1

Temat: Spadek obrotów i gaśnięcie auta przy zatrzymywaniu

Witam!!!
   Nie bardzo wiem czy temat można podpiąć pod wcześniejszy dotyczący kalibracji wiec tworze nowy.
   Mianowicie po właściwej kalibracji jeździełem jakis czas oje odczucia to lepsza dynamika i co wreszcie moge przyznac mniejsze spalanie(ślrednio 40km wiecej na baku) jednakże problem przygasania przy podjeżdzie do skrzyzowania nie został opanowany do końca. Pomyslalem wiec o reduktorze i jako że kupiłem używane auto postanowiłem wyczyścic reduktor. W środku byl sporo gestej smoły. Po zabiegu i wstawieniu reduktora ponowna kalibracja jednak auto nadal ma tendencje do przygasania.
    Wpadłem na taki pomysł iż nie koniecznie chodzi o zbyt uboga mieszanke lecz wrecz przeciwnie o zbyt bogata czy mozliwe jest że przy ciśnieniu 1.4 na biegu jałowym po odjeciu gazu i mocnego docisniecia hamulaca do cylindrow trafia i tak zbyt dużo gazu i silnik przygasa??? dodam iż problem nie leży po stronie zbyt niskiego Ciśnienia ponieważ robiłem próby z podpiętym lapkiem i nie spada ono zbytnio podczas gasniecia.
    Czy rozsądnie bedzie obniżyć cisnienie do 1.1-1,2(na biegu jałowym) (w instrukcji zalecane cisnienie to 1.2-1.6). Ponadto słyszalem o teori mówiącej o zdjeciu rury przed dolotem (zbyt dużo powietrza i silnik sie dławi na małym obciążeniu). Dodam iz mapa zaczyna sie od wartości na minusie(-8) czy po dobrze dobranym ciśnieniu i autoadaptacji nie powinna być to wartość bliższa 0??????

2

Odp: Spadek obrotów i gaśnięcie auta przy zatrzymywaniu

A więc przez jakiś czas nikt nie odpowiadał postanowiłem zmniejszyć ciśnienie do 1,25 i dokonać ponownej autoadaptacji ku mojemu zdziwieniu wykres zamiast sie podnieść ( z powodu mniejszego ciśnienia większe wzbogacanie) obniżył się jeszcze o jakies 1-2p na całej długości, gaśnięcie nadal zauważalne podczas 1 godziny jazdy w mieście auto zgasło 2 razy przy podjeździe do skrzyżowań, w zdejmowanie rury przed dolotem jeszcze się nie bawiłem natomiast zastanawiam się nad działaniem połaczenia podciśnienia z przpustnicy do reduktora w jaki sposób działa i czy jest możliwe że własnie ta funkacja jest przyczyna??? no i co z wykresem wzbogacania czy to normalne iż opadł jescze niżej a głowny parametr wzbogacanie z wartości -5 do -7?????

3

Odp: Spadek obrotów i gaśnięcie auta przy zatrzymywaniu

Problem ostatecznie rozwiązany metodą prób i błędów okazało się iż przyczyna była zbyt duża ilość powietrza dostarczanego przy podjeździe do skrzyżowania zdję ta została rura przed dolotem tak że jej początek znalazł się za reflektorem a nie jak wcześniej za atrapą.
Problem rozwiązany!!!! :wink: