Temat: emulator drugiej sondy - przy Euro 5
Chevrolet Cruze 1.8 LPG BRC P&D. Ostatnio pojawił mi się check P2096, niestety również na Pb. Trzeba trafu, że blisko domu natrafiłem na serwis GM (przynajmniej tak się reklamują). Po pierwszej rozmowie byłem zaskoczony wiedzą (m.in. od razu powiedzieli, że mogą ustawić luzy zaworów w moim drugim aucie Aveo i wiedzieli, że tam jest ustawienie na śrubkach, czego np. nie wiedzą w ASO Chevroleta TOP Auto). Wracając do tematu umówiłem się na kontrolę luzu w Cruze w tym serwisie, zostawiłem auto wczoraj i przy okazji poprosiłem, żeby ewentualnie jak będą mieli czas to żeby coś zrobili z pojawiającym się checkiem. Dziś dzwonią i mówią, że wszystko zrobione (kontrola luzów i check łącznie 280 zł) i mówią, że błąd to wina katalizatora ale wstawili emulator (tulejka). Przed odbiorem auta odwiedziłem mojego gazownika, który jak to usłyszał to się zdenerwował i zadzwonił do tego mechanika, ale jak ustalił co zrobili powiedział, że wszystko jest OK, a on sam ma w swoim aucie tak samo. pytałem się gazownika oraz mechanika czy emulator nie spowoduje np. nieprawidłowego składu mieszanki i w konsekwencji np. wypalanie zaworów. Obaj stwierdzili, że nie i wszystko będzie dobrze działać. Gazownika znam już od 8 lat i mam pełne zaufanie, zresztą on nie zna mechanika więc nie miał powodów by kłamać.
Czy faktycznie emulator nie zaszkodzi Cruzowi? Czy faktycznie druga sonda nie wpływa na skład mieszanki w aucie spełniającym normy Euro 5?