1

Temat: Słabszy w upały

Przy takiej pogodzie jak teraz, odczuwam różnicę w tym jak jeździ samochód rano, jak jest jeszcze normalna temperatura ok. 17°*, w stosunku do 16:00 jak z pracy odjeżdżam ok. 27°÷30°*- samochód stoi w pełnym słońcu (kombi, przyciemniane szyby, tyłem do słońca) - butla w bagażniku w miejscu koła zapasowego

*) wg. wskazania termometru samochodowego

2

Odp: Słabszy w upały

A sprawdzałeś na PB czy też nie jest słabszy? Im cieplej tym gorzej zapala się paliwo. Czy to gaz czy benzyna... Ale z drugiej strony nie powinno być odczuwalnej różnicy przy prawidłowo wyregulowanej instalacji...

3

Odp: Słabszy w upały

Mam klimatyzację - no ale silnik ma 120kW, nawet jak klima zabierze 5kW w porywach 10kW - to mniej jak 10%

4

Odp: Słabszy w upały

Jak w sigu:
Mb Galant 2.5 V6 (163KM)
Sterownik: Zenit Pro | Reduktor: Vito Super | Wtryski: Hana 2000 (czerwone)

zakładałem na przełomie marca / kwietnia
jest tak chyba od początków upałów

5

Odp: Słabszy w upały

ciężko wyczuć z tą jazdą na benzynie - bo jest lepiej niż na LPG (z wiadomych powodów)

coraz bardziej zastanawiam się czy to nie kwestia opon - 225/55R16 - chińska guma, to się nagrzewa i lepi do asfaltu

6

Odp: Słabszy w upały

wyższa wartość energetyczna Pb w stosunku do LPG

7

Odp: Słabszy w upały

oktan napisał/a:

Wydaje mi się, że po dobrze zrobionej mapie nie powinieneś różnicy pomiędzy paliwami znacząco odczuwać, chyba że sterownik gazowy nie ma korekty mapy po temperaturze cool


...zwłaszcza powietrza...

8

Odp: Słabszy w upały

...dostosowana do poziomu interlokutora.

9

Odp: Słabszy w upały

korekcja włączona, widziałem na własne oczy

może nie domaga reduktor albo wtryskiwacze Hana przez miszunek z opornościami od 1,9Ί do 3Ί* (ponoć przez to STAG nie chciał się kalibrować prawidłowo, a na pewno niezależnie od sterownika, który tego nie uwzględniał, precyzja była inna niż zakładano w oprogramowaniu sterownika)

właściciel warsztatu gdzie montowałem gaz, zaproponował podmiankę reduktora, muszę się tylko umówić wcześniej

*) tzn. nie mówię o tym, że ja mam każą o innej oporności, ale że producent zszedł z 3Ί do 1,9Ί

10

Odp: Słabszy w upały

oktan napisał/a:

Nigdy nie widziałem wtryskiwaczy Hana o oporności 3Ί :!:  A kiedy to producent "zszedł" z tą wartością oporności :?:

http://lpg-forum.pl/hana-jaka-maja-rzec … t9139.html (link usunięty)

11

Odp: Słabszy w upały

oktan napisał/a:

Nigdy nie widziałem wtryskiwaczy Hana o oporności 3Ί :!:  A kiedy to producent "zszedł" z tą wartością oporności :?:


Jak zwykle kompetencje stawiają cię w szeregu najbardziej uprawnionych do zabierania głosu w dyskusji...  :???:  :???:

Hana 2000 w wersji 3Ohm dostępne są równolegle (1.9Ohm to nie jest jakikolwiek upgrade), przy czym żaden znany mi sterownik polski, za wyjątkiem OscarN nie posiada osobnych modeli sterowania wtryskiwaczem Hana 3Ohm. Stąd rozważanie kwestii prawidłowej/nieprawidłowej autokalibracji ze względu na oporność wtryskiwaczy Hana jest nieporozumieniem - w powszechnym zastosowaniu są wtryskiwacze 1,9Ohm, będąc dla polskiego rynku typem przyjmowanym domyślnie i dostać trzyomowe można wyłącznie na specjalne zamówienie.

12

Odp: Słabszy w upały

ja widziałem, nawet w ręce miałem.

13

Odp: Słabszy w upały

Żeby rozwiązać wszelkie wątpliwości [URL=http://hanalpg.en.ec21.com/Injector_H2000_Series--5065503_5065781.html]klik[/URL]

14

Odp: Słabszy w upały

:wink:  Spoko.

15

Odp: Słabszy w upały

czesio napisał/a:

Żeby rozwiązać wszelkie wątpliwości [URL=http://hanalpg.en.ec21.com/Injector_H2000_Series--5065503_5065781.html]klik[/URL]

A co jest w polskich hurtowniach od początku zeszłego roku (w marcu maiłem zakładane) te 1,9Ί czy 3,0Ί?
Czy wszystkiego po trochu?

Wiem, że można przemierzyć  - ale średnio mam możliwość zrobienia tego samemu sad

16

Odp: Słabszy w upały

głównie 1.9 ohm ale zdarzały się jakieś zablakane sztuki 3 ohm