26

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

mariusz_2050 napisał/a:
wojakrob napisał/a:

Dobrze wiem, co oznacza taki objaw (m. in. po lekturze tego forum). Miałem tak zaraz po montażu instalacji (2 miesiące temu).

Moj post odnosił się do opinii oktana, który stwierdził, że odczyt kompa benzynowego dotyczy tylko benzyny i nie można go zastosować do porównania czy instalka (algorytm, mapa mnożnika) jest prawidłowo ustawiona czy też nie.

Kolego zapewniam Cię, że bardzo dobrze można zastosować wskazania komp. pokładowego do porównania czy instalka jest prawidłowo ustawiona. Nie ma to nic wspólnego z algorytmem i mapą mnożnika tylko z prawidłową regulacją. Nie wierz we wszystko co pisze SebastianS bo on pisze czesto bzdury tylko "technicznie" oprawione.

Człowieku, przyjrzyj się temu, co TY piszesz!

Czy "zbudowanie mapy mnożnika" i "regulacja instalacji sekwencyjnej", to nie jest przypadkiem to samo??!
Nie zarzucaj mi bzdur, bo doskonale wiesz, że to, co napisałem powyżej o algorytmie, jest prawdą. Algorytm - czyli inaczej metoda, sposób realizacji jakiegoś zagadnienia. Tak?
No więc - algorytmem działania zmierzającego do wyregulowania instalacji gazowej w przypadku np Staga, jest działanie regulującego, zmierzające do zapewnienia takiej sytuacji, w której nie będzie w żadnym stanie obciążenia silnika (pomijam open loop) dochodziło do zmian przewidzianych mapą w ECU Pb dawek benzyny, spowodowanych korektą po sondzie lambda. Taka sytuacja powoduje również, że niezależnie od istniejącego obciążenia, komputer pokładowy wskazuje dokładnie to samo na obu paliwach.
Algorytmem ustalającym mapę mnożnika w przypadku BRC, jest działanie programu (modułu autokalibracji), w którym ulegają pobraniu trzy punkty obciążenia i obrotów w pracy na benzynie, po czym dopasowywany jest do tych punktów mnoznik czasów wtrysku Pb taki, aby nie doszło do zmiany czasu wtrysku Pb w momencie, kiedy silnik przełączony jest na pracę na LPG. Ustalenie mnożnika dla całej reszty zakresów obciążeń (czyli mapy mnożnika), odbywa się matematycznie, za pomocą "zaszytego" w programie matematycznego wzoru.
Jeśli więc w BRC dochodzi do opisywanej przez @dzidka sytuacji zmiany wskazań chwilowych zużycia paliwa w chwili przełączenia paliw, uprawnioną staje się teza, że winę za to ponosi niedokładny algorytm tworzenia mapy mnożnika.

Wytknij mi proszę, gdzie napisałem - jak mówisz - bzdurę. Albo odszczekaj insynuacje.

27

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

mariusz_2050 napisał/a:

i mówi, że aby nas brzuch nie rozbolał to potrzeba więcej paliwa. Co robi ecu? Wzbogaca mieszankę do wartości np. 10 m/s ale polecenie nie jest realizowane bo teraz komp gazowy steruje Twoją furą, który jest ustawiony za ubogo.

Wzbogaca mieszankę, czyli wydłuża czas wtrysku benzyny. Sterownik gazu dostaje tą informację i wydłuża (na podstawie mnożnika) czas wtrysku gazu. I mieszanka na gazie nie jest uboga.

Nie jest tak?

28

Odp: Picasso - IV generacja, jaka instalacja?

mariusz_2050 napisał/a:


Kolego zapewniam Cię, /

nie mnie tylko oktana big_smile