1

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

Ja namawiam na Staga. Choć w tym akurat aucie BRC nie powinno robić kłopotów, tyle że jest droższe, a Stag - w niczym BRC nie ustępuje (w tym zastosowaniu, bo w bardzo wielu STAG jest miażdżąco lepszy)

2

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

Ew Landi Renzo Omegas z wtryskiwaczami MED, ale niestety drogi zestaw... :?

3

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

vico64 napisał/a:

Ecodrie to plug&drive tylko z keihinami i nie brc reduktorem.Bardzo trwałe
wtryskiwacze i kasowanie błędów w samochodzie na bieżąco-delikatne
oszustwo.


Delikatne??
Jak dla mnie to jest mega chamówa!
Nie umieją skonstruować prawidłowych algorytmów, to przynajmniej konstruują obejścia sygnalizowania błędów, żeby klient się nie wkur...

vico64 napisał/a:

Stag-wtryskiwacze mniej trwałe ale najbardiej zaawansowany program
obsługujący.
Najlepszy zestaw Stag+keihiny.


Vico, nie wiemy, jakich wtryskiwaczy zamierza użyć rzeczony zakład... Jeśli kupuje całe minikity - jest źle, bo pewnie tomasetto alaska i valteki.

Ale jeśli staga skompletować z dobrym reduktorem(scorpion mini II będzie tu doskonały) i z dobrymi wtryskami - nie istnieje żaden powód żeby nie montować staga. Magic jet oczywiście keihinom nie dorównuje pod względem liniowości i szybkości, ale trwałość - ma podobną, zaś co do szybkości - w tym przypadku i tak niepotrzebnej - keihinowi dorówna matrix, a jest tańszy wyraźnie - zwłaszcza wystarczający tu HD344.

Dodam, że wtryskiwacze BRC są przeraźliwie wolne, co , jak wspomniałem - w tym aucie problemu nie czyni. Zaletą jest duża odporność na brud, choć też się potrafią zasyfić - jak pewnemu mojemu klientowi gdzieś z okolic Rabki czy Zawoi. Zmieniali mu w BRC zabite wtryskiwacze po 23.000 km.

4

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

Nie umieją skonstruować prawidłowych algorytmów, to przynajmniej konstruują obejścia sygnalizowania błędów, żeby klient się nie wkur...

Drogi sebastianie jeśli jesteś takim mistrzem w dziedzinie informatyki to mógłbyś skopiować ten algorytm i pokrótce opisać gdzie są w nim błędy i gdzie się on zapętla.

dzidek - zakładaj sequenta BRC i będziesz miał spokój tylko pamiętaj założyć kasownik do poziomu PB wspominany w innym temacie na tym forum

5

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

dzidek napisał/a:

Wybrałem jednak MTM (byłe BRC) ecoDrive, wtryskiwacze Keihin!

Ta instalacja to nie jest byłe BRC.
BRC to ogólnoświatowa marka handlowa producenta czyli firmy MTM. Przedstawicielem na Polskę jest Czakram z Tarnowa
Natomiast ecoDrive to jest klon (składak - centralka MTM, reduktor Zavoli, wtryskiwacze Keihin) pochodzący od tego samego producenta, ale robiony dla firmy Verda (dawniej Eko Alma) z podwrocławskich Radwanic.
Biorąc pod uwagę cenę wtryskiwaczy reszta gratów jest sprzedawana po mocno dumpingowej cenie.

dzidek napisał/a:

O dziwo komputer pokazuje spalanie o ~0.2 więcej - no ale to do zweryfikowania po pierwszym baku;)

Komputer samochodu pokazuje nadal "zużycie" benzyny na podstawie czasów wtryskiwaczy benzynowych.
Faktyczne zużycie gazu będzie pewno 20% większe.

6

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

jeśli komputer pokazuje inne zuzycie niż na benzynie, świadczy to o niedoskonałości algorytmu, którego tak wspaniale i ofiarnie broni nasz niezrównany ARG-BRC

ARG-BRC napisał/a:

Nie umieją skonstruować prawidłowych algorytmów, to przynajmniej konstruują obejścia sygnalizowania błędów, żeby klient się nie wkur...

Drogi sebastianie jeśli jesteś takim mistrzem w dziedzinie informatyki to mógłbyś skopiować ten algorytm i pokrótce opisać gdzie są w nim błędy i gdzie się on zapętla.


Naucz się czytać, emocje Ci wzrok psują... Objawy niedoskonałości algorytmu wyliczania mnożnika w BRC opisałem bardzo szeroko na tym i innych forach już kilkakrotnie. Nie zmuszaj mnie do kopiowania własnych postów.

7

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

Jeśli napisałem bzdurę - powtórzyłeś ją dokładnie za mną. Ja napisałem o przyczynie - niedoskonałym wyliczeniu przez BRC mapy mnożnika, Ty - o efekcie - czyli pojawiającym się korektom ECU benzyny spowodowanym nieprecyzyjnie "wyregulowanym" gazem. Piszę w cudzysłowie, bo co tu w BRC regulować?

8

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

oktan napisał/a:

Odczyt z komputera samochodu zawsze będzie dotyczył benzyny, a różnice tak naprawdę mogą wynikać z wielu różnych powodów. Żeby cokolwiek porównać trzeba stworzyć identyczne warunki, temperaturę otoczenia, ciśnienie, wilgotność i jeszcze kilka innych jest to tylko możliwe w laboratorium :!:

A co powiesz w takim przypadku:

1. jadę na gazie autostradą
2. droga prosta, płaska, nie pada, nie wieje, nikt nie jedzie obok, z przodu, z tyłu
3.jadę spokojnie 100 km/h na 5 biegu
4. wskazanie kompa benzynowego (chwilowe) podczas jazdy na gazie wynosi np. 10 l/100 km.
5. Wskazanie prawie stoi w miejscu (+/- 0,2 l)
6. w pewnym momencie przełączam na benzynę
7. i wtedy wskazanie spada do 8 l/100 km
8. nadal jadę spokojnie
9. po chwili przełączam znów na gaz
10. wskazanie ponownie rośnie do 10 l/100 km.


o czym to świadczy? Warunki jakie podałeś wyżej były identyczne

9

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

Dobrze wiem, co oznacza taki objaw (m. in. po lekturze tego forum). Miałem tak zaraz po montażu instalacji (2 miesiące temu).

Moj post odnosił się do opinii oktana, który stwierdził, że odczyt kompa benzynowego dotyczy tylko benzyny i nie można go zastosować do porównania czy instalka (algorytm, mapa mnożnika) jest prawidłowo ustawiona.