Służę uprzejmie. Już rozwijam swoją myśl, żeby wszyscy użytkownicy forum zobaczyli, ze piszesz bzdury i wyciągnęli wnioski, kto się zna, a kto zabiera głos bez sensu.
Bzdurą jest twierdzenie, że w sytuacji kiedy w aucie jest automatyczna skrzynia biegów, niemożliwe jest zrealizowanie stałego połączenia z OBD do sterownika gazu. Obecność autom. skrzyni biegów w niczym nie przeszkadza, jeśli chodzi o uzgodnienie protokołu komunikacji pomiędzy sterownikiem LPG a modułem odpowiedzialnym za komunikację w jednym z protokołów przewidzianych przez standard OBD-II lub EOBD ze strony samochodu. Nie ma znaczenia, czy podłączony zostanie skaner diagnostyczny OBD, czy sterownik LPG, który w tym momencie realizuje w pewnym sensie dokłądnie tą samą funkcję - tj. nawiązuje komunikację i przyjmuje ramki z danymi przesyłanymi przez złącze, lub ew. wysyła ramki z komunikatami w drugą stronę (np. polecenie skasowania błędów).
Róznica polegająca na fakcie że na podstawie odczytanych przez OBD-II informacji, sterownik LPG podejmuje pewne działania, a skaner nie - oczywiście nie ma znaczenia, bo aktywność sterownika LPG odbywa się już całkowicie poza komunikacją z OBD.
Reasumując - gdyby miało - jak pisze goran - nie dać się podłączyć na stałe OBD do sterownika LPG z powodu automatycznej skrzyni biegów, to dokładnie tak samo - nie dałoby się podłączyć w takim aucie skanera OBD.
Tyle. Mam nadzieję, że użytkownicy wyrobili sobie zdanie na temat wątku, oraz zabierających w nim głos... :mrgreen: