Temat: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

Witam!

Mam praktycznie nową instalacje gazową firmy BRC z wtryskiwaczami Zavoli.
Auto to toledo 1.8 20v. Instalacja działała prawidłowo do czasu gdy na wolnych obrotach autko wpadało w "falowanie" na początku tylko takie jakby wypadanie zapłonu potem falował po 200-300 rpm. Pojechałem do serwisu (tam gdzie zakładałem) i Pan stwierdził że pewnie kable (akurat były nówki NGK, i świece też), na benzynie problemów nie ma. Pojechałem więc do drugiego autoryzowanego serwisu i stwierdzono że to wtryskiwacze.

I teraz tak:

Firma Brc, gwarancja w całym kraju, pojechałem do innego zakładu autoryzowanego. Mają wymienić wtryskiwacze. Czy to prawda że te zavoli są tak wadliwe? Czy to prawda że wycofano tą instalację z rynku Polskiego?

2

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

Standardowa odpowiedź niektórych "gazowników" wymień świece i przewody zapłonowe a potem przyjedź do mnie. Omijać tylko takich.

3

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

wtryskiwacze zavoli są wolne i tu jest problem a nie ze wadliwe, bo u znajomych ktorych znam jezdza bardzo dlugo. nie nadaja sie do wszystkich aut.

4

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

W zavoli PAN palą się cewki. W dodatku do czasu pojawienia się w kitach BRC Light, były w Polsce dosyć rzadkie i jeśli któryś padł, podlegały wymianie wszystkie - na coś mniej egzotycznego. Stąd jeszcze chyba gdzieś leżą jakieś stare zdemontowane sztuki u mnie.

5

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

Drogi SS wiem że nie montujesz BRC to skąd te porównana. Ty mówisz o starych modelach Zavoli natomiast BRC zmieniło jego konstrukcję i na pewno jest ci obce to co się z nimmi dzieje i stawiasz złą diagnozę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeśli ktoś ma problem z zavoli przy lighcie to niech zgłasza w serwisie monterskim a napewno problem zostanie rozwiazany

6

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

ARG-BRC napisał/a:

Drogi SS wiem że nie montujesz BRC to skąd te porównana. Ty mówisz o starych modelach Zavoli natomiast BRC zmieniło jego konstrukcję i na pewno jest ci obce to co się z nimmi dzieje i stawiasz złą diagnozę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeśli ktoś ma problem z zavoli przy lighcie to niech zgłasza w serwisie monterskim a napewno problem zostanie rozwiazany

przeciez to dla ss typowe - wypowiada sie glownie tam gdzie nie wie, bo tak gdzie wie to nie daj boze komus pomoze za free

faktem jednak jest ze wtryski te nie sa zywotne choc wpolowie jak brc.

7

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

BRC Light i Daewoo Leganza - problemy

Jestem posiadaczem Daewoo Leganzy 2.0 16V z zainstalowaną we wrześniu instalacją BRC Light za 2500 zł. Według mnie jest to zła instalacja do tego samochodu - lepiej zainstalować pełną BRC Sequent 24 za 2800 zł. Poniżej uzasadnienie:
1. Przy wtryskiwaczach Zavoli falowały obroty, ponadto silnik gasł gdy był zimny (dysze 2,2). Po założeniu do wtryskiwaczy dysz 1,8 było lepiej ale samochód nie osiągał pełnej mocy (był zamulony). BRC jednak dba o markę i wymieniono mi wtryskiwacze na BRC pomarańczowe za dopłatą 150 zł - w efekcie silnik pracuje równo (jak na benzynie) i ma moc jak na benzynie oraz nie ma problemów na nierozgrzanym silniku. Koszt BRC Light z wtryskiwaczami BRC to już 2650 zł
2. Instalacja nie posiada czujnika temp. płynu chłodniczego na reduktorze. Temperatura do przełączenia na gaz jest obliczana na podstawie algorytmu dla ktorego temperaturą startową jest temp. z czujnika na listwie wtryskiwaczy. W mojej Leganzie po ustawieniu temp. przełączenia na 50 st C przełączenie następuje przy temp. około 30 st. Gdy zgasze silnik gdzieś po minucie od przełączenia i zapale silnik ponownie temperatura startowa jest o wiele niższa (skutek schłodzenia czujnika gazem), wtedy kolejne przełączenie nastepuje dopiero przy 80 st. Efekt jest taki, że na zimnym muszę przelanczac recznie przy 50 st. - bo boje sie zepsuc nowe wtryskiwacze a w serwisie mają mnie już serdecznie dość.
Ogólnie jestem teraz pod wrażeniem tej instalacji po rozgrzaniu silnika ponieważ samochód wydaje się być nawet bardziej żwawy niż na benzynie.
Po przeczytaniu wielu wątków na temat wtryskiwaczy Zavoli w BRC Light nasuwa mi się małe podsumowanie - Wtryskiwacze Zavoli są ponad 2 razy tańsze od wtryskiwaczy BRC, niektóre partie wtryskiwaczy Zavoli lub wszyskie (różne opinie na ten temat) nie radzą sobie z krótkim czasem wtrysku (Leganza ~1,58 ms). Wnioski wyciągnijcie sami.

PS.
Korektę np. wyłączania instalacji przy 5000 tys. obrotach i ponownego przejścia na benzyne ustawia się w programie centralki LPG i można piłować silnik nawet do końca obrotomierza.
Gaziarze wciskają nam BRC Light bo prawdopodobnie mają na tej instalacji wyższą marże (zarobek).
Ogólnie polecam BRC ale nie Light.

8

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

tylko druciarz ustawia przelacznie przy 5k rpm na pb, ma ciągnąc do odcinki na lpg.

9

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

tezę dotycząca wtrysków Zavoli potwierdził mój nowy Gazownik....Czakram wstrzymał montaż BRC Light z uwagi na słabej jakości wtryski. Niestety ja się na nie jeszcze załapałem....Na razie zrobiłem na nich 8 tys... ponoć około 20 tys. siądą...też potwierdzam falowanie na nich. jest lekkie , ale jest. No i drobne problemy z poszarpywaniem na 2 biegu w okolicach 1000 obr....

10

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

Przemek_6010 napisał/a:

Gaziarze wciskają nam BRC Light bo prawdopodobnie mają na tej instalacji wyższą marże (zarobek).

Przecież Light jest po 2300 a nie po 2500 zł.

11

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

Przemek_6010 napisał/a:

Jestem posiadaczem Daewoo Leganzy 2.0 16V z zainstalowaną we wrześniu instalacją BRC Light za 2500 zł.

12

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

ja dałem w czerwcu 2600 zł - 3Miasto

13

Odp: Instalacja BRC ZAVOLI I PROBLEMY..

We Wrocławiu zapłaciłem 2500,- + 150 za wtryskiwacze BRC po dwumiesięcznej walce z regulacją. W efekcie wymiany nastąpiło naprawienie się instalacji:
1. Silnik pracuje równo (przełączenie z benzyny na gaz jest niezauważalne - obroty nawet nie drgną), nie dławi się po wrzuceniu na luz na zimnym silniku (50-60 st. C).
2. Ustało dziwne poszarpywanie, które pojawiało się sporadycznie podczas jazdy w trasie przy ~2000 tys. obrotów,
Zostały niestety problemy z zaszybkim moim zdaniem przełanczaniem się na gaz pomimo ustawienia temp. 49 st. C. Oceniam, że przełączenie następuje w okolicach 30 st. C. Spróbuje to skorygować poprzez wydłużenie czasu do przełąnczenia na LPG, na zimnym silniku.