Temat: Golf 3 szarpie na LPG

VW Golf 3, 1995, 2.0 (wersja amerykańska), BRC fly sequent 24
Więc sprawa wygląda tak

Na zimnym silniku wszystko ok, od temp 70°C w górę szarpie na gazie zwłaszcza gdy silnik ma ciężko chociaż przy normalnej pracy też szarpanie występuje najczęściej przy przyśpieszaniu(1000-3500 obrotów wyżej ok), przy stałej jeździe na stałych obrotach jest w miarę ok (na benzynie wszystko ok żadnych szarpań)
I pyt. czy to lambda ? czy w tej instalacji lambda odpowiada w ogóle za jazdę na gazie ? czy to raczej wina rozregulowania instalacji.
Byłem u mechanika i spalanie na gazie i na benzynie wyszło za duże i powiedział że to raczej spalona sonda ale z drugiej strony nie chcę wyrzucać nie potrzebie kasy na lambde jak to może tylko wina regulacji.
P.S
Ostatnio zauważyłem też że silnik grzeje się tylko do 80°C dawniej było wszystko normalnie czyli około 90 °C

2

Odp: Golf 3 szarpie na LPG

"raczej" - a czy ty konsultowałeś się u kowala? Przecież łatwo sprawdzić czy sonda pracuje prawidłowo , nawet najzwyklejszym voltomierzem, a mechanik powinien mieć co najmniej tester

3

Odp: Golf 3 szarpie na LPG

No może i powinien... ale głównie chodzi mi o to czy to szarpanie to może być wina lambdy ?

4

Odp: Golf 3 szarpie na LPG

może , ale może być i kilkadzisiąt innych przyczyn  smile  a jedno z pierwszych to niedomagania zapłonu, przewodów,świec - to się właśnie najpierw ujawiania na gazie i nasila na gorącym,  Ty nie szukasz diagnozy tylko wróżby smile

5

Odp: Golf 3 szarpie na LPG

Świece są wymienione (przewody nie ale nie ma przebić)

6

Odp: Golf 3 szarpie na LPG

Nie zawsze można stwierdzić "wizualnie" uszkodzenie przewodu w/n.

7

Odp: Golf 3 szarpie na LPG

Proponuję wymienić świecę i przewody

8

Odp: Golf 3 szarpie na LPG

adam.skrzypko napisał/a:

Proponuję wymienić świecę i przewody


Świece wymienione...wyżej pisałem
lambda wymieniona i... nic :/chyba będzie trzeba wymienić te przewody

9

Odp: Golf 3 szarpie na LPG

Witam. Sprawdź przewody od świec,jeśli wszystko wporzadku sprawdz szczelnosc gumowych węzy przy instalacji gdy samochów jest rozgrzany. Możesz miec rowniez źle ustawiony skład mieszanki gazu. Po pewnym jakimś czasie używania instalacji gazowej reduktor traci swoje wartości i moze niedomagac, moze nie trzymac cisnienia gazu badz mieć duze skoki cisnienia. Wówczas trzeba wymienic membrane w reduktorze i od nowa do skalibrowac instalacje.