1

Odp: megane 3 silnik 2.0 Tce 180 KM

Przy prawidłowo wyregulowanej instalacji opartej o precyzyjne wtryskiwacze gaz nie będzie miał negatywnego wpływu na zawory i przylgnie. Dotyczy to również tzw. "ceramicznych".

2

Odp: megane 3 silnik 2.0 Tce 180 KM

Do twojej Megi instalacja BRC jak najbardziej. Prawdopodobnie potrzebny będzie czujnik poziomu paliwa smile

3

Odp: megane 3 silnik 2.0 Tce 180 KM

O gniazda i zawory można obawiać się tylko w związku z błędem ludzkim przy doborze, montażu lub strojeniu instalacji. Dlatego trzeba te rzeczy zlecić w pewne ręce.

Mój typ instalacji:
Stag Qbox
4x pojedyncze Hana 2000
reduktor Magic III evo2
emulator wskazań benzyny LandiRenzo Tank Fopper.

Nie warto ani aktywować korekcji od OBD, ani podlewać auta benzyną - obie rzeczy nie mają sensu.

Taką lagunę mieliśmy przedwczoraj na kolejnym serwisie co 10.000 (w sumie po 20.000) - Klient zadowolony jak w przypadku pierwszego u nas skonwertowanego auta - wszystko działa doskonale.

4

Odp: megane 3 silnik 2.0 Tce 180 KM

andrzejm36, Napisz skąd jesteś. Nie trzeba się bać, bo to nie jest jakiś powalająco trudny silnik. Podpowiem Ci, do kogo uderzyć w rozsądnej od Ciebie odległości.

Co do objawów źle wystrojonej mieszanki - jeśli to złe wystrojenie dotyczy obszaru w którym odbywa się korekcja składu po sondzie lambda, sterownik benzyny identycznie jak na bazowym paliwie, da znać że jest nie halo. Gorzej w pętli otwartej, gdzie sterownik nie koryguje składu mieszanki, a sygnał z lambdy olewa (choć w tym silniku CHYBA jest taka szczątkowa strategia polegająca na wydłużeniach czasów wtrysku benzyny do uzyskania wysokiego stanu sondy cyrkonowej - chyba bo nie jestem pewien). Tak czy siak - bywają naprawdę auta dalece trudniejsze, w dodatku podpowiem, że tych spinek w skrzynce bezpieczników (faktycznie fatalnych - kiedyś w scenicu III zdejmowałem błotnik żeby dostać się do bezpieczników wysokoprądowych, które są pod spodem, a drogę blokują owe spinki) sie przy gazie nie rusza. A Renault znamy naprawdę dobrze, bo montujemy instalacje do nowych aut tej marki, więc uwierz - naprawdę warto, byle gazownik był sensowny.