Lista nowo opracowanych jednostek napędowych, które mogą być poddane konwersji na zasilanie LPG za pomocą gazowego układu paliwowego BRC Sequent Maestro obejmuje 84 pozycje.
Lista obejmuje szereg jednostek napędowych stosowanych w różnego rodzaju samochodach osobowych ale widać po niej, że import samochodów osobowych zza Wielkiej Wody jest istotny z punktu widzenia zaopatrzenia rynku europejskiego w auta, które jeszcze nie do końca poddały się zasadom "ekologizmu", bo trudno powiedzieć, że 8-cylindrowa widlasta jednostka napędowa EcoTec L86 o pojemności 6 162 cm³ jest zbudowana zgodnie z zasadami downsizingu.
Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który przy stopniu sprężania 11,5 osiąga moc 420 KM (313 kW) przy 5 600 obr./min. oraz dysponuje momentem obrotowym o wartości 624 Nm przy 4 100 obr./min.
Oprócz wtrysku bezpośredniego jednostka EcoTec L86 jest wyposażona w system Active Fuel Management, który odłącza część cylindrów i silnik przełącza się z trybu pracy na 8 cylindrach na tryb 4-cylindrowy.
Silnik EcoTec L86 znajduje zastosowanie w amerykańskich SUVach i pickupach, które teraz można z powodzeniem poddawać konwersji na zasilania LPG z wykorzystaniem systemu zasilania gazowego BRC Sequent Maestro.
Opracowane pod kątem zasilania gazowego są następujące modele wyposażone w silnik o kodzie EcoTec L86:
Silnik EcoTec L86 ma 32-zaworowy (4 zawory w każdym cylindrze) rozrząd OHV (Over Head Valves) z wałkiem rozrządu w kadłubie i hydraulicznymi kompensatorami luzu zaworowego.
VK56VD to kolejna V-ósemka o kącie rozwarcia 90º, tym razem o japońskim rodowodzie, produkowana w Nissan Yokohama Plant i stosowana głównie na rynku amerykańskim. Silnik o pojemności 5 552 cm³ i widlastym, 8-cylindrowym (5,6 V8) układzie konstrukcyjnym ma rozrząd z dwoma wałkami rozrządu na każdej z głowic. Napędzają one po 4 zawory w każdym cylindrze. Ich praca jest kontrolowana przez układ zmiennych faz rozrządu CVTC (Continuously Variable Timing Control) oraz zmiennego wzniosu zaworów VVEL (Variable Valve Event & Lift System). Silnik nie ma hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego.
Silnik VK56VD ma stopień sprężania 10,8 lub 11,5 i jest regulowany na wiele poziomów mocy: 374 KM (275 kW), 396 KM (291 kW), 405 KM (298 kW, 421 KM (310 kW) i 425 KM (313 kW).
Jednostki VK56VD w podanych wersjach mocy mogą być teraz z powodzeniem dostosowywane do zasilania LPG z wykorzystaniem instalacji gazowych BRC Sequent Maestro w następujących modelach aut:
Opracowanie przez Westport Fuel Systems Italia jednostki napędowej CDVD ze stajni Volkswagena to także ukłon w stronę użytkowników aut pochodzących z rynku amerykańskiego, bowiem silnik ten jest oferowany głównie na tamtejszym rynku. Sześciocylindrowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny o znaczeniu kodowym CDVD jest zbudowana w układzie VR6. Jest to silnik widlasty o bardzo małym kącie rozwidlenia pomiędzy rzędami cylindrów – 10,6º, co zapewnia zwartość konstrukcji a tym samym ułatwia poprzeczny montaż jednostki napędowej.
Pojemność skokowa silnika 3.6 VR6 CDVD wynosi 3 598 cm³. Stopień sprężania wynosi 11,4 lub 12. Rozrząd ma po 4 zawory w każdym z cylindrów. Są one napędzane dwoma wałkami krzywkowymi (jeden dla wszystkich zaworów dolotowych i jeden dla wszystkich zaworów wylotowych). Oba wałki zapewniają płynną zmianę faz rozrządu zaworów. O odpowiednią wartość luzu zaworowego dbają hydrauliczne popychacze.
Opracowany pod kątem zasilania LPG za pomocą systemu BRC Sequent Maestro, silnik 3.6 VR6 CDVD dysponuje mocą 249 KM (183 kW) i znajduje zastosowanie w oferowanym głównie na rynku amerykańskim Vilkswagenie Atlasie, który poza Ameryką i Chinami funkcjonuje pod nazwą Teramont, także z silnikiem 3,6 VR6 CDVD. Opracowanie dotyczy pojazdów z lat 2019-2024.
Oba silniki 3.0 V6 TFSI CJTC i 3.0 V6 TFSI CJTB mają oczywiście bezpośredni wtrysk benzyny i są zbudowane w 6-cylidrowym, widlastym układzie konstrukcyjnym. Cechą charakterystyczną jest zastosowanie doładowania mechanicznego ze sprężarką napędzaną paskiem wielorowkowym.
Oba silniki mają objętość skokową 2 995 cm³ i dysponują mocą 272 KM (200 kW) dostępną w zakresie 4750-6500 obr./min. (CJTC) oraz 333 KM (245 kW) występującą w zakresie 5500-6500 obr./min. (CJTB). Oba silniki mają taką samą wartość maksymalnego momentu obrotowego, która wynosi 400 Nm i jest osiągana w zakresie 2150-4780 obr./min. (CJTC). W przypadku silnika CJTB zakres maksymalnego momentu obrotowego występuje w zakresie 2900-5300 obr./min.
Silniki 3.0 V6 TFSI CJTC i 3.0 V6 TFSI CJTB w samochodzie Audi Q7 (2010-2015) mogą być poddane konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem systemu zasilania gazowego BRC Sequent Maestro.
Czterocylindrowy silnik 2.3 EcoBoost o pojemności skokowej 2 261 cm³ z bezpośrednim wtryskiem benzyny debiutował w 2015 r. w samochodzie Ford Mustang i jest stosowany w wielu pojazdach Forda w wersjach regulowanych na różne poziomy mocy. Jest on produkowany w zakładach Cleveland Engine Plant w Ohio.
To najbardziej spektakularne z opracowań pod kątem zasilania LPG za pomocą systemu BRC Sequent Maestro.
Wśród nowych opracowań należy wymienić także następujące modele samochodów:
Wszystkie nowe opracowania samochodowych instalacji gazowych do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny trafiają do naszej...
Każdy warsztat montujący instalacje gazowe w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny może znaleźć wszystkie, w tym także nowe opracowania producentów gazowych układów zasilania do tego rodzaju jednostek napędowych (również firmy BRC) w Wyszukiwarce Direct, która jest dostępna dla firm korzystających z systemu Gamos dla warsztatów.
... jest dostępna także dla zwykłych kierowców, którzy mogą sprawdzić swoje auta pod kątem możliwości dostosowania do zasilania LPG. Wpisując podstawowe dane samochodu (markę, model, rocznik i silnik, ewentualnie kod silnika) można uzyskać informację na temat oferty instalacji gazowych do tego konkretnego auta. W dalszych krokach można skierować zapytanie do konkretnego warsztatu, który taki system LPG wyceni.
Prowadzisz warsztat? Chcesz mieć dostęp do Wyszukiwarki Direct? Wypełnij formularz i zgłoś się.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
BRC wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl