Temat: Wysokie obroty biegu jałowego na LPG
Witam. Od kilku miesięcy zmagam się z dość uciążliwym problemem- wysokie obroty na biegu jałowym. Usterka wygląda tak, że po przejechaniu kilku kilometrów i po wciśnięciu sprzęgła auto wskakuje na obroty 1500-2000 RPM. Gdy przełączę na benzynę jest tak samo. Ale co zauważyłem, że po odpięciu sterownika gazu (odłączenie napięcia i sterowania) obroty wracają do normy. Byłem u diagnosty- komputer nie pokazuje błędów. Wszystko pracuje idealnie. Następnie pojechałem do serwisu LPG i także nie stwierdzono błędów. Sterownik widzi i sondę i krokowca i tps. Dodam, że auto nie łapie lewego powietrza, masy są, napięcie też sprawdzone. Zostały wymienione następujące części:
- sonda lambda (BOSCH)
- silniczek krokowy
- czujnik położenia przepustnicy
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
- sterownik gazu na podmiane
- Reduktor
Proszę o pomoc, bo już pomysły się skończyły, a problem jest dość uciążliwy