Temat: STAG XL w Oplu Astra - dławi się na gazie
Witam
Problem ze instalacją na STAG-u XL w Oplu Astra 1.4 (reduktor Lovato, membrany wymieniane niecały rok temu)
Na benzynie auto pracuje poprawnie, natomiast na gazie okresowo dławi się przy dodawaniu gazu, aż do osiągnięcia większych obrotów. Okresowo, bo pracuje normalnie, zgaszę silnik, odpalę za chwilę, i zaczyna się "dusić". Co najgorsze mimo usilnych prób nie udało mi się ustalić jakiejkolwiek reguły pojawienia się tego objawu. Wymieniłem dziś świece, wydawało mi się że problem ustąpił, bo wcześniej dławił się częściej niż rzadziej, ale znów po którymś tam odpaleniu duszenie się pojawiło. Wcześniej próbując dojść co jest przyczyną ruszałem kablami instalacji podczas pracy sinika, bo zdarzyło się kilka razy że STAG 2W przełączył się sam z siebie na benzynę lub dioda zgasła całkowicie - więc podejrzewałem coś z elektryką. I niby wydawało mi się że w jakimś tam położeniu kabli problem ustępuje, ale ani póki co nie znalazłem żadnego uszkodzonego przewodu, ani nie udało mi się dwa razy uzyskać tego samego rezultatu testu na zasadzie "o tutaj jak przytrzymam, to działa"
Na dodatek, mam wątpliwości co do działania samej centralki - nie jestem w stanie połączyć się z laptopem (dostaję komunikat "com3 - błąd połączenia"), a diody na centralce też świecą w dziwny sposób - czerwona świeci się cały czas, zielona mruga w równych odstępach czasu. I to niezależnie od obrotów silnika czy kręcenia śrubą reduktora. Sonda lambda jest nowa, więc problem jest gdzie indziej.
Zatem - co może powodować objawy jak powyżej? Jako że wizyta u mechanika to spory ułamek ceny tego samochodu, staram się jak najwięcej zrobić samemu.
Czy można w jakiś domowy sposób sprawdzić czy zespół centralka - silnik krokowy jest sprawny?
Pozdrawiam