Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 7,7 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Montaż Instalacji LPG


Eksploatacja Instalacji LPG


Jaką instalację LPG wybrać?

Wtorek 2010-02-09

Pytanie o eksploatację instalacji.

Gaśnie gdy nierozgrzany

Pytanie

Witam, mam następujący problem z instalacją Koltec - reduktor VG 392. Już dwa razy miałem problem z zabrudzonym elektrozaworem, przez który dostarczany jest gaz do reduktora. Samochód gasł dopóki czarna smoła pogazowa pod wpływem temperatury nie robiła się elastyczna i pozwalała zaworkowi się ruszać na sprężynie. Dodam, że samochód na wolnych obrotach chodził dobrze a nie chciał wchodzić na obroty. Dwa razy czyszczenie zaworu pomogło. Natomiast teraz nastąpił podobny objaw, z tym że samochód dopóki się nie rozgrzeje gaśnie całkowicie i kompletnie nie reaguje na gaz, tak jak on by w ogóle nie docierał do silnika. Po mocnym rozgrzaniu silnika instalacja działa wzorowo. Pomyślałem, że to znów zabrudzony elektrozawór, ale nie był on tym razem tak brudny a jego wyczyszczenie nie pomogło. Wiem, że również dużo tej smoły, która osadza się na zaworze jest w reduktorze, ale czy może ona tam coś blokować tak jak blokuje sam elektrozawór? Jeśli chodzi o reduktor trochę boję się go rozbierać i czyścić gdyż później trzeba ustawić ciśnienia do czego nie mam sprzętu a do tej instalacji nikt nie chce zaglądać. Mam jeszcze jeden pomysł, że z powodu zimy często jadąc koleinami obcieram podwoziem czy mogło się coś pod spodem uszkodzić co dawałoby takie objawy?? Czeka mnie teraz daleka droga do Frankfurtu i trochę boję się problemów. Z góry dziękuję za fachową odpowiedź.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Bolesław Leśmian

Technik motoGasBRC

Z uwagi na nieco inne zachowanie na zimnym silniku (niż przy poprzedniej usterce) wnioskować można, iż zabrudzeniu uległ tłok w dozatorze (rozdzielaczu gazu na poszczególne cylindry). Proponuję odkręcić silnik krokowy na dozatorze i bardzo delikatnie wyczyścić znajdujący się wewnątrz tłok. Po tej operacji należałoby odłączyć zasilanie (najprościej poprzez klemę akumulatora) w celu wyzerowania ustawień.

Wtorek 2010-02-09

Oliwer Sandowski

Monter KME

Z uwagi na nieco inne zachowanie na zimnym silniku (niż przy poprzedniej usterce) wnioskować można, iż zabrudzeniu uległ tłok w dozatorze (rozdzielaczu gazu na poszczególne cylindry). Proponuję odkręcić silnik krokowy na dozatorze i bardzo delikatnie wyczyścić znajdujący się wewnątrz tłok. Po tej operacji należałoby odłączyć zasilanie (najprościej poprzez klemę akumulatora) w celu wyzerowania ustawień.

Wtorek 2010-02-09

Karol Podlaski

Technik firmy AG Centrum

Z uwagi na nieco inne zachowanie na zimnym silniku (niż przy poprzedniej usterce) wnioskować można, iż zabrudzeniu uległ tłok w dozatorze (rozdzielaczu gazu na poszczególne cylindry). Proponuję odkręcić silnik krokowy na dozatorze i bardzo delikatnie wyczyścić znajdujący się wewnątrz tłok. Po tej operacji należałoby odłączyć zasilanie (najprościej poprzez klemę akumulatora) w celu wyzerowania ustawień.

Wtorek 2010-02-09

Piotr Złoty

Redaktor GAZEO.pl

Z uwagi na nieco inne zachowanie na zimnym silniku (niż przy poprzedniej usterce) wnioskować można, iż zabrudzeniu uległ tłok w dozatorze (rozdzielaczu gazu na poszczególne cylindry). Proponuję odkręcić silnik krokowy na dozatorze i bardzo delikatnie wyczyścić znajdujący się wewnątrz tłok. Po tej operacji należałoby odłączyć zasilanie (najprościej poprzez klemę akumulatora) w celu wyzerowania ustawień.

Wtorek 2010-02-09