1

Odp: 1.8 tsi opinie posiadaczy takiego silnika

Mam octavie z 2007 1.8tsi ale kod silnika BZB, Ty chyba masz CDAA po faceliftingu.
Założyliśmy lpdi vialle, bo pomimo wysokiego kosztu (8,5 tysiąca zł), i tak wyjdzie lepiej niż różnorakie dotryski za połowe tej ceny. Ostatnio wyszło spalanie ok. 12 litrów lpg.

2

Odp: 1.8 tsi opinie posiadaczy takiego silnika

Na takie spalanie zebrało się kilka czynników:
1. Nie po to jeździmy takim autem, żeby nie wdepnąć (jeszcze turbo się zastoi i będzie problem  :mrgreen: ) palił mi przed gazem  ok. 10,5l bezołowiowej. Zależnie od stylu jazdy.
2. Ty mówisz 99% trasa, u mnie to 60% trasa.
3. Instalka jest nowa także część gazu poszła na "przepchanie" powietrza z przewodów itd.

Instalacje zakładałem w Wawie w MCCGAS. Byłem także w Lpg-tech, ale tam zawołali ok. 11 tysięcy. Może tu znajdziesz coś bliżej swojego miejsca zamieszkania
[URL=http://autonagaz.com.pl/nasze-zaklady/]http://autonagaz.com.pl/nasze-zaklady/[/URL]

Co do dotrysku
[URL=http://www.auto-swiat.pl/1-altea-12-tsi-czy-warto-kupic-seata-instalacja-lpg]http://www.auto-swiat.pl/1-altea-12-tsi-czy-warto-kupic-seata-instalacja-lpg[/URL]
z tego co mi wiadomo pali ona benzyne na biegu jałowym i podczas przyspieszania także wątpliwa jest oszczędność tej instalki i chyba lepiej byłoby zostać przy samej benzynie, co widać po artykule z autoświata. Na lpdi robisz za te samą kasę drugie tyle kilometrów, a do tego nie cofasz się do wtrysku pośredniego przy dotryskowych. Następne, nic nie regulują kompem, bo sterownik sam już ma to wgrane. Wystarcza montaż.

3

Odp: 1.8 tsi opinie posiadaczy takiego silnika

Nie wdając się w dyskusje na temat sensowności instalacji "z dotryskiem", jak to określił szkopa117, pragnę zwrócić uwagę że ostatnim źródłem jakiejkolwiek wiedzy może być "Autoświat". To krańcowo niekompetentna pozycja na rynku tzw. "obiektywnej prasy motoryzacyjnej".

4

Odp: 1.8 tsi opinie posiadaczy takiego silnika

Tylko w ciągu dwóch tygodni wyjechały od nas:

Audi A6 3,2 FSI "AUK"
VW Tiguan 2,0 TSI "CCTA"
Audi Q7 4,2 FSI "BAR"

Obecnie męczymy się nad pierwszą w kraju Vectrą Direct 2,2.

Skoda z silnikiem CDAA spali nie więcej niż 2 litry benzyny plus około 8 litrów gazu - to oczywiście dane dla w miarę spokojnej jazdy, w miarę wzrostu ciężaru buta zużycie oczywiście wzrasta - mniej więcej proporcjonalnie, z delikatną tendencją wzrostu udziału gazu (nieprawdą jest że na pełnym bucie zwiększa się ilość benzyny!).

Silnik 1.8 TSI ma to szczęście że jest jednym z trzech w których Vialle dokonało dedykacji swojej LPDdI, więc opcja jest. U nas instalacja oparta o dotrysk benzyny do CDAA dostępna od ręki, Vialle za około miesiąc. A doświadczenie z wtryskiem bezpośrednim już mamy - jako pierwsi oferujemy silniki AUK 3,2V6, CCTA 2,0T i 3,6 BHK VR6, wkrótce kolejne.

Ceny i szczegóły na PW lub telefonicznie.

5

Odp: 1.8 tsi opinie posiadaczy takiego silnika

Jakim cudem na Vialle czekacie miesiąc, SebastianS? Ja po tygodniu od pierwszego telefonu do gazowni miałem auto do odbioru ;P
Mogę prosić, żebyś się odniósł do tego poniżej? chciałem po prostu uaktualnić swoją wiedzę wink

szkopa117 napisał/a:

z tego co mi wiadomo pali ona benzyne na biegu jałowym i podczas przyspieszania także wątpliwa jest oszczędność tej instalki i chyba lepiej byłoby zostać przy samej benzynie, co widać po artykule z autoświata. Na lpdi robisz za te samą kasę drugie tyle kilometrów, a do tego nie cofasz się do wtrysku pośredniego przy dotryskowych. Następne, nic nie regulują kompem, bo sterownik sam już ma to wgrane. Wystarcza montaż

6

Odp: 1.8 tsi opinie posiadaczy takiego silnika

szkopa117 napisał/a:

Jakim cudem na Vialle czekacie miesiąc, SebastianS? Ja po tygodniu od pierwszego telefonu do gazowni miałem auto do odbioru ;P
Mogę prosić, żebyś się odniósł do tego poniżej? chciałem po prostu uaktualnić swoją wiedzę wink

szkopa117 napisał/a:

z tego co mi wiadomo pali ona benzyne na biegu jałowym i podczas przyspieszania także wątpliwa jest oszczędność tej instalki i chyba lepiej byłoby zostać przy samej benzynie, co widać po artykule z autoświata. Na lpdi robisz za te samą kasę drugie tyle kilometrów, a do tego nie cofasz się do wtrysku pośredniego przy dotryskowych. Następne, nic nie regulują kompem, bo sterownik sam już ma to wgrane. Wystarcza montaż


Tak, ale ja czekam na wpis na listę ITS-u od dystrybutora Vialle - w chwili obecnej nie mogę wystawić świadectwa homologacji - z tym miesiącem tylko o to chodzi :-)

Co do tego cytatu:
Stag DPI w całym przedziale obciażeń i obrotów realizuje każdy cykl każdego cylindra na dwóch paliwach - więc bzdurą jest generalizacja że każda instalacja IV generacji odcina gaz na jałowym i na pełnym bucie. Inna sprawa, że proporcje paliw nie są stałe - pewna minimalna ilość paliwa musi przez wtryskiwacze Pb płynąć, lecz ze wzrostem obciążenia przyrost tej ilości nie jest liniowy jeśli chodzi o ilości minimalne dla utrzymania ich kondycji. Więc paradoksalnie - im bardziej butujemy, tym lepsze proporcje gaz-benzyna.

Do kolejnych podpoziomowych artykułów z autoświata nie chce mi się w ogóle ustosunkowywać. Jest w tej redakcji jakiś wyjątkowo tępy palant nielubiący gazu (może miał seicento na fabrycznej II generacji i mu "szczelało"  :mrgreen: ) i autoświat publikuje raz na czas porażające bzdury na ten temat.
Pamiętam, jak opublikowali pierwszy test Leona TSI z Elpigazem. Przyznali że byli pod wrażeniem że wyniki spalin na stacji diagnostycznej wychodziły na gazie i na benzynie takie same, podobnie jak moc max. silnika... Zadzwoniłem do palantów i ich poinformowałem że Elpigaz podówczas realizował zasilanie gazem właśnie poza tymi dwoma stanami, które obsługiwane były tylko na benzynie...

Innym razem autoświat wydał dodatek o autogazie, w którym opublikował zaczerpniętą od pewnego holenderskiego producenta instalacji LPG ściągawkę, w których autach nie montować gazu... Wyszło że około 80-90% tej "czarnej listy" już gazowaliśmy - z doskonałym i długotrwałym skutkiem. Cóż, może - skoro tytuł książęcy już zajęty w branży LPG, pora poszukać króla?  :wink:

Sam argument "cofania się" do IV generacji - jest mało merytoryczny. Bo cóż z tym "cofaniem się" tracimy? Zyskujemy poprawę mieszania się gazu z powietrzem dzięki dłuższemu czasowi współprzebywania przed zapłonem, zaś nie zakłócamy procesu uwarstwiania mieszanki nawet w tych nielicznych silnikach, które ją uwarstwiają, ponieważ uwarstwienie realizowane jest przez dodatkową fazę wtrysku benzyny tuż przed zapłonem, którą nie problem pozostawić nieruszoną i potraktować jako "płuczącą" wtryski benzynowe. Reszta benzyny wtryskiwana jest i tak dużo wcześniej dla możliwie wysokiego stopnia homogenizacji zubożonej mieszanki z powietrzem - kwestia tego czy to może być mieszanka gazu z powietrzem, pozostaje otwarta, z uwzględnieniem argumentu z początku akapitu.

Brak strojenia instalacji - coś dla wielu gazowników zbawienne - bo nie umieją stroić. Z mojego punktu widzenia - mały zysk, ale faktycznie, ponieważ odpada jakakolwiek ingerencja we wzajemną geometrię układu zasilania paliwem, cylindrów silnika, komory spalania i układu dolotu powietrza, jest całkiem uzasadniony optymizm, że dedykowana mapa będzie odpowiednia do każdego egzemplarza, pod warunkiem że mówimy o określonym silniku (kodzie).
Dla mnie jednak dedykacja tego typu rozkłada producenta i spycha do niszy. Silników FSI/TSI jest od 2003 roku w grupie VAG pewnie już ponad sto kodów. I cały czas przybywają nowe. Wojnę wygra ten, któ wprowadzi mądrze skonstruowaną instalację uniwersalną wtrysku fazy ciekłej do DI. Na razie się nie zapowiada.

7

Odp: 1.8 tsi opinie posiadaczy takiego silnika

SebastianS napisał/a:

Cóż, może - skoro tytuł książęcy już zajęty w branży LPG, pora poszukać króla?


Też zajęty.
Zostaje Cesarz/Imperator/....    Wódz?

8

Odp: 1.8 tsi opinie posiadaczy takiego silnika

Szymdi napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Cóż, może - skoro tytuł książęcy już zajęty w branży LPG, pora poszukać króla?


Też zajęty.
Zostaje Cesarz/Imperator/....    Wódz?


Tfu, faktycznie. I jeszcze podlejszy niż książę :-)

To może, kufa, Car?  :mrgreen:

Zamiast Stag 300-6 Premium, albo Tech 214 - Car 1000-8 OBD  :mrgreen: