracy i obciążenia silnika, nie tylko w oparciu o czasy wtrysku benzyny, wykorzystując do tego korekcje układu OBD sterownika benzynowego. Dzięki temu dawka paliwa jest dostosowywana do zapotrzebowania silnika na paliwo w czasie normalnego użytkowania samochodu.
Podobnie (w czasie rzeczywistym) działa także system ISA3 (Inteligentny System Autoadaptacji). Dzięki zastosowaniu tego systemu mapa gazowa jest tworzona w oparciu o zebraną automatycznie mapę czasów wtrysku benzyny w pełnym zakresie obciążeń.
Dzięki systemowi ISA3 samochody starsze (bez układu OBD) uzyskują możliwość korekcji dawki LPG w czasie rzeczywistym. Dawka paliwa będzie automatycznie dostosowywana np. do zużywających się komponentów instalacji gazowej czy też do zmiennego składu paliwa gazowego. Maksymalna wielkość korekcji wynosi ±25%.
Później, kiedy silnik jest już zasilany LPG system porównuje jak zmienia się czas wtrysku benzyny w zależności od ciśnienia panującego w kolektorze dolotowym (obciążenia silnika).
Jeśli zatem w danym zakresie obciążenia czasy wtrysku benzyny wydłużają się, oznacza to, że mieszanka jest uboga. System zaczyna zatem korygować dawkę gazu, tworząc dodatkową mapę korekcji w stosunku do wcześniej zebranej mapy benzynowej.
Mapa ta jest modyfikowana w czasie rzeczywistym w funkcji prędkości obrotowej wału korbowego silnika oraz podciśnienia, niezależnie od korekcji prędkości obrotowej względem czasów wtrysku.
Podczas zbierania wzorcowej mapy wtrysku benzyny jest także uwzględniana temperatura silnika. Również system ISA 3 rozpoznaje tryb pracy silnika (status pętli). Dzięki temu podczas pętli zamkniętej jak i otwartej skład mieszanki jest cały czas monitorowany. Dzięki temu silnik pracujący na gazie w pętli otwartej jest zawsze zasilany, podobnie jak przy zasilaniu benzyną, mieszanką bogatą. W ten sposób eliminowane jest ryzyko pracy jednostki napędowej na mieszance ubogiej.
Włączanie ISA 3 nie uniemożliwia korzystania z korekt układu OBD. ISA 3 ich nie potrzebuje do działania, ale można je wyświetlić w programie i z nich korzystać podczas manualnej regulacji.
Oba systemy dbają o to, żeby silnik zawsze pracował na mieszance gazowo-powietrznej o właściwym składzie, minimalizując ryzyko negatywnego wpływu zmiennych warunków eksploatacji, zużycia elementów układu paliwowego na zmianę dawki LPG.
Nowe sterowniki firmy AC należące do grupy Q-generacji są wyposażone w jeszcze jeden bardzo ciekawy i działający automatycznie system.
Jest nim automatyczny kasownik błędów zapisywanych w układzie OBD pojazdu. Automatycznie usuwane błędy są oczywiście wcześniej ściśle definiowane przez montażystę uruchamiającego system.
Jest to przydatna opcja pozwalająca na kasowanie błędów nieistotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa pracy jednostki napędowej, a które mogą być powodem zaniepokojenia użytkownika samochodu i jego niepotrzebnych wizyt w serwisie.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl