1

Odp: Swift 2012 94KM 1242ccm jaka instalacja?

Proponowałbym inne wtryskiwacze. Np. Hana 2000

2

Odp: Swift 2012 94KM 1242ccm jaka instalacja?

Re: Swift 2012 94KM 1242ccm jaka instalacja?

tm102005 napisał/a:

czy stag 4 eco nie będzie sprawiał problemu?
myślałem o powyższym wraz z reduktor Tomasetto Alaska AT09 i listwą Valtek?
poradźcie czy będzie dobrze i co byłoby lepsze ewentualnie


Bardzo zły pomysł, ewidentnie skonfigurowano Ci max taniość. A głowica tego auta długo nie wytrzyma takich eksperymentów.

Stag 4 Plus
Wtryski Hana 2000 - wskazane pojedyncze
Reduktor Magic III albo AC R-01

3

Odp: Swift 2012 94KM 1242ccm jaka instalacja?

Re: Proszę jeszcze o kilka wyjaśnień

tm102005 napisał/a:

Stag 4 Plus
Wtryski Hana 2000 - wskazane pojedyncze
Reduktor Magic III albo AC R-01

mam pytanie a właściwie kilka
jeśli można poprosić o dalszą pomoc...

bardziej ten magiczny magic III czy AC R-01?


Wszystko jedno, oba zdadzą egzamin, ale do AC R-01 mam nieco mniejsze zaufanie z racji kilku edycji wciąż niedopracowanych, sukcesywnie wycofywanych z rynku i zastępowanych nowymi wariantami. Nie wiem, czy to już koniec procesu ewolucyjnego i wyłażących niedopracowań, więc ja wrzuciłbym MIII - nam się sprawdza naprawdę bardzo dobrze.

a co do hana to 2000 a 2001? jest różnica?
one są robione w korei? o tych samych rozmawiamy?


Tak.
Hana 2000 posiadają złącze elektryczne Denso, co od naszych polskich bądź włoskich instalacji wymaga używania przejściówek. H2001 mają od razu wtyczkę econoseal czyli jak się u nas przyjęło - typ valtek, od razu pod istniejące wtyczki.
Odpowiednikiem H2001 jest robiony przez Hana Engineering ekskluzywnie dla firmy Europegas wtryskiwacz EG2000.

jaki wpływ na głowicę mają wymienione przeze mnie wtryski i parownik?


Znaczny, zwłaszcza wtryskiwacze. Ich precyzja dawkowania to gwarant powtarzalności dawki, a to z kolei - perspektywa nieawaryjności silnika.

potrzebowałbym fachowej porady czym różni się hana od valteka że uszkodzi mi silnik
tak samo o różnicy reduktorów jak i samego Staga 4 eco a plus


Wyobraź sobie 1000 cykli próbnych przy super stabilnym ciśnieniu zasilania, wszystkie wysterowane czasem wtrysku - dajmy na to - 5milisekund. Wyobraź sobie że masz na końcu wtryskiwacza czujnik mierzący faktyczny wydatek wtrysku w każdej dawce - teoretycznie identycznej.

W praktyce: Dawki czterech wtrysków valtek w jednej listwie mogą różnić się nawet o 30% (zwykle 10-12%) pomiędzy najwydajniejszym a najmniej wydajnym, a ponadto kolejne dawki jednego wtryskiwacza mogą różnić się przy takim samym czasie wysterowania nawet o 15% (zwykle 10-11%). Powtarzalność dawki to podstawa założeń o jednakowych parametrach zasilania każdego cyklu w każdym cylindrze, a dla porównania Hana osiąga:

porównawczo w obrębie listwy - zwykle poniżej 4% pomiędzy najwydajniejszym a najmniej wydajnym, oraz 1-3% pomiędzy kolejnym cyklami jednego wtryskiwacza (w zależności od rodzaju wydajności - najmniej wydajne, czarne są najprecyzyjniejsze, najbardziej wydajne niebieskie - najmniej prezyzyjne).

4

Odp: Swift 2012 94KM 1242ccm jaka instalacja?

tm102005 napisał/a:

bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź
czyli rozumiem, że generalnie te zaproponowane mi: reduktor i wtryski są lipa?
bo mam do zagazowania dwa samochody ten drugi to nubira 2.0 2002r i do obu zaproponowano mi to samo
czy może w tamtek konstrukcji ta konfiguracja zda egzamin bezbłędnie...
czy lepiej też dać to co radzisz do swifta?


Niekoniecznie lipa, bo Alaska to całkiem, a wręcz bardzo dobry reduktor, ale nie do tego auta. Wtryski - faktycznie lipa jakby nie patrzeć. Posłuchaj dobrej rady i wybierz gazownika, który sam, bez narzucania będzie proponował sensowną konfigurację. Jeśli uprzesz się na tego gościa, który jak widać - pojęcia zbytnio nie ma - co z tego że narzucisz podzespoły, jak montaż i/lub strojenie będą do doopy?