alibaba napisał/a:Domyślam się, że parametry silnikaVolvo o którym Pan pisze są identyczne z moimi i podzespoły jakie tam są użyte to te które Pan poleca. Czy tak?
Tak, oczywiście, celowo posłużyłem się przykładem identycznego auta.
10.000 km o których Pan pisze to nie jest dużo, ciekawe jak dalej będzie się sprawował.
Ma Pan rację, ale akurat takiego Volvo z takim silnikiem o dłuższym przebiegu na gazie w naszym portfolio brak. Za to mogę posłużyć się licznymi przykładami Forda Mondeo MkIII z silnikiem 1.8, który jest bardzo bliskim krewnym silnika w Pana Volvo (w zasadzie różni się tylko bardziej rozbudowanym sterowaniem, np. ma cewki indywidualne zamiast podwójnych, a tak poza tym - to zwykły fordowski Duratec) a takie fordy trzaskają już kilometry od dawna i zapewne znajdą się takie około lub powyżej 100.000 km na LPG - zasadniczo bezusterkowo.
Na Pana stronie sterowniki wypisane są w kolejności domyślam się od najs łabszego do najlepszego(chyba że się mylę). Czy może zostać zaspokojona moja ciekawość dlaczego nie 300 plus czy 300 premium. Kwestia 100-200 zł przy takiej instalcji jest nieistotna. Sprzęt ma być jak najlepszy(ale w granicach rozsądku)
W przypadku sterowników do 4-cylindrowych silników, mamy bezsensownie szeroką ofertę - obecnie obejmującą sześć modeli sterownika STAG (nie licząc sterownika do wtrysku bezpośredniego!). Kolejnośc jest - jak Pan trafnie odgadł - nieprzypadkowa. Owszem, modele Stag 300 są droższe od Stag 4, ale też należy stwierdzić, że ich cena niewiele (żeby nie rzec: nic) wniesie do kwestii technicznych możliwości zapewnienia idealnego dawkowania gazu. Ilość narzędzi do idealnego skonfigurowania parametrów pozostaje od Stag 4 Plus "w górę" identyczna (dostępne są wszystkie). W Stagu 300 dochodzą algorytmy korygujące ewentualne błędy przy strojeniu, ale ponieważ są mniej precyzyjne niż strojenie ręczne - z mojego punktu widzenia ich używanie mija się z celem - stąd propozycja Stag 4 Plus - dokładnie tak samo dobrze, a taniej.
. Dlaczego instalować wtryskiwacze pojedynczo a nie na listwie(wcześniej miałem na listwach).
Podstawowym powodem jest maksymalne skrócenie wężyka łączącego wtryskiwacz z kolektorem, jakie można dzięki takiej aranżacji uzyskać. Wpływu takiej sytuacji nie muszę zapewne tłumaczyć zbyt obszernie, ograniczę się do stwierdzenia, że zauważalnie poprawia się reakcja na zmiany obciążenia - innymi słowy praca w stanach nieustalonych, a także zasadniczo poprawia precyzja działania korekt paliwowych (zmniejszenie stopnia całkowania wartości zmian dawki paliwa w funkcji wskazań sondy lambda)
Proszę mi jeszcze wytłumaczyć co to znaczy mieszanka uboga(czy to, że mało pali), bo z tego co wyczytałem to jeden z poważniejszych problemów związanych z wypalaniem gniazd zaworów.
Tak, jak Pan pisze.
Uboga może w szczegółach znaczyć dwie rzeczy: ogólnie - jest to mieszanka o ilości powietrza nadmiarowej w stosunku do wynikającej z równania stechiometrycznego opisującego spalanie danego paliwa. W szczególności może też oznaczać mieszankę o zbyt dużej ilości powietrza w stosunku do ustalonego dla danego stanu pracy silnika składu (warto zauważyć, że może to oznaczać wedle pierwszej definicji nadal mieszankę bogatą, tyle że zbyt mało bogatą :-) )
Mam nadzieję, że to będzie pomocne.