1

Temat: Problem z kalibracją

Witam!

To mój Pierwszy temat wiec proszę o wyrozumiałość
Napotkałem na pewne problemy przy okazji próby podpiecia interfejsu pod  komputer SEC
Mianowicie dostępne sa podstawowe funkcje a chciałem poprawic recznie parametry.  Auto Honda Civic 1,4i 95r. VIgen. „przetykany” do 90KM Reduktor Scorpion Zintegrowany filtr fazy ciekłej, listwa REG FAST 3Ohm Niebieska, miesiąc temu wymiana filtra, kalibracja.
Do połączenia interfejs stag  RS 232 i przejcioweczka z USB /UC 58778/ sterowniki (wyświetla jako działający poprawnie) prolific 2.00.26  system Win 7 x86 oto co udało mi się sciągnąć z komputerka:

Konfiguracja sprzętowa:        2010-12-07/18:55:59
Wersja programu PC:            SEC - V 1.30
Wersja urządzenia:            0x03
Liczba cylindrów:            3-4 cyl.
Wersja oprogramowania urządzenia:    d12
Numer seryjny                0x010A
Dane samochodu:
data montażu :                //
nr rejestracyjny :               
układ cylindrów :            r - rzędowy
liczba cylindrów :            4
pojemność silnika :            1,60 L
średnica dysz wstryskiwaczy :        1,00mm
Opis Dodatkowy:           
parametry :           
rodzaj wtryskiwacza            valtek czerwony
rodzaj ukladu zapłonowego        cewka / cyl
maksymalny czas wtrysku gazu    35 [ms]
minimalne otwarcie wtrysku gazu    1,30 [ms]
temperatura przejścia na gaz        30 [°C]
obroty przejścia na gaz        1500 [obr./min]
nakł. paliw - liczba wspólnych cykli 0 [cykle]
wzbogacanie mieszanki gaz        +15 [%]
bez mapy
korekta czasu wtrysku biegu jałowego                0,05 [ms]
maksymalne obroty silnika        6500 - wyłączone [obr./min]
rodz. szkiełka rezerwy        50kR
odświeżanie oczka            10,0 [sek]
sonda lambda 1            odłączona
sonda lambda 2            odłączona
podciśnienie reduktora            podłączone
rodzaj wtrysku benzyny        0 [ms]
ciśnienie powrotu na benzynę        1,40 [Bar]
opóznienie powrotu na benzynę    0,25 [sek]
syg. dźwiękowy poniżej ciśn    1,5 [Bar]
rozgrzewanie wtryskiwacza        wyłączone - średnie rozgrzewanie
wył. od niskiej temp. gazu    gazu brak
wył. od niskiej temp. gazu    reduktora brak
opóźnienie przejścia na gaz    2,5 [sek]
pełne otwarcie wtrysku            4,00 [ms]
procentowe podtrzymanie        35 [%]
opóź. zał. wtrysku gazu do benz    2,00 [ms]
filtrowanie ciśnienia            normalne
włączony
dodatkowa korekta czasu wtrysku biegu jałowego        0 [ms]
delta obr./min                 brak obr. malejących

Dziwi mnie niezgodnosc wtryskiwaczy, Poj. silnika ,posiadaczem auta jestem dopiero od paru miesiecy gaz niedawno gwarancje skonczyl od poprzedniego wlasciciela wiem tyle ze po instalacji byly zmieniane wtryski z valteka i reduktor z tomasetto.
Co do instalacji to auto zachowuje sie w miare dobrze, niepokojące jest przełaczanie na gaz obroty spadaja znacznie, gdy odpalam auto w trybie aktywnego kompa- równiez dochodzi do spadku obrotow, sporadycznie zgaśnie. Wszystkie wskazówki osób mających styczność z podobnymi konfiguracjami instalacji bardzo mile widziane. Słyszałem plotki na temat tego sterownika iż nie jest on najlepszy i ogólnie sa z nim problemy. Może wiec warto pomyślec o czyms lepszym pasującym pod złacza LECHO może Sequel bądź zamiany sterowników do SEC-a???

2

Odp: Problem z kalibracją

Jeśli chodzi o parametry wtryskiwacza to proszę ustawić w ustawieniach własnych następujące parametry:
Maksymalny czas wtrysku gazu [ms] 35,0
Minimalne otwarcie wtrysku gazu [ms] 2,5
Pełne otwarcie wtrysku [ms] 4,0
Procentowe podtrzymanie [%] 40
Opóźnienie załączania wtrysku gazu do benzyny [ms] 1,0
Następnie proszę zapisać parametry plik -> zapisz parametry (to na wypadek jakbyś coś "namieszał" zawsze będzie można załadować te parametry ponownie). Następny krok to autoadaptacja. Proszę wykonać ja postępując zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie. W dalszej kolejności trzeba ustawić korektę czasu wtrysku biegu jałowego, porównując czasy wtrysków benzynowych na gazie i na benzynie.
Natomiast jeśli chodzi o dane samochodu to są to dane informacyjne można je pominąć i tak robi większość montażystów.
W zasadzie plotkami się nie zajmuję, ale plotka na temat tego sterownika jest mocno przesadzona. Wiele tysięcy aut jeździ na sterowniku SEC bez problemów. Sterownik ten na tamte czasy czyli początek sekwencyjnych instalacji był jednym z lepszych sterowników. rozwój motoryzacji oraz postęp w technice wymusił na producentach unowocześnianie swoich instalacji. takim przykładem jest właśnie SEQUEL oraz Mini Sec. Nie ma potrzeby zmieniać tego sterownika - tu jest potrzebna dobra regulacja.

3

Odp: Problem z kalibracją

Dzisiejszego dnia udało mi się podłaczyć jak nalezy interfejs, hula wreszcie jak nalezy:) i zbiegiem okolicznosci wyprzedziles moje pytanie poniewaz nie ma listwy Fast Reg na liscie, dzis wieczorem w wolnej chwili wstawie parametry listwy jak opisales wyzej i przeprowadze autokalibracje. Wykonam pare zrzutów ekranu miedzy innymi z korekta czasu wtrysku biegu jalowego, po dzisieszym podlaczaniu okazało sie iz wynosi on az +0,86 kiedy stosujac sie do wzoru z instrucji powinien wyniesc -0,3 co takze jest z nia sprzeczne(wartosc na minusie?!)(TB2-TB1). Poki co serdecznie dziekuje za parametry do listwy i prosze o dalsze wskazowki.

4

Odp: Problem z kalibracją

Służę pomocą, od tego jest to forum aby sobie pomagać.

5

Odp: Problem z kalibracją

No i przeprowadzilem autokalibracje, oto co otrzymałem przez interfejs
Dodam iż auto dawa razy zgasło podczas gwałtowniejszych hamowań, czyżby za mało gazu orzy obciążeniu??? Co mogę poprawić, co rażąco rzuca sie w oczy???

6

Odp: Problem z kalibracją

Moja propozycja:
Obniż ciśnienie na reduktorze do 1,4 zrób ponownie autoadaptację.
Wyreguluj czasy wtrysków na biegu jałowym tak jak pisałem wcześniej obserwuj czasy benzynowe na LPG i na Pb.

7

Odp: Problem z kalibracją

dzis nie znalazlem chwili na te zabiegi, jak jutro rusze to opisze efekty moze sie przyda komus:)

8

Odp: Problem z kalibracją

Czekamy na opis efektów, jakby co to forumowicze ci pomogą.

9

Odp: Problem z kalibracją

Ciąg dalszy...:)

A wiec ustawilem cisnienie reduktora na 1,4 oczywiscie wystepuja delikatne oscylacje ale na poziomie +-0,3,
Tutaj kolejny ukłon do kolegi gorana , odnosze wrazenie iz po obnizeniu cisnienia auto nabralo znaczaco dynamiki na gazie:) wrzucam ekran po kalibracji
nastepne zagadnienie do korekta na biegu jałowym, i prosba o ostateczne rozwianie watpliwosci, przy regulacji korzystam z zakladek diagnostyka wtryskiwaczy badz oscyloskopy  najpierw odjalem czas wtrysku wtryskiwacza benzynowego na gazie od czasu wtrysku wtryskiwacza benzynowego na benzynie???? jest to wlasciwe postepowanie??? korekta wyniosla 0,3 auto po dojezdzaniu np do skrzyzowania dlawi sie na wolnych rozumiem ze jest to zle dobrane/ natomiast po odjeciu czasu wtryskiwacza benzynowego i gazowego roznica jest rowna mniej wiecej parametrowi podanemu po kalibracji 1,06ms w zwiazku z tym prosze o krociotki schemat postepowania przy wyliczeniu przesuniecia ktore wtryskiwacze??? i na jakim rodzaju paliwa??? Tyle poki co:)

10

Odp: Problem z kalibracją

regulacja czasów wtrysków na biegu jałowym SEC

Otwórz zakładkę Parametry (F4)

obserwuj Wtr. B na benzynie, zapamiętaj najniższą wartość wyświetlaną, przełącza na gaz i obserwuj nadal Wtr. B. następnie w okienku "korekta czasu wtrysku biegu jałowego" zmieniaj wartość tak aby czas na  benzynie i gazie był jednakowy.

11

Odp: Problem z kalibracją

super biore lapka i lece na parking:D hehehe

12

Odp: Problem z kalibracją

No cóż...korekta została wyregulowana według instrukcji gorana...muszę przyznać że autko za mojej kadencji jeszcze tak nie pracowało na gazie, praktycznie różnica jest nieodczuwalna!!!! Dodam tylko po wszystkim że panowie w "ponoć" jedenj z najlepszych gazowni białostockich nie potrafili wyregulowac instalacji az tak dokladnie jak jest ona wyregulowana na dzien dzisiejszy...załączam mapke...chciaz podejrzewam ze juz nic wiecej nie mogę zrobic dla mojej Hani poprzez porady przez neta doprecyzowanie mapy raczej sie nie uda bedac zupelnie w innym miejscu  jednak jesli jest cos jescze to prosze o rade... jesli nie to chyba zamyka sie temat....jeszcze raz serdecznie dziekuje za porade i oczywiscie jesli tylko bede mogl komus pomoc zdobyta wiedza na pewno to zrobie...:)

13

Odp: Problem z kalibracją

Proszę pojeździć przez weekend i zdać w poniedziałek relację z testu.

14

Odp: Problem z kalibracją

Auto bardzo dobrze wkreca sie na obroty, odpala bez problemu przy właczonym kompie od gazu, przy przelaczaniu benzyna gaz nie ma znaczacego spadku obrotow takze jest bardzo dobrze co do spalania to sie nie wypowiem aczkolwiek wzbogacanie poszlo w dol, takze caly wykres takze moze uda sie w koncu zejsc troszke ponizej 12l/100 jedynym mankamentem po zabiegach jest sytuacja wystepujaca sporadycznie gdy z wiekszych obrotow wciaskam sprzeglo  i w tym samym momencie hamulec obroty spadaja a dodatkowo obciazony pompa silnik potrafi zgasnac...dodam iz problem jest w miare sporadyczny... myslalem o podniesieniu charakterystyki mapy w zakresie  1,5-3???? Rozsadne rozwiazanie czy moze polecicie inny zabieg????

15

Odp: Problem z kalibracją

Dokładnie, zwiększ trochę korektę w zakresie małe obciążenie.

16

Odp: Problem z kalibracją

Zabieg pomogl poczatek wykresu poszdel o jakies 2punkty do gory:)

17

Odp: Problem z kalibracją

Jeżeli auto jeździ dobrze to cieszę się że mogłem pomóc. Szerokiej drogi w takim razie.

18

Odp: Problem z kalibracją

Dziekuje bardzo za pomoc i mam na podzieje ze post bedzie wskazówka dla szerszego grona użytkowników instalacji gazowych, SZEROKOŚCI!!!!