Wpływ (negatywny) LPG na skrzynie jest dwojaki:
- Zubażanie lub nadmierne wzbogacanie mieszanki przy wyższych obrotach (zwłaszcza w zakresie pętli otwartej) powoduje gwałtowność przełączania biegów (szarpnięcie) w chwili skokowej zmiany AFR
- Duża odchyłka od dawki optymalnej w każdym zakresie pracy w obrębie pętli zamkniętej powoduje błędne wyliczenie teoretycznie rozwijanego momentu obrotowego w sterowniku skrzyni, co wywołuje przekłamania co do momentów przepinania biegów, a także rozbiezności pomiędzy parametrami wyliczonymi, a oczekiwanymi w danych warunkach (sterowniki skrzyń biegów badają dane z TPS i sygnał obrotów, oraz wyliczony przez ECU czas wtryskiwaczy benzynowych). W wielu autach dochodzi więc przy złej regulacji do przechodzenia skrzyni w tryb awaryjny - celują w tym zwłaszcza auta francuskie.
W audi sterowniki są dosyć liberalne pod tym względem, co nie zwalnia gazownika z obowiązku pieczołowitego wystrojenia instalacji - oczywiście wcześniej prawidłowo dobranej.