1

Temat: BRC przełącza się bardzo różnie

Witam. 

Mój problem jest taki że instalacje przełącza się na gaz bardzo różnie. Moje auto to BMW 328i (193KM). Przez pierwsze kilka lat było wszystko w jak najlepszym porządku, lecz od jakiegoś czasu instalacja zaczęła wariować to znaczy nieraz się przełączy na gaz jak wcześniej czyli w momencie kiedy wskazówka od wody wychyliła się troszkę poza niebieskie pole. Ale znacznie częściej przełącza się dopiero kiedy wskazówka jest już kompletnie w pionie czyli silnik osiąga pełną temperaturę. Przełączenie następuje bardzo różnie nieraz delikatnie poza niebieskim polem czasem w połowie do pionu a nieraz dopiero w pionie. W BMW wskazówka w pionie oznacza że silnik osiągną swoją optymalną temperaturę pracy.

Moja instalacja przełącza się automatycznie przy określonej temperaturze płynu chłodzenia. Zastanawiałem się skąd komputer BRC odczytuje temperaturę cieczy chłodzącej? Bo być może to tylko czujnik temperatury cieczy nawala? Czy instalacja ma swój czujnik czy może korzysta z czujnika silnika?

Kolejnym pytaniem jest spalanie. Na benzynie na trasie samochód spala około 8-9litrów na 100km a gazu około 14-16 litrów czy to normalne?

Ostatnio słyszałem że mapy do aut które mają ponad 100KM powinny być robione pod obciążeniem na hamowni. Moje auto miało robioną mapę na biegu jałowym. Czy jest możliwe że to przez to?

Z góry dziękuję za pomoc.

2

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

Temperatura jest pobierana z czujnika na reduktorze. Co do przechodzenia to sprawdź stan płynu chłodzącego. Spalanie - zapraszam na kalibrację do warsztatu autogazu BRC lub sprawdzenie nieszczelności.

3

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

A czy jest możliwe że ten czujnik temperatury w reduktorze szwankuje? I orientujesz się czy da się to naprawić i jakim kosztem?

4

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

Najpierw podepnij się pod instalację i sprawdź czy jest z nim problem.

5

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

Dokładnie tak jak napisał @ARG-BRC. Podpięcie do komputera gazowego powinno dać odpowiedź czy szwankuje czujnik temperatury.

6

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

Hmm. To w takim razie muszę trochę poczekać bo do najbliższej stacji serwisu gazu mam około 150km.

A czy jest możliwe że jeżeli gaz był kalibrowany na biegu jałowym to przez to pali więcej? Prawda to że powinien być kalibrowany na hamowni?

Wielkie dzięki za pomoc.

7

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

Hamownia daje możliwość bardzo precyzyjnego wystrojenia gazu. Zdecydowanie bardziej dokładnie niż na biegu jałowym.

8

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

Hamownia - tak, jednak najbardziej dokładnym i rzeczywistym pomiarem kalibracji jest test drogowy.

9

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

No nic. Dzięki wielkie za pomoc.

10

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

Na dobrej hamowni można zrobić o wiele dokładniejszą mapę niż na drodze. Oczywiście z fachowcem wink

11

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

Co się okazało to prawdopodobnie kiedy ostatnio auto było u mechanika on musiał przypadkiem uderzyć w czujnik temperatury w reduktorze i go delikatnie skrzywić mad  Skutek był taki że z czasem od drgań auta czujnik się zluzował i wypadł z reduktora  :cry:  Wisiał sobie obok kolektora wydechowego. Dlatego też do póki jechałem to się nie przełączał na gaz bo opływało go chłodne powietrze. Dopiero w momencie kiedy  zatrzymałem auto na skrzyżowaniu ciepło uderzające z kolektora wydechowego w czujnik wiszący obok załączało gaz. Włożyłem czujnik z powrotem do kolektora i wszystko wróciło do normy :mrgreen: 

Odnośnie spalania to dopiero w maju pojadę na ustawienie gazu na hamowni i wtedy około czerwca po kilku testach napiszę Wam czy spalanie spadło.

Pozdrawiam.

12

Odp: BRC przełącza się bardzo różnie

Podłącz interfejs USB do brc  sequent i będziesz widział odczyty, zawsze jak coś będzie działo masz pod ręką