1

Odp: gaz w scenicu

Wszystkie instalacje, które wymieniasz są dobre. Która najlepsza? trudno jednogłośnie stwierdzić, chyba LR , ale jest z tej grupy najdroższa. Niemniej jednak wg mnie sukces tkwi z dobrym zamontowaniu i zestrojeniu. Dodatkowym problemem dla "pseudo" fachowców może być wariujące wskazanie ilości PB w zbiorniku. Jeśli znajdziesz dobry warsztat montujący instalację poradzą sobie z tym bez najmniejszego problemu.
pozdrawiam.

2

Odp: gaz w scenicu

W kolejności od najgorszej do najlepszej:

BRC, Stag 300-4 Plus ex equo z LR, Stag 300-4 Premium.
Obowiązkowo kasator wskazań poziomu benzyny.

W przypadku Staga ważne jest zestawienie sterownika z dobrym reduktorem i wtryskami, bo istnieje tu spora możliwość wariantów. Polecałbym reduktor scorpion mini lub Magic III, wtryskiwacze Magic Jet w wersji pojedynczej.

Ceny na PW.

3

Odp: gaz w scenicu

Na podstawie mojego doświadczenia, jeśli nie zostaną uzyte wtryski valtek, które faktycznie mają małą trwałość 10-30 tys km - BRC zostaje daleko w tyle za stagiem. Wtryski można w stagu zamontować jakie się chce, bo obsługuje nie dwa typy, jak BRC, tylko niemal wszystkie jakie są na rynku. Własnym doświadczeniem popieram, że wytrzymałość magic jetów swobodnie przekracza 100.000 km, co w przypadku wtrysków BRC, choć - przyznaję - dość na ogół trwałych, wcale nie musi być regułą. Wystarczy przeczytać:
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=324 … mp;start=0 (link usunięty)
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?p=280 … 38a2#28010 (link usunięty)
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?p=277 … 38a2#27723 (link usunięty)
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?p=169 … 38a2#16932 (link usunięty)

Ponadto systemy BRC odznaczają się bardzo małą elastycznością w dostosowywaniu się do różnych samochodów, a na domiar złego podstawą kalibracji jest procedura automatyczna, wskutek czego nader często auta zagazowane tym systemem, notują takie objawy:

http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=226 … mp;start=0 (link usunięty)

nadmieniam, że odpisywanie zachęcające takich nieszczęśników do pojechania do warsztatu i zlecenia ponownej regulacji, raczej nie są na miejscu, bo możliwości "ręcznej" regulacji BRC są cokolwiek kiepskie - i jeśli auto znajduje się w zakresie "pomiędzy" w miarę poprawnie obsługiwanymi zakresami mocy - nic się nie poradzi - w końcu skrót BRC zobowiązuje:

Brak Regulacji Czegokolwiek

:-D

4

Odp: gaz w scenicu

Zgadzam się z ostatnim zdaniem. Wcześniejsze nie jest do końca prawdziwe, bo im bardziej zaawansowane i dokładne (a zarazem bardziej czułe na odchyłki) systemy sterowania silnikiem, tym częściej BRC wymięka i zmuszone jest stosować tak chamskie chwyty, jak funkcja automatycznego kasowania błędów silnika, dla uniknięcia kolejek wkurzonych klientów, reklamujących swoje instalacje BRC.

5

Odp: gaz w scenicu

Nie muszę, bo używam Staga, umożliwiającego tak precyzyjną regulację, o jakiej BRC może jedynie pomarzyć.

6

Odp: gaz w scenicu

mariusz_2050 napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Brak Regulacji Czegokolwiek

:-D

SebastaianS nie wypowiadaj się o możliwości regulacji tych instalacji gdyż Twoja wiedza skończyła się jakieś dwa lata temu.


W którymś z wątków rozpoczęliśmy dyskusję na temat możliwości regulacyjnych BRC P&D krok po kroku - doszliśmy na razie do tego,że jednak istnieją dwa "paski" - dobiegu jałowego i do pracy pod obciążeniem, no i że zaistniała nowa możliwość ustawiania nachylenia i przesunięcia liniowego wykresu mnożnika. Bosko. Najstarsze KME tak miało.
Jest też obsługa pętli otwartej, o której napisałem ja - nie Ty. Znalazłeś ją już? Nieużyteczny, niewygodny badziew. W silnikach wolnossących - od biedy wystarczy, bo odchyłki od zadanego AFR nie będą tak brzemiennne w skutkach. Ale w doładowanych? Zresztą... Dziś prawdopodobnie przyjeżdża pan volvetą V40 2.0T umówić się na wywalenie BRC po 60kkm i wypaleniu zaworów. Jak się zdecyduje - wrzucę fotki - na pohybel BRC :-)

7

Odp: gaz w scenicu

mariusz_2050 napisał/a:
SebastianS napisał/a:
mariusz_2050 napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Brak Regulacji Czegokolwiek

:-D

SebastaianS nie wypowiadaj się o możliwości regulacji tych instalacji gdyż Twoja wiedza skończyła się jakieś dwa lata temu.


(...)
Jest też obsługa pętli otwartej, o której napisałem ja - nie Ty. Znalazłeś ją już? Nieużyteczny, niewygodny badziew. W silnikach wolnossących - od biedy wystarczy, bo odchyłki od zadanego AFR nie będą tak brzemiennne w skutkach. Ale w doładowanych?


Kolego zarżnąć silnik to można na każdej instalacji jak dostanie się ona w niepowołane ręce(...)
Natomiast nawiązując do dalszej części Twojego posta to biorąc między innymi podejście jakie reprezentujesz w stosunku do wszystkich innych instalacji prócz staga porzuciłem "przepychanie" się z Tobą (zapewne zaraz napiszesz, że brakuje mi argumentów). I uwierz mi że, gdybyś miał w sobie mniej próżności i pychy a trochę więcej skromności, gdyby była to wymiana uwag, doświadczeń i spostrzeżeń a nie tylko chęć skrytykowania za wszelką cenę BRC i innych instalacji to chętnie bym dalej z Tobą pogaworzył. Na koniec rzuć jeszcze tylko okiem na tą fotkę http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59a … 659a7.html (link usunięty). (zdjęcie poglądowe,wersja angielska). Zapewniam Cię, że tutaj (strategia pętli otwartej) oraz w pozostałych zakładkach mogę zrobić wszystko to co Cię interesowało. Chociaż znając Ciebie to zapewne zaprzeczysz. Tym postem kończę "wymianę doświadczeń z Tobą".Pzdr.


Eee... Piszę,że montuję Staga, bo jest lepszy, niż np. BRC - i uzasadniam, dlaczego. Mało co może się w tej chwili równać ze Stagiem. Mam pełne prawo uzasadniać swoje tezy - i staram się to robić merytorycznie. Ponieważ gadka z Tobą nie opierała się na żadnych konkretach, poprosiłem o omówienie pogramu P&D zakładka po zakładce, celem stwierdzenia sumarycznych mozliwości BRC. I dziwnym trafem dokładnie w tym momencie postanowiłeś zakończyć "przepychankę" ze mną. Co ja mam o tym myśleć?

8

Odp: gaz w scenicu

Bardzo doby wybór smile