1

Odp: Audi A4 1.8 turbo

oktan napisał/a:

Silnik z turbodoładowaniem ma swoje wymagania, jeżeli pozostanie tutaj fabryczne 150KM nie będzie wymagana specjalna instalacja, reduktor oczywiście przystosowany do silników z turbina ewentualnie ZavoliS będzie wystarczający


Ja jednak jestem za tym, żeby dało się w jakiś sposób kasować posty z "poradami" autorstwa użytkowników, którzy kompletnie nie wiedzą, o czym piszą... To powyżej, to kompletna bzdura, że nie wspomnę że wewnętrznie sobie przecząca.
Zavoli jest najgorszym możliwym reduktorem do silników doładowanych - nic innego tak bardzo nie generuje przerostów ciśnienia po cutoffie, które w skrajnych przypadkach może zrzucić, lub "pęknąć" wąż gazowy (choć w tym przypadku pewnie tak by się nie stało - za niskie ciśnienie doładowania). Proponuję Magic III lub AC R-01.

Wtryski począwszy od Valteka 30 skończywszy na Hana będą się tutaj dobrze sprawowały.

Komunał, w dodatku bzdurny. Valteki są:
a) za mało wydajne (typ 30 czyli 30 KM z cylindra)
b) mało precyzyjne
c) niestabilne wydajnościowo (szybko się rozkalibrowują)
d) nietrwałe
e) za wolne
f) bardzo podatne na dobijanie podwyższonym ciśnieniem, które dodatkowo je spowalnia (zwłaszcza przy "genialnych" zestawieniach z Zavoli)

2

Odp: Audi A4 1.8 turbo

Nie chcę, żeby moja wypowiedź doprowadziła do kłótni, ale Nie zgodzę się z tobą Sebastianie. Vw Passat 1,8T z mocą ok 180KM bez żadnych problemów jeździ na Stagu300 z reduktorem Zavoli S i wtryskiwaczach Valtek od ponad 30tys km. Nic nie pęka, nic nie zlatuje. Check zapalił się raz...
Oczywiście to moje zdanie z punktu widzenia użytkownika.

3

Odp: Audi A4 1.8 turbo

oktan, a co takiego "dedykowanego" wg. Ciebie jest w reduktorach pod turbo ?

4

Odp: Audi A4 1.8 turbo

mmhhmmm big_smile

5

Odp: Audi A4 1.8 turbo

czesio napisał/a:

Nie chcę, żeby moja wypowiedź doprowadziła do kłótni, ale Nie zgodzę się z tobą Sebastianie. Vw Passat 1,8T z mocą ok 180KM bez żadnych problemów jeździ na Stagu300 z reduktorem Zavoli S i wtryskiwaczach Valtek od ponad 30tys km. Nic nie pęka, nic nie zlatuje. Check zapalił się raz...
Oczywiście to moje zdanie z punktu widzenia użytkownika.


Różnica zdań, wypowiadana z podparciem argumentami, nie prowadzi do kłótni, tylko do ubogacenia zasobów wiedzy. To co napisałem o Zavolaku w pełni odpowiada faktom, wydajność valteków dla 180 KM nawet jeśli są w wersji BFC (tym szybciej się rozpadającej) jest zbyt mała, zachodziłaby konieczność podniesienia ciśnienia do przynajmniej 1,3 bara, co dodatkowo spowalnia wtryskiwacze. Z kolei przy cutoffie z ostrego buta w silniku turbo, w zavolaku można spodziewać się praktycznie zrówniania ciśnienia za regulatorem z ciśnieniem butli. To więc, że ów Passat jeździ, nie jest w jakikolwiek sposób argumentem za tym, że jest zgazowany prawidłowo. Posługując się taką retoryką nietrudno o bardziej jaskrawy nonsens - bo przecież na blosie też dałoby się - i też by jeździł...

6

Odp: Audi A4 1.8 turbo

oktan napisał/a:

To, że nie poddają się wahaniom ciśnienia występującym w instalacjach montowanym do takich silników. cool


Cóż, skomentowałem tą pełną bystrości umysłu odpowiedź w sposób oględny i kulturalny, ale nasz moderator nie zatrybił i post wywalił, co najmniej jakby miał prawo rozporządzania nim...

Napiszę więc wprost. Bełkot, kompletnie bez sensu i niemerytoryczny. I jakoś nie widzę, żeby zniknął jako "post nie wnoszący nic do tematu", tak jak mój.

7

Odp: Audi A4 1.8 turbo

Silnik w trupa przelany, przy max bucie i zwalnianiu bez cutoffa zwłaszcza. Ale jak na 150KM zdrowy - ładuje w peaku 0,6 bara. Co do szarpnięcia - po poprawnym wystrojeniu nie ma prawa tak się dziać. Strojenie koniecznie do wykonania, póki co niewiele wkładu po autokalibracji.

8

Odp: Audi A4 1.8 turbo

może lepiej daj to zrobić komuś kumatemu bo tak na czuja to możesz jedynie zaszkodzić

9

Odp: Audi A4 1.8 turbo

Nauka kosztuje... Parę głowic do zrobienia i następuje przyspieszony wzrost tempa przyswajania wiedzy o karburacji silników :-D