dewon napisał/a:Ok ale co oznacza twoj post? że nie mozna wsadzic tam IG1 SM? bo? drogi?
zbyt malo wydajny?
Nie pisalem nic o tym, że "nie mozna" zapakowac tam staga na magic jetach
co do IG1 SM:
widzialem oryginalna specyfikacje tych reduktorow (chyba na stronie landi.it) gdzie byla opcja tego parownika z wydajnoscia deklarowana do 400KM (!) znajac firmę LR mozna przypuszczac, że nie sa to przechwałki..
Nie, Dewon. Ale nie ma sensu sztuczne zawyżanie ceny Staga poprzez zestawienie go z cholernie drogimi gratami. Atutem Staga jest to, że da się skonfigurować w oparciu o ten sterownik instalację o wiele tańszą, niż np LR, a wcale nie gorszą, o ile nie wręcz lepszą.
Jasne, MED-y to świetne wtryskiwacze, ale nie bałbym się ich konfrontować z HANA2000, które są mniej więcej trzy-czterokrotnie tańsze. Taka sama prędkość, niezawodność, najprawdopodobniej również odporność na brud. Ok, zgoda, MED-y białe są wydajniejsze niż najmocniejszy HANA2000, ale wkrótce pojawić się ma na naszym rynku HANA2100 -wciąż kilkukrotnie tańszy niż MED.
Co do IG1 SM - po pierwsze - mówiłeś o Magg, nie Super Magg. Ale nieważne, załóżmy, że miałeś na myśli ten najmocniejszy. Ciśnieniowo może i te 400 dałby radę obrobić, ale termicznie - nie ma na to najmniejszych szans. Zwróć uwagę, że specyfikacja reduktorów LR sporządzana jest w słonecznej Italii, gdzie mrozów chłopaki nie widzieli na dobrą sprawę w ogóle. U nas jest do obsłużenia gaz, który płynąc pod aute w miedzianej rurce, ochładza się zimą do temperatury nawet -20 stopni (pomijam niższe, bo to ekstremum), podczas gdy we Włoszech przez większą część roku notuje się temperatury co najmniej po kilkanaście stopni C, a rzadko kiedy - w pobliżu zera. Jeśli dodać do tego włoski marketing, to wynikiem jest reguła, z jaką szanujący się montażyści LR u nas w Polsce - do aut powyżej 280-300 KM obowiązkowo pakują dwa reduktory. I nie mam nic naprzeciw, póki nie skonstatuję, że sztuka kosztuje prawie tauzena...
Znasz reduktor Magic III? Koniecznie obejrzyj, jak jest skonstruowany. Możesz tutaj (link usunięty)
Na jednym takim reduktorze, opisany silnik z Cupry robię swobodnie i gwarantuję, że temperatura gazu będzie lepsza, niż na IG1 SM, a ciśnienie - wystarczające.