1

Odp: Sekwencyjny WTRYSK gazu do Fiata Marea 2.0 20v 155KM

Certyfikatu legalnie nie masz możliwości otrzymać, jeśli nie jesteś zakładem montującym LPG. Jak to się ma do praktyki - to insza inszość. Cena za ten silnik, jaką podałeś jest bardzo realna i to wcale nie na gratach z najwyższej półki, choć za takie pieniądze można mieć już sensowne podzespoły i porządny, "oświecony" montaż wraz ze strojeniem.
Co do strojenia - nie wiem, co i jak wiele wiesz o temacie strojenia silników, ale z tego co widzę w instalacjach robionych przez różnych gazowników, po których poprawiamy, to chyba tak do końca łatwe i oczywiste to nie jest (statystycznie rzecz jasna).
Obycie z mechaniką na pewno pomoże Ci w samodzielnym montażu, ale wiele drobiazgów, które składają się na unikalną, indywidualną wiedzę i doświadczenie każdego gazownika, może przesądzić o końcowym sukcesie lub porażce - tym, że instalacja będzie naprawdę śmigać, lub auto na gazie chodzić zaledwie dostatecznie.

- Odradzam wtryski valtek. Minimum to pojedyncze Magic Jet, pełen wypas - pojedyncze Hana2000. W ogóle zalecam pojedyncze wtryski maksymalnie zbliżone do kolektora.
- Wstrzymuję się od rekomendacji Zavoli, choć można wybrać gorzej - pewne zalety ma.
- Zdecydowanie polecam Staga 300-6 Plus

Dalsze decyzje Twoje.

2

Odp: Sekwencyjny WTRYSK gazu do Fiata Marea 2.0 20v 155KM

Chemik ma rację. Za 2500 to można mieć graty - to chyba Chemik Twoje określenie - włożone pod maskę łopatą :-)
Jak usiłujesz mieć instalację za darmo, to lepiej w ogóle odpuść, albo brnij w montaż samodzielny, przynajmniej będziesz miał jasność, do kogo mieć pretensje.

3

Odp: Sekwencyjny WTRYSK gazu do Fiata Marea 2.0 20v 155KM

Różni się tym, że Stag 300 jest... nieprodukowany juz prawie dwa lata ;-)

4

Odp: Sekwencyjny WTRYSK gazu do Fiata Marea 2.0 20v 155KM

Niedawno zawitał do mnie uzytkownik konkurencyjnego forum, samochodem volvo z omegasem. Męczył się z autem długo. Wsiadłem za stery z laptopem, po mniej więcej godzinie regulacji auto było gotowe - i z tego co wiem, jeździ ponoć dobrze. Ale regulacja omegasa to porażka.
I oczywiście bzdurą jest, że omegasa się montuje, po czym naciska magiczny guzik "autokalibruj" - i zapomina. Być może w niektórych autach sama autokalibracja działa - w Stagu moim zdaniem nie działa nigdy, zresztą producent tego nie ukrywa, skoro po jej wykonaniu wyświetla się komunikat, by wystroić auto na drodze.
W BRC też czasem zadziała, czego dowodem są auta, które na BRC jeżdżą. A różnica pomiędzy omegasem a BRC-owskim sequentem polega na tym, że w omegasie jeśli autokalibracja zawiedzie - da się z tym coś jeszcze zrobić. W BRC - jest kanał.
A mimo to uważam, że ze względu na możliwości prowadzące do finalnego efektu i jego jakości, stag przewyższa omegasa, że o BRC nie wspomnę.

5

Odp: Sekwencyjny WTRYSK gazu do Fiata Marea 2.0 20v 155KM

piotrss napisał/a:
SebastianS napisał/a:


I oczywiście bzdurą jest, że omegasa się montuje, po czym naciska magiczny guzik "autokalibruj" - i zapomina. Być może w niektórych autach sama autokalibracja działa - w Stagu moim zdaniem nie działa nigdy, zresztą producent tego nie ukrywa, skoro po jej wykonaniu wyświetla się komunikat, by wystroić auto na drodze.
W BRC też czasem zadziała, czego dowodem są auta, które na BRC jeżdżą. A różnica pomiędzy omegasem a BRC-owskim sequentem polega na tym, że w omegasie jeśli autokalibracja zawiedzie - da się z tym coś jeszcze zrobić. W BRC - jest kanał.
A mimo to uważam, że ze względu na możliwości prowadzące do finalnego efektu i jego jakości, stag przewyższa omegasa, że o BRC nie wspomnę.


we wszystkich najpierw się robi autokalibrację, a potem jedzie na drogę regulować, przynajmniej tak jest w szanujących siebie i klientów zakładach, i to raczej bez względu czy to Stag, BRC czy Landi. I nie do końca rozumiem o co Ci chodzi, że jest problem jak autokalibracja zawiedzie?

Pomijając szczekanie obu moich przedmówców - bo szkoda sie odnosić do tego jazgotu...

Róznie podchodzą producenci do tematu regulacji instalacji. BRC w zasadzie zakłada proces zautomatyzowany, który wylicza doświadczalnie jeden punkt charakterystyczny linii mnożnika (dla biegu jałowego), a całą resztę wylicza na tej podstawie matematycznie, wedle zaszytego w programie wzoru, czy też tabeli (szczegółów oczywiście nie znamy).
LR Omegas też opiera się o taką autokalibrację i spora ilość aut po takim procesie jeździ bardzo poprawnie. Dla tych jednak, które wymykają się charakterystyką układu zasilania benzyny poza stworzony "język" tłumaczący zasilanie benzyną na zasilanie gazem - w odróżnieniu od BRC Omegas posiada narzędzia pozwalające wprowadzić precyzyjne poprawki (pomijam wygodę ich używania, bo jest do kitu, pomijam też specyficzne przypadki wymagające zupełnie indywidualnego podejścia - by nie zagłębiać sie w szczegóły).
Stag moduł autokalibracji również posiada. I bardzo dobrze ustawia punkt wolnych obrotów, jednakże totalnie myli się co do dlaszego przebiegu mnożnika, można przyjąć że ustawia go jedynie zgrubnie, by umożliwić jakąkolwiek jazdę na LPG i dalsze regulacje w jeździe.

Wracając do pytania o zawodną autokalibrację: W Stagu - ja na przykład nie używam jej w ogóle. W Omegasie warto po nią sięgnąć, bo może okazać się, że odwali ona za nas robotę, a jeśli okaże się, że istnieje konieczność poprawek - mamy taką możliwość, choc niewygodną i nie obsługującą kilku specyficznych sytuacji. W BRC - jeśli po autokalibracji auto nie jeździ jak powinno - jest już poważny kłopot, bo regulacja ręczna jest tak marna i prymitywna, że niewiele daje. Stąd rozwinięcie nazwy BRC - Brak Regulacji Czegokolwiek  :mrgreen:

I na koniec - kwestia obsługi tych sytuacji specyficznych: Na przykład wtryskiwaczy benzyny niskoomowych, sterowanych czasami równającymi się z czasem trwania cyklu pracy silnika (tzw. zapętlenie), obsługi dotrysków benzyny, wtryskiwaczy benzyny sterowanych plusem a nie masą, obsługiwania bardzo specyficznych algorytmów sterowania wtryskami benzyny w niektórych mazdach itp... Tu niekwestionowanym liderem jest Stag, bardzo skutecznie goniony ostatnio przez KME.

Omegas z pewnością był masakratorem konkurencji, kiedy się ukazał - czyli w 2001 lub 2002 roku. Ale w tej branży trzy lata to już bardzo dużo, dlatego dziś Omegas, choć oprogramowany już mocno inaczej, po baaardzo wielu aktualizacjach softu i firmware"u - jest po prostu przestarzały.

6

Odp: Sekwencyjny WTRYSK gazu do Fiata Marea 2.0 20v 155KM

Termostat otwiera obieg wody przez chłodnicę, do nagrzewnicy może być sterowany przez klimatronic ( o ile jest) zawór, konieczne więc jest sprawdzenie czy takowy występuje i jeśli tak - wpiąć się z trójnikiem na odcinku pomiędzy wyjściem wody z głowicy, a owym zaworem.